پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

افتتاح دبیرخانه دایمی جشنواره هنرر توحیدی در اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با بیان مطلب فوق  افزود:محورهای توسعه استان اصفهان بر پایه‌های علم و فناوری، فرهنگ و هنر و گردشگری قرار گرفته و بر این اساس  محور برنامه‌ریزی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز  بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی در ادامه اولویت های اداره کل استان را تشریح کرد.تقویت رویکرد ایرانی اسلامی و تعمیق باورهای دینی، توسعه و تقویت فناوری های نرم و هویت ساز به منظور آفرینش‌گری فرهنگی هنری، توسعه و تقویت امید و نشاط اجتماعی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی هنری، توسعه هم افزایی و تعاملات میان سازمانی در فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله اولویت‌های اداره کل ارشاد اسلامی استان بوده است.

**فعالیت های ارشاد اصفهان در سال ۹۵

مدیرکل فرهنگ و ار شاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ۲۴ فعالیت شاخص قرآنی انجام شده در سال ۹۵ اظهار داشت: برگزاری جشن رمضان، برگزاری ۲۲ نمایشگاه قرآن و عترت در سطح استان، اعزام هنرمندان قرآنی به خارج از کشور، تولید ۱۵ برنامه ۲۰ دقیقه تلویزیونی، برگزاری پانزدهمین مسابقه قرآن و عترت، صدور مجوز موسسات قرآنی، چاپ کتاب نگارگری آیات، چاپ کتاب فعالیت های ماه رمضان از جمله این فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکهبرگزاری کنگره آیت الله مظاهری از شاخص ترین فعالیت های فرهنگی اصفهان بود به  برنامه های دیگر ارشاد استان اشاره کرد وگفت :برگزاری بزرگداشت مرحوم صائب تبریزی، برگزاری مراسم روز اصفهان در نمایشگاه کتاب تهران، طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب که استان اصفهان، برگزاری مراسم هفته کتاب در سراسر استان، مراسم جایزه کتاب اصفهان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درسال ۹۵بوده است .

وی همچنین به برگزاری مراسم نمایشگاه کتاب در کاشان از ۱۳ تا ۱۸ بهمن،  همایش مقام ادبی اصفهان، برگزاری کاروان ادیان توحیدی، وفاق ملی در دهه فجر اشاره کردوگفت :امسال با توجه به ظرفیت خوب اصفهان در عرصه هنر خوشنویسی این جشنواره به این هنر اختصاص یافت.

**افتتاح دبیرخانه دایمی جشنواره هنر توحیدی

مدیرکل فرهنگ و ارشد اسلامی استان اصفهان با اشاره به افتتاح دبیرخانه دایمی جشنواره هنر توحیدی در اصفهان گفت: هر سال یک هنر با توجه نیاز استان در این جشنواره مورد توجه قرار می گیرد.

وی همچنین به دیگر برنامه‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درسال ۹۵ اشاره کرد وگفت: برگزاری نخستین جلسه پیشکسوتان و فعالان تعزیه، برگزاری همایش سراسری مدیران کل استانها،برگزاری اردیبهشت تئاتری، حضور اعضای شورای  عالی هنر اصفهان در مشهد، برگزاری جشن هشتادمین سال تاسیس هنرستان هنرهای زیبا، سمپوزیوم ساخت سردیس های مفاخر استان از دیگر برنامه‌های ارشاد استان بوده است.

ارزانی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف استانی، تشکیل یک هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری، راه اندازی یک هزار و ۲۶۳ کتابخانه در مساجد استان، برگزاری یازدهمین مسابقات قرانی مدها متان، فعال کردن یک هزار و ۳۰۰  کانون فرهنگی هنری در بخش خواهران، تقدیر از ۳۰۰ فعال فرهنگی هنری در حوزه مساجد و چاپ هشت جلد کتاب حرکت و برکت به عنوان درس نامه برای روحانیون مساجد وهمچنین برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس روز سینما و تجلیل از سینماداران، جشنواره فیلم فجر با همت استاندار، برگزاری جشنواره فیلم مستند کوتاه زنده روداز دیگر برنامه‌های شاخص اداره کل ارشاد اصفهان در سال ۹۵ بود.

**احداث کتابخانه و موسسات فرهنگی و هنری در شهرستان‌های اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت حوزه عمرانی ارشاد تصریح کرد :بازسازی ساختمان اداره‌کل ارشاد، محوطه‌سازی هنرستان هنرهای زیبا، احداث کتابخانه و موسسات فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان از جمله فعالیت‌های عمرانی ارشاد است.

ارزانی با تاکید بر لزوم هم‌دلی میان مسئولان در بخش‌های مختلف استان گفت: در مسیر رسیدن به این هم نوایی عدم موازنه و همگرایی میان قوانین و آئین‌نامه‌ها از سویی خودنمایی می‌کند و از سوی دیگر نبود فصل الخطاب در حوزه فرهنگ و هنر مشکل مهم دیگر ماست چراکه اکنون مشخص نیست چه کسی در مسایل این دو حوزه باید حرف آخر را بزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا