شهر و جامعهعناوین اخبار

از آماده سازی مسیر منتهی به امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود/ آمادگی امامزاده ها برای مسافران نوروزی /نگاهی دوباره به تربیت اسلامی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی از اجرای خط کشی مسیرهای منتهی به آستان مقدس و میدان حضرت ولی عصر(عج) خبر داد و اظهار داشت: خط کشی مسیرهای منتهی به آستان مقدس و میدان حضرت ولی عصر(عج) به مساحت ۷ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی اجرای پروژه آسفالت میدان حضرت ولیعصر (عج) و مسیر انتهایی به آستان را یکی از پروژه های مهم آستان در سال های اخیر ذکر کرد و در ادامه افزود: این پروژه به مساحت ۲۱ هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال و با پیگیری ها و تلاش حسین سپهری رییس هیئت امنا آستان مقدس در جهت رفاه حال زائرین و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام شده است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود در ادامه گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری چند پروژه مهم در آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) باشیم.

**بقاع متبرکه مکان های خوبی جهت استراحت و تجدید قوای مسافران هستند

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: امامزادگان یکی از جاذبه های سیاحتی و زیارتی محسوب می شوند و مسافران می توانند در هنگام مسافرت جهت جلای روح و جسم خود به این اماکن متبرکه مراجعه نمایند.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سرهنگ حسین پور قیصری اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد از حوادث رانندگی به دلیل خستگی رانندگان است این موضوع در حالی است که بارها و بارها به رانندگان عزیز توصیه شده تا پس از دوساعت رانندگی مداوم یک ربع استراحت نمایند.

وی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت جغرافیای استان اصفهان و وجود ۱۳ هزار کیلومتر جاده در این استان اکثر مسافرانی که از غرب، شرق، جنوب یا شمال به سمت مقصد خود حرکت می کنند حتما از استان اصفهان عبور می کنند و به دلیل مسافت زیادی که رانندگان به رانندگی مشغول هستند با رسیدن به جاده های استان اصفهان با خود خستگی را به ارمغان می آورند که در مواردی این موضوع منجر به حوادثی می شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: رسیدن به مقصد و عجله کردن در مسافرت مخاطراتی را به همراه خود دارد که ممکن است به حوادث ناگواری بیانجامد در صورتی که اگر مسافران عزیز با آرامش به سفر خود بپردازند هم از سفر خود و از مناظر مختلفی که در طول سفرشان وجود دارد لذت می برند.

حسین پور قیصری در ادامه تصریح کرد: ما در نیروی انتظامی نیز راغب هستیم که مردم در طول سفر خود از مکان ها و جاذبه های گردشگری مانند بقاع متبرکه ای که در طول مسیرشان وجود دارد استفاده کنند تا هم قدری استراحت کرده باشند و هم روح و جسم خود را جلا داده باشند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه امامزادگان همواره مامن امن و پناهگاه مردم مسلمان و شیعه ما بوده و هستند بسیار خوب است در صورتی که مسافران در مسیر خود با بقعه متبرکه ای برخورد کردند برای زیارت، عبادت و سیاحت به آنجا بروند تا با آرامشی که کسب می کنند ادامه مسیر بدهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه گفت: اجرای طرح آرامش بهاری و اجرای برنامه های متنوع نیز می تواند در جذب مسافران بسیار مفید باشد و اگر اداره اوقاف و امور خیریه نیز بتواند زیرساخت های مناسب را برای اسکان موقت یا دائم مسافران در جوار امامزادگان عظیم الشان ایجاد کند در جذب مسافران بسیار موثر خواهد بود همچنین موجب می شود تا مسافران مدت زمان بیشتری را در جوار این اماکن مقدس بمانند و فیوضات آنان بهرمند شوند.

حسین پور قیصری در ادامه عنوان کرد: در هر حال وجود امامزادگان عظیم الشانی که در مسیرهای مسافران قرار دارند باعث می شوند تا به صورت مقطعی پیک ترافیک جاده ها کمتر شوند.

وی در پایان افزود: ما نیز در مرکز فرماندهی انتظامی استان آماده هرگونه همکاری با اداره اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه هستیم.

**موقوفه اهل بیت(ع) شاهین شهر میزبان گردهمایی روحانیان بود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: گردهمایی بزرگ اعزه روحانی شهرستان شاهین شهر و میمه به میزبانی موقوفه اهل بیت(ع) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علیرضا رئیسی اظهار داشت: مصلی بزرگ شاهین شهر(موقوفه اهل بیت(ع)) میزبان گردهمایی بزرگ روحانیان گرانقدر شهرستان شاهین شهر و میمه بود.

وی در ادامه افزود: این مراسم همراه  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غفاری نماینده محترم ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) و حجت الاسلام و المسلمین قایمی در محل موقوفه اهل البیت (ع) شاهین شهر برگزار شد.

**نگاهی دوباره به تربیت اسلامی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: آخرین جلسه سیر مطالعاتی کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی در مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: آخرین جلسه سیر مطالعاتی کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی نوشته دکتر خسرو باقری عصر روز ( یک شنبه ) ۲۲ اسفند ماه در مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این جلسه با حضور مربیان تربیتی مرکز آموزش حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) اصفهان برگزار شد، هر فصل از کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی توسط هر یک از مربیان خوانده و سپس به صورت کنفرانس در کلاس ارائه شد.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان خاطر نشان شد: کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی در دو جلد نوشته شده که جلد اول آن از پنج فصل: توصیف انسان در قرآن، مفهوم شناسی در باب تربیت، اهداف تربیتی، مبانی، اصول و روشهای تربیتی همچون جذبه حُسن و احسان، تطور وسع آدمی، آشنایی و بیگانگی با خدا و مراحل تربیت تشکیل شده است و جلد دوم این کتاب به چهار بخش: مسائل مفهومی و ماهوی، مسائل تربیت مدنی و اجتماعی، مسائل تربیت فنی و حرفه‌ای و مسائل آسیب شناختی تربیت اسلامی پرداخته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا