پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف کالاهای قاچاق /تامرگ موتورسواردر خمینی شهر /وانهدام باند حرفه ای سارقان موتورسیکلت

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ ” غلامرضا براتی” گفت : ماموران ایستگاه ایست بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله انواع لباس خارجی ، انواع نوشیدنی ، ترشی و فلفل فاقد مدارک مثبته گمرکی که زیر بار ضایعات پلاستیکی جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ براتی گفت : در این خصوص راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.//

**انتشار اطلاعات خصوصی در فضای مجازی

 فردی که با فریب افراد اطلاعات شخصی آنها را دریافت و در فضای مجازی منتشر می کرد توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:شاکی در اظهارات خود افزود مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با فردی آشنا شده و فریب وی را خورده و عکس های خصوصی و خانوادگی ام را در اختیار وی قرار دادم که متاسفانه آنها را در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی منتشر کرد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت:با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی و با اعزام اکیپی از مامورین این پلیس، دستگیر و به این استان منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازجویی ها و اقدامات تخصصی مشخص شد متهم با کاربران دیگری نیز در فضای مجازی در ارتباط بوده و با فریب آنها عکس ها و اطلاعات خصوصی آنها را دریافت و در فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد :از ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی پرهیز کنید و به هیچ عنوان عکس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

**توقیف پژو ۲۰۶ با بیش از ۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ازکشف پنج کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک توسط ماموران ایست بازرسی شهید رئیسیان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری ۲۰۶ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو پنج کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که در بطری های آب معدنی ریخته شده بود و به طرز حرفه ای در باک بنزین خودرو جاساز شده بودند کشف شد.

براتی افزود: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**عدم توجه به جلو مرگ موتورسوار را رقم زد

 فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک وانت پیکان و فوت راکب موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “علی بنی آدمی” گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نطنز از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با یک وانت پیکان مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب موتورسوار در دم جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم توجه به جلو توسط موتور سوار اعلام شده است .

سرهنگ علی بنی آدمی در پایان ضمن ابراز تاسف از این حادثه دلخراش و ابراز همدردی با خانواده متوفی ، از رانندگان خواست : همواره رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را سر لوحه رانندگی خویش قرار دهند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ رانندگی نباشیم .

**انهدام باند حرفه ای سارقان موتورسیکلت در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری اعضاء باند ۴ نفره سارقان موتورسیکلت و کشف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  گفت : در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان خمینی شهر بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند هر چهار سارق را شناسایی و هنگامی که در حال اوراق کردن یک موتورسیکلت بودند دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این عملیات ۱۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و هر چهار سارق تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان از شهروندان خواست: حتی الامکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ پارک کنید و از نگهبان آن رسید دریافت کنند، هنگام پارک کردن حتماً به وسیله قفل و زنجیر مناسب موتورسیکلت خود را قفل نمایید، هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت خود را روشن ترک نکنید و از پارک کردن در مکان های خلوت و تاریک خودداری کنید.

**اجرای طرح  امنیت محله محور در اصفهان

ماموران پلیس مرکز استان مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور را برای ارتقای امنیت شهروندان اجرا و ۱۴۲ سارق حرفه ای ، فروشنده مواد مخدر ، معتاد و متهم تحت تعقیب مراجع قضائی را دستگیر کردند.

سرهنگ” حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در تشریح این عملیات ضربتیگفت : ماموران کلانتری ها و پاسگاه های شهرستان اصفهان طرح ارتقاء امنیت محله محور را در نخستین ساعات بامداد روز گذشته در سطح شهر اصفهان اجرا کردند.

وی ادامه داد: ماموران طی چند عملیات منسجم تعداد ۳۲ نفر سارق، ۵۲ فروشنده مواد مخدر و معتاد ولگرد و ۵۸ نفرمتهم تحت تعقیب را دستگیر و تعداد ۴۶ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت مزاحم را توقیف کردند.

رئیس پلیس مرکز استان افزود: پلیس در این عملیات هشت دستگاه موتورسیکلت و ۱۲ دستگاه خودروی مسروقه را کشف کرد.

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در روزهای آینده نیز، تصریح کرد: هدف پلیس در اجرای طرح امنیت محله محور در راستای افزایش آرامش و امنیت شهروندان است و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند نظرات و موضوعات مطروحه را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا مراجعه به نزدیک ترین کلانتری با پلیس در میان بگذارند.

**کشف ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاه خسروی افزود: کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارقان در تحقیقات بعمل آمده به چندین فقره سرقت داخل خودرو به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی بیان کرد : در این زمینه پرونده تشکیل و دو نفر متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه نمود: علاوه بر قفل کردن خودرو، از بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل نمایید. هنگام وقوع حادثه اورژانسی و مراجعه به مراکز درمانی، خونسردی خود را حفظ کنید و در زمان ترک خودروی خود، از بالا بودن شیشه ها و قفل بودن درب ها، اطمینان حاصل نمایید، وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا