شهر و جامعهعناوین اخبار

اشتغال بدون آموزش و مهارت امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، در راستای اجرای برنامه ها و  اهداف شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، نشست ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان،  عباس مهدیان معاون امور مراکز، فریده روشن رییس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، طباطبایی رییس مراکز صنایع غذائی و فناوری های راهبردی و نوین با سرهنگ احسان ا… رضا پور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان وجمعی از مسئولین سازمان جهاد سازندگی انجام پذیرفت.

در این نشست جلالی ضمن خیرمقدم، بر شناسایی عرصه های جدید در اشتغال با نگاه اقتصاد مقاومتی و همکاری مشترک این بنگاه آموزشی با سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد.

جلالی بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای متولی آموزش های غیررسمی با رویکرد اشتغال می باشد و در این راستا ارائه آموزشهای مهارتی به متقاضیانی که از سوی سازمان بسیج سازندگی استان معرفی شده اند را بسیار مؤثر دانست.

وی بر اهمیت و  اجرای آموزش های کوتاه مدت منجر به اشتغال تأکید کرد.

در ادامه سرهنگ رضاپور ضمن اشاره به فعالیت ها و عملکرد سازمان بسیج سازندگی استان گفت:   بایستی آموزش ها بر اساس شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد زیرا اشتغال بدون آموزش و مهارت امکان پذیر نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان گفت: بر اساس تفاهم نامه فی ما بین این دو مجموعه در سال گذشته بالغ بر ۱۷۹ دوره آموزشی معادل ۷ هزار نفر دوره در حرفه های کشاورزی، پرورش ماهیان، صنایع تبدیلی، کارآفرینی و بازاریابی و فروش برگزار گردیده است.

رییس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی ضمن اشاره به پژوهش های انجام شده طی سه سال گذشته که منجر به تدوین سند آموزش استان شده است، یکی از نیازهای اساسی مطابق با پتانسیل و ظرفیت های منطقه را صنایع تبدلی عنوان کرد و گفت: بایستی در خصوص آموزش صنایع تبدیلی توجه  ویژه ای به بحث سلامت و بهداشت صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا