حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتوقیف ۳ میلیارد کولر گازی قاچاق تا مصالحه ۷۴ درصدی پرونده های ارجاعی به کلانتری های اصفهان

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس آگاهی در پی کسب خبری مبنی بر تهیه، دپو و توزیع کولر گازی قاچاق توسط فردی رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از تحقیق، بررسی و کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به انبار مورد نظر اعزام شدند.

این مقام مسئول، عنوان داشت: در بازرسی از انبار یاد شده، ۱۰۶ دستگاه کمپرسور مخصوص کولر گازی، ۱۱۰ دستگاه پنل کولر گازی، یک دستگاه یخچال، یک دستگاه ماشین ظرف شویی، یک دستگاه ماشین لباسشویی، هفت حلقه لوله مسی رابط کمپرسور و پنل فاقد هرگونه اسناد و مدارک معتبر گمرکی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ خسروی، بیان داشت: در این خصوص، یک نفر شناسایی و دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

 

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در ایستگاه شهید رئیسیان

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” ازکشف یک محموله روتختی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در ایست و بازرسی شهید “رئیسیان”خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی”افزود : ماموران ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده هوو مشکوک شدند و بلافاصله آن را متوقف کردند.

سرهنگ براتی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۴۳ کارتن هر کدام حاوی ۵۲۲ عدد روتختی فاقد هر گونه مجوز معتبر گمرکی کشف شد.

وی ارزش این محموله را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

۳۶ میلیون ریال خلافی سواری پراید را روانه پارکینگ کرد

یک دستگاه سواری پراید که بیش از ۳۶ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۵۵ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل تردد خودروها در داخل شهر یک دستگاه سواری پراید پرتخلف را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام دقیق از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۶ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۵۵ فقره تخلف حادثه می باشد که فورا به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو تخلفات ساکن می باشد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ خلافی خودرویی بیش از ۱۰ میلیون ریال برسد مراتب به مالک ابلاغ می شود در صورتی که مالک نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

توقیف ۱۵ تن برنج قاچاق در “شهرضا”

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از توقیف ۱۵تن و۶۰۰کیلو برنج قاچاق به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”حمید امیرخانی” افزود:ماموران انتظامی شهرستان “شهرضا” حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به سه دستگاه کامیون که درحال جابجایی محموله برنج از کامیونی به کامیون دیگربودند مشکوک و وارد عمل شدند.

وی ادامه داد:در بازرسی از این خودروها مقدار ۱۵ تن و۶۰۰کیلو برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

سرهنگ امیرخانی ارزش این محموله را ۶۲۰ میلیون ریال دانست و بیان داشت : در این خصوص سه راننده دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی با این مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

مصالحه ۷۴ درصدی پرونده های ارجاعی به کلانتری های اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان از مصالحه و سازش ۷۴ درصد پرونده های ارجاعی قضائی در یک ماه گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری های سطح کلان شهر “اصفهان” خبر داد .

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: در یک ماه گذشته تعداد ۷۰۷ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری های شهرستان “اصفهان” ارجاع شد.

وی ادامه داد: از مجموع پرونده هایی که در واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۷۴ درصد از پرونده ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

یاردوستی اشاره کرد: با تلاش کارشناسان مشاوره کلانتری ها ۷۴ درصد پرونده های ارجاعی به دایره مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری های شهرستان طی یک ماهه گذشته به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس پلیس مرکز استان اصفهان بیان داشت : بیشتر پرونده های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده ها با تلاش مددکاران کلانتری ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان تصریح کرد: واحدهای مشاوره کلانتری ها به طور روزانه پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی و آسیب های اجتماعی هستند و شهروندان می توانند همه روزه در ساعات اداری به این واحدها مراجعه و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا