تیتر دوعناوین اخبار

کاهش ۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی نوروز ۹۶/ بیشترین تردد در مشهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از مهر ،سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهارکرد: در این مدت در برخی جاده ها به دلیل مه آلود بودن و افزایش تردد، شاهد افزایش تصادفات رانندگی بوده ایم.

وی بیشترین تردد را مربوط به جاده های خراسان رضوی دانست و گفت: پس از آن شهرهای شمالی و جنوب کشور بیشترین تردد را داشته اند.  نوروز امسال رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی مردم نسبت به سال گذشته بهتر بود.

سردار اشتری با بیان اینکه مرحله اول بازگشت از سفرهای نوروزی آغاز شده است، افزود: اغلب جاده های کشور پرتردد است و با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش باران و برف، رانندگان باید مجهز به تجهیزات مناسب برای این شرایط باشند.

وی از مردم خواست توصیه های مامورین انتظامی و پلیس مستقر در جاده ها را جدی گرفته و با توجه به خستگی سفر در مسیر بازگشت، هر ۲ ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی با بیان اینکه اغلب تصادفات جاده ای در ساعات عصر و بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است، اظهار کرد: رانندگان باید از رانندگی هنگام خستگی پرهیز کرده و با حوصله، صبر و رعایت قوانین و توصیه های پلیس سفر خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سردار اشتری گفت: ماموران انتظامی در تمام نقاط کشور و جاده های اصلی حضور دارند و مردم می توانند هر گونه پیشنهاد، انتقاد و راهنمایی خود را از طریق تماس با سامانه های ۱۲۰ ، ۱۱۰ و ۱۹۷ اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی در کشور نداشته ایم افزود: در مرزها نیز وضعیت بسیار خوب و امنیت کامل برقرار است و نیروی انتظامی هوشیارانه در عرصه حضور دارد. قرارگاه نوروزی نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در خدمت رسانی به مردم فعال است.

فرمانده ناجا گفت: قرارگاه مقابله با سرقت نیز که از سال های گذشته فعال شده امسال به ویژه در استانهای مسافرپذیر و مسافرفرست تقویت شده و میزان سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

وی افزود: مردم نیز باید نکات ایمنی را که از هفته های گذشته به اشکال مختلف به آنان اطلاع رسانی شده است رعایت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا