شهر و جامعهعناوین اخبار

ارائه طرح نظام آموزشهای دوگانه توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان،در روزهای نخستین سال جدید و بدلیل اهمیت موضوع در تحقق شعار سال نشست شورای اشتغال استان با حضور دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید.

رسول زرگرپور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، اظهارداشت: برای اقدام در راستای فرمایشات رهبری می توانیم هم منتظر ابلاغ ها و چارچوب های دولت برای استان ها باشیم و هم می توانیم با استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود به تدوین چارچوب ها بپردازیم و این دو راهکار را به موازات هم پیش ببریم.

زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه های موثری در زمینه ی اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: توسعه ی تولید و اشتغال باید برنامه ی جدی همه ی مدیران در سال جاری باشد.
استانداراصفهان با بیان اینکه اصفهان از نیروهای خلاق و ظرفیت های بالایی در بخش صنعت وخدمات، کشاورزی و نیروی انسانی بهره مند است، گفت: می توانیم چارچوب ها و راهکارهای طراحی شده را بعنوان پیشنهاد برای اجرا در کلیه ی استان ها به دولت ارائه دهیم.

در ادامه این نشست ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با برشمردن ظرفیت های مهارتی و نقش مؤثر این دستگاه در ایجاد فرصت های شغلی از تدوین مدل اجرایی نظام آموزش دوگانه آلمان که بخشی از مهارت ها توسط آموزش گیرندگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بخشی دیگر در واحدهای صنعتی برگزار می گردد، از اقدامات صورت پذیرفته بویژه همکاری و تعامل با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، جهت اجرایی نمودن پروژه مورد نظر، گزارشی را به شورای اشتغال ارائه نمود.

در این جلسه مقرر گردید پس از اجرای آزمایش طرح و بمنظور همکاری سایر دستگاهها عملکرد سه ماهه اول در شورای اشتغال جهت رفع نواقص ارائه گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا