پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

گرگ فضای مجازی دستگیرشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حبیب‌اله رجبلی با اشاره به کشف پرونده ای با موضوعیت اقدام به قدرت نمایی و شرارت در فضای مجازی، افزود: کارشناسان پلیس فتا در گشت زنی‌ های خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای را شناسایی کردند که درآن شخصی با لقب گرگ اقدام به قدرت نمایی و شرارت می‌ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی رصد و شناسایی کرده و پرونده متشکله برای اقدامات کارآگاهی به پلیس آگاهی ارسال و متهم توسط پرسنل پلیس آگاهی دستگیر و تعدادی اسلحه غیر مجاز کشف شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس به ماده ۱۵ بند «ب» جرایم رایانه‌ای اشاره کرد وگفت: چنانچه کسی افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر، روان‌گردان، خودکشی، انحرافات جنسی، اعمال خشونت‌آمیز تحریک، ترغیب یا تهدید دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.
نجات خانواده گم شده در کویر مرنجاب
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای یک خانواده که برای تفریح به کویر مرنجاب رفته و گم شده بودند پس از یک شبانه روز توسط ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل از مرگ حتمی نجات یافتند.
سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: یک زوج جوان که به همراه دختر ۱۰ ساله خود و فرزند همسایه شان به منظور تفریح به منطقه کویر مرنجاب رفته بودند به اشتباه به طرف کویر کونک رفته و راه برگشت خود را گم می کنند.
وی افزود: خودروی آنها در ماسه های کویر فرو رفته و به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه در آن منطقه به ناچار شب را در آنجا سپری کرده و صبح به صورت پیاده راه می افتند و بعد از طی ۱۵ کیلومتر پیاده روی در حالی که خسته و تشنه بودند سرانجام موفق می شوند با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.
این مقام مسئول عنوان داشت: پس از برقراری تماس این خانواده با مرکز فوریت های ۱۱۰ بلافاصله یکی از ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل جهت جستجوی آنها اقدام و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه این خانواده گرفتار در کویر را پیدا کرده و از مرگ حتمی نجات می دهد.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه خانواده مذکور طی تماس با سامانه ۱۹۷ از تلاش ماموران پلیس برای نجات آنان تقدیر کردند، گفت: به کسانی که قصد سفر در کویر مرنجاب را دارند، توصیه می کنیم از رفتن به کویر با خودروی سواری بدون همراه داشتن تجهیزات لازم و آب و خوراکی کافی خودداری کنند و حتماً به همراه یک راهنما وارد کویر شوند و برای سهولت در برگشت از نشانه ها و علامت های راهنما استفاده و به توصیه ها و هشدارهای ارائه شده برای استفاده از کویر توجه کنند تا دچار چنین حوادثی نشوند.

 دستگیری مزاحم سایبری اساتید دانشگاه

رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری مزاحم اینترنتی که با بهره گیری از یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام رسان اقدام به تهدید‌، توهین و مزاحمت برای اساتید دانشگاه می‌ کردند، خبر داد.
سرهنگ سیدعلی میراحمدی افزود: یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت اینترنتی که متهم با استفاده از قابلیت‌های فضای سایبر به خصوص شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت‌، تهدید و توهین به اساتید دانشگاه می‌نمود‌، به این پلیس واصل که با توجه به اهمیت موضوع‌، رسیدگی پرونده به صورت ویژه در دستور کار مهندسین کارآگاه پلیس فتا شهرستان شاهرود قرار گرفت .
وی ادامه داد‌: با توجه به مستندات و ادله‌های موجود مشخص شد، متهم با زیرکی خاص و با استفاده از پروفایل‌های دانشجویی سایت دانشگاه و با بهره‌گیری از پروفایل‌های جعلی در شبکه‌‌های اجتماعی اقدام به ارسال مطالب توهین آمیز و تهدید کرده است لذا با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه‌ای برای پی جویی تشکیل شد.
این مقام انتظامی ادامه داد‌: با توجه به اقدامات متهم و رفتارهای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی‌، کارشناسان این پلیس با بهره‌گیری از دانش بروز و واکشی اطلاعات و آنالیز داده‌ های به دست آمده‌، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیری انجام شد.
سرهنگ میراحمدی گفت: متهم در ابتدا ارتباط خود با پرونده را به کل انکار و منکر بزه صورت گرفته شد که طی انجام بازجویی فنی و ارائه ادله‌های موجود‌، متهم لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این بزه‌، انتقام از اساتید بیان داشت.
وی با بیان اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب عملکرد خود در این فضا باشند و از فحاشی، توهین و تهدید دیگران خودداری نمایند، افزود: در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مقرر شده است، مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد شلاق تا ۷۴ ضربه یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

کشف ۲هزار و۸۰۰ کیلوگرم کنجد قاچاق

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از شناسایی محل دپوی دو هزار و۸۰۰ کیلوگرم کنجد قاچاق به ارزش یک میلیارد و۱۳۹میلیون ریال در ورامین خبر داد.
سردار عبدالرضا ناظری گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با گشت زنی های نامحسوس و فعالیت های اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار دپوی کنجد خام قاچاق در ‘باغ خواص’ شهرستان ورامین شدند.
سردار ناظری افزود: مأموران با تشکیل تیم عملیاتی و هماهنگی قضائی وارد محل شده و در بازرسی از انبار دو هزار و۸۰۰کیلوگرم کنجد خام به ارزش یک میلیارد و۱۳۹میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری از کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان، خبر داد.
سردار غلامعباس غلامزاده گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در طرح دو هفته ای مقابله با کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان ۲۰میلیارد ریال کالای قاچاق را توقیف کنند.
وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودرو های عبوری موفق شدند ۴۱ هزار و ۲۷۸ عدد انواع لوازم خانگی ، ۱۴ هزار کیلوگرم رنگ خودرو ، هشت هزار کیلوگرم چوب قاچاق ، دو هزار و ۸۶۳ لوازم آشپزخانه ، ۸۳ قطعه شیء فرهنگی ، یک هزار و ۳۰۰ ثوپ پوشاک ، یک هزار و ۲۹۷ عدد لوازم آرایشی و ۲۲۴ عدد نوشیدنی ، ۲۰ هزار نخ سیگار فاقد هرگونه مجوز به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف کنند گفت:در این راستا ۵۵ نفر نیز دستگیر وبا تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید -اشتغال از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد :برپایی اینگونه طرح ها گامی موثر در راستای عملی شدن شعار سال باشد.

 کشف ژنراتور های قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف ۹ دستگاه موتور و ژنراتور قاچاق در بازرسی از یک انبار به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و توزیع لوازم یدکی خودروهای استوک خارجی توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم و هماهنگی قضائی با همکاری کارشناسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت محل موردنظر بازرسی و تعداد ۹ دستگاه موتور و ژنراتور خارجی قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی ارزش برآورد شده این کشفیات را توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: مبارزه با قاچاق به وِیژه در بار اندازها و مراکز تخلیه و دپو انبارها ادامه خواهد یافت و پلیس با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

توقیف خودروی حامل البسه قاچاق میلیاردی
فرمانده انتظامی ارومیه از کشف البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ حسین صمدپور گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید کلانتری حین کنترل خودروهای عبوری ، یک دستگاه پژو را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد : در بازرسی از خودروی توقیفی ، تعداد دو هزار و ۵۶ ثوب البسه قاچاق کشف شد ؛ برابر اعلام کارشناسان مربوطه ، ارزش کالاهای مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه اضافه کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی ، تحویل مقامات قضائی شد.

کشف ۷۵ راس دام قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا استان قزوین از کشف ۷۵ راس گوساله فاقد مجوز حمل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ حسین علیان نژاد گفت: ماموران کلانتری ۱۱ پاسداران شهرستان بوئین زهرا حین گشت زنی به دو دستگاه کامیون بنز حامل دام مشکوک و خودروها را متوقف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران در بازرسی از کامیون ها ۷۵ راس گوساله بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل کشف کردند.
سرهنگ علیان نژاد با اشاره به اینکه ارزش تقریبی دام های مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: دام های کشف شده که از ارومیه به مقصد اصفهان بارگیری شده بود تحویل اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا شد و متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف محموله ۲ میلیارد ریالی گوشی قاچاق
ماموران انتظامی شهرستان بانه استان کردستان موفق به کشف یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال شدند.
سرهنگ فرزاد کریمی فرمانده انتظامی شهرستان بانه گفت: روز گذشته ماموران ایستگاه ایست و بازرسی گلوگاه توانستند از جاساز یک دستگاه سواری سمند تعداد ۱۶۶ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کشف کنند.
وی افزود: این تعداد گوشی در رکاب و سپرهای عقب و جلو خودرو به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود که با تیزهوشی و درایت ماموران کشف و توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بانه با اشاره به دستگیری راننده و انتقال خودرو به پارکینگ تصریح کرد: کارشناسان ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه، که همگی از نوع هوشمند و خارجی است را دو میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف بیش از یک تن تریاک
فرمانده انتظامی شهرستان بم استان کرمان از کشف محموله یک تن و ۹۷ کیلوگرمی تریاک از یک دستگاه کامیون و دستگیری سه قاچاقچی درعملیات صبح امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا فدا گفت: صبح امروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در محور بم- کرمان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی تصریح کرد: این کامیون که توسط یک دستگاه خودروی پژو به عنوان راه پاک کن همراهی می شد و از سمت زاهدان به نقاط مرکزی کشور در حرکت بود، توقیف و در بازرسی از آن، یک تن و ۹۷ کیلوگرم تریاک کشف و علاوه بر راننده دو نفر راه پاک کن نیز توسط پلیس دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا