پیشخوانعناوین اخبار

مقایسه گوشی گلکسی E7 و گوشی HTC 825

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان،گوشی های میان رده  همواره در میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل شرکت های بزرگی که در عرصه تولید تلفن همراه با هم رقابت دارند تلاش می کنند تا با تولید گوشی های میان رده خوب، این کاربران را راضی نگه دارند. در این میان شرکت سامسونگ در فوریه ۲۰۱۵ گوشی گلکسی E7 را به بازار عرضه کرد. این گوشی در ورژن های مختلف روانه بازار شد که بنظر می رسد ورژن E700H آن از محبوبیت بیشتری در میان کاربران سامسونگ برخوردار است.

همچنین شرکت  تایوانی HTC نیز که در زمینه تولید گوشی های میان رده با کیفیت، از سابقه خوبی برخوردار است در آوریل ۲۰۱۶ گوشی میان رده HTC 825 خود را به بازار عرضه کرد. البته این گوشی یکی از گوشی های میان رده رو به پایین این شرکت محسوب می شد.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

طراحی
جنس بدنه گوشی گلکسی E7 و گوشی  HTC 825 از پلاستیک است. هر دو گوشی ۴ هسته ای می باشد.
وزن گوشی  گلکسی E7 حدود ۱۴۱ گرم و وزن گوشی  HTC 825 نیز ۱۵۵ گرم است.

صفحه نمایش
گوشی گلکسی E7  دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع سوپر SUPER AMOLED با فن آوری محافظ ۴ corning gorilla glass  با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰  است.

گوشی HTC825 نیز دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع Super LCD  با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass   (ورژن اعلام نشده) با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ است.

دوربین
گوشی گلکسی  E7 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 در عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در جلواست.  دوربین این گوشی دارای  فوکوس خودکار، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلش LED و همچنین تصویربرداری با کیفیت HDR است. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

گوشی HTC 825 نیز دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8  در جلو می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس لمسی، فوکوس خودکار، فلش LED و تشخیص چهره است و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت  HDR  را داراست. همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت  ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را داراست.
نرم افزار
گوشی گلکسی E7 با نسخه اندروید ۴٫۴٫۴ کیت کت به بازار عرضه شد که به تازگی نسخه اندروید  ۵٫۱٫۱ لولی پاپ نیز در اختیار کاربران این گوشی قرار گرفته است.
گوشی HTC825 نیز با نسخه اندروید ۶٫۰ مارشمالو به بازار عرضه شده است.
سخت افزار
گوشی گلکسی E7 مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ است. باتری آن ۲۹۵۰ میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر است.  این گوشی در یک مدل با حافظه داخلی ۱۶GB و با رم ۲ گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی  تا ۶۴GB را دارد.

گوشی HTC825 نیز مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ است. دارای باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری غیرقابل تعویض است. این گوشی نیز در یک مدل با حافظه داخلی ۱۶GB و با رم ۲ گیگ عرضه شده است و  قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا  ۲۵۶GB را دارد.

رنگ و قیمت
گوشی گلکسی E7 در رنگ های مشکی، سفید، خاکستری و آبی با قیمت ۲۳۰  یورو در بازار موجود است.

گوشی HTC825 نیز در در رنگهای متنوع با قیمت ۲۴۰ یورو در بازار موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا