پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتاریخ اصفهان با علما و بقاع متبرکه این شهر گره خورده است تا تجلیل از مادران شهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری در جلسه توجیهی قرارگاه مرکزی طرح آرامش بهاری استان اصفهان که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: زیارت امامزادگان موجب آرامش روح و روان انسان ها می شود در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه از ایام نوروز استفاده کرده تا بقاع متبرکه را به گونه ای آماده کند که مردم با حضور در جوار آنان بیش از پیش به آرامش روحی دست پیدا کنند و در همین جهت نیز طرح آرامش بهاری را در جوار بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: در ایام نوروز مردم به مسافرت می روند و قطعا نیز در طول مسافرت خود به زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان نیز می روند و باید حرم مطهر این بزرگواران آماده پذیرایی از زائران و مسافران باشد و این یک توفیق الهی است که شما پیدا کرده اید تا به این بزرگان خدمت کنید پس باید به وظیفه خود را در قبال آنان بهترین شکل ممکن عمل نمایید و از زائران این اماکن مقدس به خوبی پذیرایی کنید.

مدیر کل مدیریت عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه خاطر نشان شد: وقتی به زیارت امامزادگان می روید به قصد تجلیل و تکریم این بزرگان بروید زیرا که این بزرگان دستگیر هستند و این بزرگواران و شهدا در پیش خداوند آبرو دارند و در ملکوت علی شفاعت می کنند و ما هستیم که محتاج آنان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری در ادامه گفت: برخی از سنت ها باعث آرامش روح و روان انسان ها می شوند و شادی روح را به ارمغان می آورند که زیارت بقاع متبرکه نیز یکی از این سنت ها است.

وی در ادامه به نقش و جایگاه استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: چه بخواهید و چه نخواهید تاریخ و فرهنگ شهر اصفهان با علما و بزرگانی که در این شهر مدفون هستند گره خورده و وظیفه شما است که آن ها را معرفی کنید.

مدیر کل مدیریت عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان افزود: از زحمات و مدیریت حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که در راستای اجرای سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش و کوشش بی وقفه دارند کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

** تدابیرلازم جهت حضورمسافران وزائران دربقاع متبرکه استان اصفهان اندیشیده شده است

مدیر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با همکاری معاونت سیاسی انتظامی استانداری، شوراهای تامین امنیت شهرستان ها و همچنین با همکاری نیروهای انتظامی تمام تدابیر لازم جهت حضور مسافران و زائران در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان اندیشیده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شیرزاد نعیمی با تبریک بهار طبیعت و سال جدید که مقارن با میلاد سراسر مونور السرورحضرت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است اظهار داشت: فرا رسیدن سال جدید را محضر عموم مردم و هموطنان عزیز و بزرگوار به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تبریک عرض می نمایم.

وی در ادامه افزود: سال ۹۶ را با توسل به دخت نبی اکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) آن یار و مدافع حریم ولایت و همسر امیر عالم هستی مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با بهرگیری از وجود نورانی آن بزرگوار و رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظ الله) آغاز کرده ایم.

مدیر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در این ایام مانند سال های گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نوروزی آرامش بهاری را در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور ارائه فرهنگ معنوی و اسلامی اجرا می کند که در این راستا برنامه هایی همچون؛ برپایی خیمه های معرفت، برپایی ایستگاه های مشاوره، برپایی نمایشگاه های محصولات فرهنگی، برپایی نماز جماعت و… در جوار این اماکن مقدس در حال اجرا هستند.

شیرزاد نعیمی در ادامه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بقاع متبرکه سراسر استان جهت پذیرایی از مسافران نوروزی، دانشجویان، نخبگان و همچنین توریست ها آماده شده اند که این امر نیز در تاسی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که فرمودند: «ما می خواهیم مردم در کنار امامزادگان در آرامش و آسایش زندگی کنند.» انجام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جهت تامین امنیت و آسایش زائران و مسافران گرامی در این ایام هماهنگی های لازم را با معاونت سیاسی انتظامی استانداری، فرمانداران شهرستان ها و فرماندهان انتظامی استان انجام داده است.

مدیر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: هرچند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بالطبع در استان شهید پرور اصفهان امنیت و آسایش مطلوبی برقرار است که این امر حاصل تلاش های جوانمردانه و ایثارگرانه شهیدان این مرز و بوم بوده و است که هدایت های مدبرانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این نعمت الهی را برای ما به ارمغان آورده است.

شیرزاد نعیمی در ادامه گفت: همچنین در ایام نوروز مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه و تیم های نیز در قالب اکیپ های بازرسی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از نحو اجرای طرح آرامش بهاری بازرسی های لازم را به عمل می آورند.

**تجلیل از مادران شهدا در امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) از مادران شهدا طی مراسمی در آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و طی مراسمی از مادران شهدا در آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان تجلیل به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: سخنران این مراسم خانم نصیری بود که در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به همراه جمعی از مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه گفت: این مراسم با همکاری واحد خواهران ستاد نماز جمعه منطقه مشهد اردهال برگزار شد که در پایان اهدایای نفیسی نیز به تعدادی از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس اهدا شد.

**آموزش ۱۵۰۰ نفر خادم بقاع متبرکه استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۱۵۰۰ نفر از خادمان بقاع متبرکه سراسر استان در دوره های توجیهی جهت برگزاری طرح آرامش بهاری شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: ایام عید نوروز بهترین زمان برای دستگاه های فرهنگی است تا با اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی در جوار بقاع متبرکه جهت ترویج زندگی اسلامی بهره برداری کنند.

وی در ادامه افزود: در ایام نوروز تمام افراد خانواده در کنار هم وقت می گذرانند و این ایام فرصت خوبی است تا با اجرای برنامه های مناسب برای تمام سنین و همه افراد در جهت فرهنگ سازی اسلامی گام برداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: در همین راستا نیز سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه در نظر دارد تا در جهت نشر معارف اهل بیت(ع) و همچنین ارائه خدمات معرفتی و آموزشی با رویکرد رفع شبهات دینی استفاده و بهره برداری نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: در همین راستا نیز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در قالب طرح آرامش بهاری برای تمام سنین و افراد خانواده برنامه ریزی شده است که این افراد همزمان با زیارت امامزادگان بزرگوار و جلای روح خود از خدمات فرهنگی و آموزشی نیز بهرمند شوند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: برای اجرای طرح آرامش بهاری و همچنین با هدف پذیرایی هرچه بهتر از مسافران و زائران در ایام نوروز برای ۱۵۰۰ نفر از خادمان بقاع متبرکه سراسر استان در مناطق مختلف دوره توجیهی برگزار شد که در این کارگاه های آموزشی مباحثی همچون؛ مسائل فرهنگی، خدماتی و بهداشتی و امنیتی با استفاده از اساتید مجرب بیان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا