پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از تصادف مرگبار تا دستگیری سوداگران مرگ در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران پلیس راه ” نجف آباد-اصفهان” از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک سواری پژو در منطقه سه راهی “سد” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادمه داد: در اثر این حادثه رانندگی که به علت تغییر ناگهانی مسیر توسط موتورسیکلت اتفاق افتاد راکب و سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت : همچنین در حادثه ای دیگر که در محور “کاشان-قم ” اتفاق افتاد یک دستگاه موتور با یک پراید برخورد کرد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه در این حادثه راننده ۲۹ ساله موتورسیکلت فوت کرد افزود: علت وقوع این حادثه عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه توسط موتورسیکلت اعلام شده است .

این مقام مسئول افزود: در محور تیران یک دستگاه وانت مزدا به علت عدم توجه به جلو با عابری پیاده برخورد کرد که عابر ۳۷ ساله فوت شد.

کریمی از برخورد یک دستگاه سواری سمند با شی ثابت در اتوبان امیر کبیر خبر داد و اظهار داشت :متاسفانه در اثر این حادثه که به علت عدم توجه به جلو اتفاق افتاد راننده که خانمی ۴۱ ساله بود فوت و دو نفر مجروح شدند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.#

**توقیف ۴۵۰ میلیون ریال پارچه قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۴۵۰ میلیون ریال پارچه خارجی و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت جک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۳۵ طاقه پارچه خارجی فاقد مدارک گمرکی لازم کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴۵۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ براتی بیان داشت : در این خصوص راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود: پلیس باترانزیت کالای قاچاق برخورد قانونی می کند و اجازه فعالیت به این مفسدان اقتصادی جامعه نخواهد داد.

**کشف بیش از ۳۹کیلو گرم مواد افیونی درنایین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۳۹ کیلو و ۱۲۰ گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری هیوندای مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۹ کیلو و ۱۲۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد و پلیس هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**توقیف ۶۳ وسیله نقلیه متخلف در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان ، از استمرار طرح ارتقا امنیت اجتماعی و توقیف ۶۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد .

سرهنگ “حسن یاردوستی”  گفت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته طرح ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح ۳۸ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی علت تویقف این وسایط نقلیه را حرکات نمایشی،آلودگی صوتی و تخلفات حادثه ساز رانندگان اعلام کرد و بیان داشت: طرح برخورد با رانندگان وسایل نقلیه حادثه ساز به منظور کاهش تصادفات جانی و مالی همچنان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: فعالیت های انتظامی پلیس اصفهان به منظور برخورد با موتورسواران و رانندگان متخلف و متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی و همچنین افزایش ضریب احساس امنیت در بین شهروندان با بسیج کلیه نیروها و امکانات بطور مستمر در سطح شهر اجرا می شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: مرکز فوریت های پلیسی با تلفن ۱۱۰ در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان عزیز بوده و مردم می توانند در جهت رفع خواسته های انتظامی و امنیتی خود با این تلفن تماس بگیرند.

سرهنگ یاردوستی در پایان خاطر نشان کرد: هر چه تعامل و مشارکت پلیس و مردم هدفمند و بیشتر باشد به همان میزان ضریب احساس امنیت افزایش و تحرک و جولان مجرمان و قانون شکنان کاهش خواهد یافت.

عادت های غلط در رانندگی و نگهداری خودرو

 با رعایت یکسری نکات و موارد ساده می توانید طول عمر خودروی خود را افزایش دهید .

  1. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها :

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

  1. بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن :

به این دکمه کلاچ ترمز دستی می گویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی. کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می شود.

  1. عدم تعویض به موقع روغن گیربکس:

افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان می پرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی می گویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و…میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

  1. تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:

گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض می کنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده می کنند. ابن کار باعث می شود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل می شود که بعدا متوجه می-شویم اگر هربار فیلتر را عوض می کردیم و فیلتر مناسب جایگزین می کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می شد.

  1. درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می آورد درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل می شد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

  1. پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان:

چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشان داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است.

  1. خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:

این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. می شود.

  1. گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو:

این کار خود باعث این می شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده می شود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده می شود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو می شود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

  1. با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:

بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت می کندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت می کنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری می شوند.

  1. ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور:

این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور می شود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر می شود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

  1. ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:

این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن می شود برای تامین این آب هم می توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.

  1. سنگین کردن بیش از حد خودرو:

پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .

  1. نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم:

باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد می شود.

  1. نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار:

این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.

  1. استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:

بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

  1. استفاده از نور بالا در مه :

در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.

  1. خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی :

این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می کنند این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

  1. تکیه پا به کلاچ:

بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی می کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

  1. جلو آوردن بیش از حد صندلی:

خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر می کنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح دست فرمون خوب می شود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.

  1. گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو:

این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوییچ را می بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

  1. گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری:

این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.

  1. پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان:

زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

  1. خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت:

این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیلتر بنزین و نهایتا انژکتورمی شود.

انتقام جویی انگیزه انتشار تصاویر خصوصی

 فردی که با بدست آوردن تصاویر شخصی و خصوصی یکی از شهروندان و انتشار آن در فضای مجازی موجب آبروریزی و هتک حیثیت وی شده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی اقدام به ایجاد صفحه ای با مشخصات وی همراه با درج تصاویر شخصی و خصوصی اش کرده و موجب آبروریزی وی در بین اقوام و آشنایان شده ،بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با بررسی مستندات شاکی و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً متهمه که خانمی ۱۹ ساله و از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت:متهمه در مواجه شدن با مدارک و ادله پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه نمود:عکس و فیلم های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیکان و اقوام خود قرار ندهید ، اجازه فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران ندهید ،از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی مانند فیلم و عکس بر روی تلفن همراه،تبلت و لپ تاپ اجتناب کنید.

اجرای طرح بزرگ امنیت محله محور در نجف آباد / دستگیری ۳۰ نفر از مخلان نظم و امنیت شهروندان

طرح بزرگ امنیت محله محور در شهرستان نجف آباد اجرا و ۳۰ سارق ، متهم تحت تعقیب مراجع قضائی ، معتاد تابلو و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ ” محمدرضا خدادوست” فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد  گفت : در راستای ارتقای احساس امنیت شهروندان و برخورد با سارقان ، معتادان تابلو و خرده فروشان مواد مخدر طرح بزرگ امنیت محله محور اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات یک روزه ۹ سارق سابقه دار ، ۱۰ متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و ۱۱ فروشنده و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت :کشف ۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه ، ۹۰ گرم انواع مواد افیونی و کشف یک دستگاه سواری و یک موتورسیکلت مسروقه از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ خدادوست اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و همه دستگیر شدگان تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه به منظور افزایش احساس امنیت شهروندان طرح های مختلفی اجرا می کند و با مخلان نظم وامنیت برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**انبار ۵ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق لو رفت

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۵۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و توزیع لوازم خانگی خارجی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی از انبار مورد نظر تعداد ۲۰ دستگاه یخچال ، ۲۰ دستگاه فریزر ، پنج دستگاه ماشین ظرفشویی و پنج دستگاه ماشین لباسشویی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه پنج میلیارد ریال اعلام شده است،گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا خسارات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد کشور وارد می کند و موجبات رکود و بیکاری جوانان را فراهم می کند که در این خصوص از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مرتبط را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا