پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از آماده شدن بقاع متبرکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تا ثبت وقف جدید

آغاز ساماندهی صحن امامزاده حسین(ع) شهرضا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: فاز اول عملیات ساماندهی صحن آستان مقدس امامزاده حسین (علیه السلام) روستای مهیار به منظور رفاه حال زائرین و مسافرین محترم و در جهت تبدیل این آستان مقدس به قطب فرهنگی آغاز شده است.

وی در ادامه افزود : در فاز اول این پروژه در مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال از محل کمک های خیرین و زائرین در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: این پروژه شامل سنگ فرش صحن اصلی و نماسازی دیواره ها باسنگ و جدول کاری محوطه می باشد که تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی در پایان گفت: نسب ایشان بنا به اعتقاد و روایت اهالی به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده شاهزاده حسین (علیه السلام) در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی، در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرضا و حد فاصل بین این شهر و اصفهان در روستای مهیار واقع شده است.

**بقاع متبرکه بوئین و میاندشت ظرفیت جذب گردشگران را دارند

فرماندار بوئین و میاندشت گفت: شهرستان بوئین و میاندشت هرساله در ایام نوروز میزبان ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر است و بقاع متبرکه این شهرستان نیز می توانند با ایجاد زیرساخت های مناسب از این فرصت در جهت جذب گردشگران استفاده نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ماشاء اله طحانیان زاده اظهار داشت: شهرستان بوئین و میاندشت از نظر موقعیتی در منطقه بکری قرار دارد که همواره مورد توجه گردشگران بوده و هست و این موقعیت باعث شده تا این شهرستان یکی از قطب های گردشگری استان باشد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس شهرستان بوئین و میاندشت هرساله در ایام نوروز میزبان ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر است و بقاع متبرکه این شهرستان نیز می توانند با ایجاد زیرساخت های مناسب از این فرصت در جهت جذب گردشگران استفاده نمایند.

فرماندار بوئین و میاندشت در ادامه خاطر نشان شد: در سال جاری برای توسعه بقاع متبرکه شهرستان اعتبارات خوبی در جهت ایجاد زیرساخت های آنان اختصاص داده شد ولی همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

ماشاء اله طحانیان زاده ادامه داد: باید برای توسعه صنعت گردشگری مخصوصا در حوزه گردشگری مذهبی برنامه ریزی و اقدامات بیشتری انجام شود که متولی این بخش نیز اداره اوقاف است و این اداره باید با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود اماکن مقدس و متبرکه زمینه را هم برای توسعه این مکان ها فراهم کنند و هم برای تقویت اقتصاد شهرستان که در این صورت مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در شهرستان اجرایی شده است.

وی در ادامه بیان داشت: جهت توسعه بقاع متبرکه باید بیش از پیش از رسانه های مختلف کمک گرفت و به امور فرهنگی که باعث تبلیغ در این راستا می شود نیز توجه داشت که اجرای برنامه هایی همچون آرامش بهاری می تواند در این راستا بسیار مفید و موثر باشد و بهره برداری از ایام نوروز و استفاده از این زمان جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین مراکز جذب گردشگر بسیار هوشمندانه بوده است.

فرماندار بوئین و میاندشت در پایان تصریح کرد: از کلیه اقدامات حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین از زحمات رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه فریدن که در جهت تبدیل این اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی برداشته اند نیز کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

**آماده سازی امامزاده عبدالله(ع) چادگان جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: جهت اجرای طرح آرامش بهاری و پذیرایی از مسافران نوروزی امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه آماده سازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با روزهای پایانی اسفندماه و در آستانه فرا رسیدن سال نو و در راستای اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه منطقه فریدن از جمله امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه آماده پذیرایی از زوار و گردشگران مذهبی شدند.

وی در ادامه افزود: پروژه عمرانی اجرا شده در این امامزاده عظیم الشان شامل؛ نما کاری، سفیدکاری و مرمت و نقاشی مسجد این امامزاده جلیل القدر می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: همچنین فعالیت های عمرانی شامل؛ مرمت، نماکاری و زیباسازی داخل حرم مطهر این امامزاده نیز به اتمام رسیده و آماده پذیرای معنوی از زوار گرانقدر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه گفت: این پروژه عمرانی در مساحت ۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیرین انجام شده است.

وی در پایان بیان کرد: امامزاده عبدالله (علیه السلام) از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن (علیه السلام) است و نام فرزندش عبدالعظیم است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است و آستان متبرکه ی امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان، شهر رزوه واقع است.

**ثبت وقف جدیدی برای ساخت مهدیه در شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: وقف جدیدی برای ساخت مهدیه در شاپور آباد شهرستان برخوار به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال جاری واقف نیک اندیشی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار مراجعه و با ثبت وقف جدیدی نام خود را جاودانه کرد.

وی در ادامه افزود: حاج عابد رستمی با مراجعه به اداره اوقاف زمینی را به مساحت ۳۰۰ متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال وقف کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: این واقف نیک اندیش این ملک را برای ساخت مهدیه در شاپور آباد وقف کرده است.

**بقاع متبرکه خار چشم دشمنان اسلام و تشیع است

معاون بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از کانون هایی که خار چشم دشمنان اسلام و تشیع است حرم، بارگاه و آستان مقدس ائمه معصومین و امامزادگان واجب التعظیم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروز پور در همایش توجیهی، آموزشی هیئت امنا و خادمین آستان مقدس امامزادگان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل درآستان مقدس امامزاده ولی ابن موسی(ع) راوند کاشان، گفت: خادمان امامزادگان این افتخار را دارند که مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

وی در ادامه افزود: یکی از کانون هایی که خار چشم دشمنان اسلام و تشیع است همین حرم و بارگاه و آستان مقدس ائمه معصومین(س) و امامزادگان واجب التعظیم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروز پور ادامه داد: درهجوم تروریست های داعشی به سوریه و عراق در هر شهری که آثاری از اهل بیت عصمت و طهارت وجود داشت آن را تخریب کردند و به جرأت می توان گفت اگر رزمندگان ایرانی از حرم و حریم ولایت دفاع نمی کردند، امروز آن ها عتبات عالیات در عراق را نیز با خاک یکسان کرده بودند.

معاون بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: تروریست های داعشی تخریب کعبه و حرم پیامبر اکرم(ص) را نیز در برنامه های خود داشتند از این رو امروز نقطه مقابل اعتقادات وهابیت، تشیع و امامزادگان و بقاع متبرکه هستند که هرکسی وارد آستان امامزادگان واجب التعظیم می شود متحول می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروز پور در ادامه با اشاره به استفاده دشمن از دو روش نظامی و فرهنگی برای تخریب بقاع متبرکه و حرم اهل بیت(ع) گفت: دشمن در شیوه نظامی خود برای تخریب حرم اهل بیت(ع) ابزار آن عوامل انتحاری و بمب را در اختیار دارد و جوانی که خودش را منفجر می کند به گونه ای شستشوی مغزی شده که به دنبال خودش قاشق و چنگال نیز برداشته با این تفکر که شام را با پیامبراکرم(ص) بخورد.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن در جنگ نظامی برای تخریب بقاع متبرکه نتیجه نگرفت و سردار رشید اسلام شهید همدانی یکی از رزمندگانی بود که با ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی مردمی سوریه از حرم حضرت زینب(س) دفاع کرد و در این راه بیش از هزار نفر از رزمندگان ایرانی فقط به شهادت رسیدند.

معاون بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با اشاره به روش تهاجم فرهنگی دشمن و ابزار آن، گفت: دشمن در جبهه فرهنگی از ابزاری همچون، تردید، شبهه، تمسخر و اصل زیارت را زیر سؤال بردن استفاده می‌کند و این در حالی است پیامبر اکرم(ص) به زیارت شهدای جنگ احد می‌رفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروز پور در ادامه ابراز کرد: اعتقادات داعشی، اعتقادات خطرناکی است که نقطه مقابل این اعتقادات، آستان مقدس اهل بیت(ع) و امامزادگان هستند.

وی از مدافعان حرم به عنوان مدافعان نظامی نام برد و اظهار داشت: مدافعان حرم مدافعان نظامی هستند و ما مدافعان فرهنگی هستیم و امروز باید با این تفکر در بقاع متبرکه با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم.

معاون بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: مدافعان حرم در جنگ نظامی شیوه و تاکتیک و تخصص خاص خودشان را دارند ما نیز در جنگ  فرهنگی با دشمن ابزار و انواع تخصص ها را می خواهیم که یکی از  این ابزار خطابه است، چرا که اگر امامزادگان نیز امروز زنده بودند خطابه می‌کردند.

به گفته وی، فعالیت در بقاع متبرکه و امامزادگان همان فعالیتی است که اگر امروز امامزادگان هم بودند همین فعالیت ها را انجام می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروز پور با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که می فرماید، ما می خواهیم در کنار بقاع متبرکه مردم در آرامش زندگی کنند و رهبر معظم انقلاب نیز می فرماید، امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، گفت: همه برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در بقاع متبرکه برای تحقق مطالبات رهبر معظم(مدظله العالی) انقلاب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا