شهر و جامعهعناوین اخبار

رفع تصرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع زمین در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، این لکه عظیم شهری واقع در پلاک ۲۹۲۴ شهرستان شاهین شهر و میمه در مجاور نیروگاه اصفهان با مطرح شدن شکایت در محاکم قضایی از سال ۹۱ منتج به قلع وقمع زمین و رفع تصرف شد .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان جهت رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی گفت: خوشبختانه با وجود یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن در استان و آغاز به کار این یگان از اوایل سال ۹۵ در استان بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی ملی داخل محدوده وحریم شهرها تاکنون در سطح استان اصفهان رفع تصرف شده که از جمله آن رفع تصرف ۱۱۰ هکتار زمین واقع در بختیار دشت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه است که امروز حکم قلع بنا با حضور کلیه عوامل اجرایی به اجرا درآمد .

وی با توجه به زمان بر بودن اجرای احکام در این زمینه اظهار داشت: با ارائه اولین دادخواست علیه متجاوزین با ورود دستگاه قضا رای توقف عملیات صادر می شود که متاسفانه این متصرفین به صورت شبانه ودر زمان تعطیلات با کاشت درخت و احداث بنا واستخر در این اراضی نسبت به تثبیت تصرف خود بر روی زمین اقدام می نمایند و در این مورد چندین بار عملیات ساخت متوقف و اخطارهای قبلی به متصرف ابلاغ و نتیجه ای حاصل نشده ودر نهایت عملیات تخریب با حکم قضایی انجام و به اجرا درآمد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در پاسخ به چگونگی اخذ مجوزات جهت دریافت انشعابات آب ، برق و … در این اراضی بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته دستگاههای خدمات رسان با ارائه ناچیزترین اسناد از قبیل قباله و یا قولنامه عادی اقدام به صدور مجوز می نمودند که خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده این اتفاق دیگر نخواهد افتاد و دستگاه های خدمات رسان با ارائه مجوز کارگروه امورزیربنایی و شورای برنامه ریزی و طی مراحل قانونی نسبت به مجوز اقدام خواهند نمود .

سرهنگ عبداله علیان فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن در استان اصفهان گفت: نیروهای این یگان در۲۴ شهرستان  استان اصفهان از اراضی ملی و دولتی در ید یگان حفاظت و با گزارش تعرضات به این اراضی نسبت به رفع تصرف آن برابر ضوابط قانونی و با اجرای رای دادگاه اقدام می نمایند.

حمیدرضا فلاح رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با توجه به ارزش ریالی این زمین متصرف شده اظهار داشت: این زمین با یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع به ارزش حدود  ۱۲۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

فلاح گفت: در شهرستان شاهین شهر و میمه با وجود ۶ شهر گز، گرگاب، لایبید، وزوان، شاهین شهر ومیمه ۵ پرونده دیگر در محاکم قضایی در دست بررسی است که انشاا… بزودی با صدور حکم قضایی، این احکام نیز اجرایی خواهند شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا