پیشخوانعناوین اخبار

«استامینوفن تزریقی» روانه بازار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از جام جم آنلاین، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شرکت داروسازی ثامن یکی از واحدهای تولیدی این آستان مقدس است که داروهای مورد نیاز مردم را تولید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: برخی داروها به دلیل نیاز مردم از دیگر کشورها وارد می شود که این امر برای جوانان فرهیخته و دانش آموختگان دانشگاهی کشور که دانش و تجربه ارزشمند دارند خوشایند نیست.

وی با تاکید بر نقش مدیریت در ایجاد خطوط تولید جدید دارو گفت: اگر تولید داروی جدید در مجموعه داروسازی ثامن توام با خلاقیت و ابتکار باشد و تولید محصولات نوبنیاد مانند محلول استامینوفن تزریقی یا داروی فاکتور ۸ گسترش یابد، نشان دهنده مطلوب بودن مدیریت در این بخش است.

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن وابسته به آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه محلول استامینوفن تزریقی برای نخستین بار در این واحد تولید شده است، افزود: تمام مراحل تولید این محلول در شرکت داروسازی ثامن انجام گرفته و این محصول بطور کامل بومی است.

ابراهیم دین محمدی اظهار کرد: با تولید انبوه و توزیع این محصول در بازار کشور از واردات سالانه ۱۰ میلیون عدد محلول استامینوفن تزریقی و خروج سالانه ۸۰۰ میلیارد ریال ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی افزود: نمونه خارجی هر عدد محلول استامینوفن تزریقی در کشور به قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار ریال به فروش می رسد در حالی محلول ساخته شده توسط داروسازی ثامن در بازار کشور به قیمت ۴۰ هزار ریال فروخته می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا