پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ویژه برنامه ولادت حضرت امام جواد(ع) /اسکان مسافران نوروزی دربقاع متبرکه /آغازطرح صیانت و حفاظت از محیط زیست در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام جواد(ع) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده شاه ابوالحسن(ع)خمینی شهر برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: در این مراسم حجت السلام والمسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ایراد سخنرانی می پردازد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: این ویژه برنامه جمعه ۱۸ فروردین ماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء و با مولودی خوانی محمدعطابخش و رضاعباسی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی در پایان گفت: نسب این امامزاده شریف طبق عقیده اهالی و معتمدین محل، به حضرت امام سجاد (علیه السلام) می رسد و آستان مقدس امامزاده سیدابوالحسن (علیه السلام) در شهرستان خمینی شهر، خیابان هفده شهریور، کوچه ۱۶ متری، جنب مسجد جامع واقع شده است.

**اسکان بیش از ۱۰۰۰۰نفرمسافرنوروزی دربقاع متبرکه تیران وکرون

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری بیش از ۱۰۰۰۰ نفر مسافر و زائر از امکانات اسکان موقت و دائم بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون بهرمند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده طرح آرامش بهاری در جوار حرم مطهر ۴ امامزاده عظیم الشان شهرستان تیران تیران و کرون به صورت ویژه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین با توجه به تدابیری که اندیشیده شد در ایام نوروز ۲۵ هزار نفر زائر و مسافر به زیارت بقاع متبرکه این شهرستان مشرف شدند که از این تعداد ۱۰۵۰۰ نفر از مسافران و زائران از امکانات بقاع متبرکه این شهرستان جهت اسکان موقت و دائم بهرمند شدند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: همچنین در راستای برگزاری این طرح ۳ خیمه معرفت همراه با غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، قرآن بخوان جایزه بگیر و ایستگاه سلامت با مشارکت و همکاری ۱۷ روحانی بومی و اعزامی در جوار بقاع متبرکه این شهرستان برپا شد که در طول اجرای این طرح به مسافران و زائران خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه شد.

**آغازطرح صیانت و حفاظت از محیط زیست درامامزاده احمد(ع)نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و صیانت و حفاظت از محیط زیست و همچنین ترغیب زائران به رعایت اصول زیست محیطی، برنامه تفکیک زباله ها در محیط پیرامونی امامزاده احمد(ع)نطنز از آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: با توجه به نقش امامزادگان در فرهنگ سازی و همچنین در راستای توسعه پایدار و رعایت اصول زیست محیطی برنامه تفکیک زباله ها در محیط پیرامونی امامزاده احمدبن محسن بن امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) نطنز آغاز شد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و صیانت و حفاظت از محیط زیست و همچنین ترغیب زائران به رعایت اصول زیست محیطی در جوار این امامزاده جلیل القدر اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: به همین منظور سطل های موجود در محوطه به سه سطل در سه رنگ(زرد ،سبز،قرمز) کنار هم افزایش پیدا می کند که سطل های زرد برای زباله های کاغذی،سطل های سبز برای زباله های تر و سطلهای قرمز برای زباله های پلاستیکی و نایلون ها تخصیص داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه مناسبی قرار دارد و سالانه میزبان زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور است این طرح در این امامزاده بزرگوار اجرا می شود که رویکرد اصلی این طرح نیز توسعه گردشگری مذهبی و ایجاد فضای مناسب برای حضور بیشتر مسافران و زائران در جوار این امامزاده واجب التکریم است.

وی در پایان تصریح کرد: نسب این امامزاده واجب التعظیم به امام زین العابدین (علیه السلام) می رسد و آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، ۷ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز به فاصله کوتاهی از جاده آسفالته مرکز شهر بادرود، دهستان کرکس، شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای  واقع شده است.

**نشست پرسنل امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان با مدیرعامل بنیاد آلاء

مدیراجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: نشست صمیمی پرسنل حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام)اصفهان با محمدصالح طیب نیا؛ مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در سالن اجتماعات کوثر آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در این نشست که معاونین بنیاد خیریه راهبری آلاء و جمعی از پرسنل حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) و مرکز کنترل سرطان آلاء ( مکسا ) حضور داشتند، محمدصالح طیب نیا در سخنانی با تأکید بر اینکه ان شاءالله سال ۹۶ سال پرباری برای بنیاد آلاء باشد، گفت: عید نوروز و نو شدن سال یک بهانه ای برای نو شدن دل ها است.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در ادامه تصریح کرد: آدم های عاقل از این فرصت برای خانه تکانی دل استفاده می نمایند و اگر از کسی کینه ای دارند و یا اهل رذیله های اخلاقی هستند، آن ها را از خود دور می کنند و اسباب و وسایل نو جایگزین این عیب ها می کنند که این از ویژگی های ماه رجب نیز هست.

وی با اشاره به اینکه نامه ۴۵ نهج البلاغه هم دردهای فردی و هم اجتماعی را درمان می کند، افزود: امیرالمومنین ( علیه السلام ) در این نامه به عثمان بن حنیف می فرمایند: شما نمی‌توانید مثل من زندگی کنید ولی می توانید با ورع و تقوای خود و اجتهاد و سعی و تلاشی که می‌کنید و سداد به من کمک کنید.

محمدصالح طیب نیا با اشاره به اینکه ان شاء الله در سال ۹۶ به یک ثبات نسبی در مراکز بنیاد آلاء برسیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در حوزه حرم مطهر حضرت زینب ( علیها السلام ) طرح بقعه جدید عملیاتی شد و این یک نقطه عطف در تاریخ این حرم است، در حوزه خیر ماندگار یک همایش ملی برگزار شد، در حوزه مرکز سلاله و کنترل سرطان ( مکسا ) به آن جایگاه علمی و سیاست گذاری که می خواستیم، رسیدیم و در حوزه مدرسه عالی خاتم الاوصیاء و جامعه المرتضی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در پایان تصریح کرد: از همه عزیزانی که در مجموعه بنیاد آلاء در خدمتشان بودیم تشکر می کنیم و امیدواریم که هر چه خیر و مصلحت بنیاد است در سال ۹۶ اتفاق بیفتد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا