پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بخشی از وظایف و اقدامات بنیاد نخبگان در راستای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاتداری اصفهان، دکتر رسول زرگر پور در جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان، با اشاره به گزارش دیوان محاسبات استان، اظهارداشت: گزارشات دیوان محاسبات بسیار با اهمیت است و لازم است در صورت وجود گزارشات احتمالی در خصوص دستگاههای اجرایی با قوت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات را همراه و یار خود بدانند، افزود: دستگاه های نظارتی کمک می کنند که سیستم های اجرایی با سلامت مسیر خود را دنبال کنند.

استاندار اصفهان افزود: شاید برخی از مدیران، اطلاعات کافی در خصوص قوانین نداشته باشند و با توجه به اینکه دستگاه های نظارتی کمک رسان و اطلاع دهنده هستند،  مدیران باید با همکاری و تعامل با دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات گزارشات آن ها را جدی بگیرند تا کمترین معضلات را در سیستم ها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات می تواند عامل پیشگیرانه و هشدار دهنده به دستگاههای اجرایی در جهت عملکرد بهتر و سالم تر  باشد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به گزارش بنیاد نخبگان استان در خصوص طرح اجرایی رویداد کارآفرینی هم نت روستایی افزود: نخبگان کشور و استان ظرفیت های ویژه و خلاقیت های خاصی دارند و از مدیران انتظار می رود که از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنند زیرا در غیر این صورت ممکن است نخبگان از ادامه همکاری نامید و مایوس گردند.

وی افزود: روستائیان نیز علاوه بر  انگیزه ی مشارکت و همفکری، دارای ایده های بدیع و اجرایی در زمینه های مختلف هستند که می تواند در بحث های اقتصادی مقاومتی نیز  تاثیرگذار و مهم باشد.

رسول زرگرپور تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید با کانون نخبگان همکاری و همفکری داشته باشند و اقداماتی که در این زمینه و با اجرای طرح هم نت در جهت کار آفرینی از جمله در بحث صنایع دستی روستایی شده است رونق یافته و از نظر کیفیت و تنوع افزایش یابد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص جابجایی ساختمان مرکز اسناد کتابخانه ی ملی استان بحث شد و تصمیمات لازم اتخاد گردید.

همچنین مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی بررسی و تصویب شد و در آمد ها و تملک دارایی سال ۹۵  و همچنین هزینه ها توسط سازمان برنامه ریزی و بودجه ارائه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا