پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره شیخ بهایی ۷و۸اردیبهشت در اصفهان برگزار می شود /۹۰فرصت سرمایه گذاری در این جشنواره معرفی می شود

 کورش خسروی با بیان این مطلب افزود: این فرصت های سرمایه گذاری توسط هیات های کارشناسی ارزیابی و داوری شده و هر یک از آنها می توانند فضای کسب و کار را متحول کنند.
وی با بیان اینکه این طرح ها در زمینه های مختلف است، گفت: بسیاری از این طرح ها پیش از این در جشنواره های مختلف علم و فناوری داخلی و خارجی، برتر شناخته شده اند و اکنون آماده جذب سرمایه گذار برای ایجاد کسب و کار هستند.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرمایه گذار برای بررسی فرصت ها و ایده های سرمایه گذاری در جشنواره شیخ بهایی شرکت کنند.
خسروی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره شیخ بهایی در ۲ بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می شود، گفت: بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است.
دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی افزود: بخش غیر مسابقه ای نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی است.
وی ادامه داد: در بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان این جشنواره، ۶۶۵ طرح کسب و کار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۴۰۲ طرح از بخش طرح کسب و کار دانشجویی و ۲۶۳ طرح از بخش آزاد است.
با اشاره به اینکه ۱۵۹ طرح نیز به بخش فن‌آفرینان ارسال شده است، اظهار کرد: برگزیدگان نهایی جشنواره از میان ۲۶ نامزد بخش فرصت های سرمایه گذاری، ۱۴ نامزد بخش طراحان کسب و کار، ۱۹ نامزد بخش المپیاد دانشجویی و ۱۸ نامزد بخش فن آفرینان، انتخاب و تقدیر خواهند شد.
خسروی برگزاری نشست‌های انتقال تجربه را یکی از رویدادهای جشنواره سیزدهم شیخ بهایی خواند و گفت: در این نشست‌ها تجربه های ۱۶ کارآفرین و فن‌آفرین در سه موضوع تعامل با سرمایه گذاران، مشارکت های بین المللی و کارآفرینی اجتماعی ارائه می‌ شود.
وی با بیان اینکه ابزارها و مدل‌های نوین توسعه کارآفرینی نیز در سیزدهمین جشنواره شیخ بهایی معرفی خواهد شد، افزود: امروزه در دنیا ابزارهای جدید مالی مانند صندوق پروژه، صندوق‌های جسورانه، بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار دارایی‌های فکری برای حمایت از ایده‌ها ایجاد شده که لازم است مدیران و کارشناسان کشورمان بویژه در پارک های فناوری و مراکز رشد با آنها آشنا شوند.
خسروی با اشاره به حضور پنج دانشگاه ریسک پذیر و سرمایه گذار در جشنواره سیزدهم شیخ بهایی، اظهار کرد: این دانشگاه ها نیز دستاوردها و تجربه های خود در زمینه پژوهش و سرمایه گذاری را با دیگران به اشتراک می گذارند.

*** اصفهان یکی از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی کشور است
دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی همچنین در این نشست خبری گفت: اصفهان یکی از بهترین اکوسیستم های ( زیست بوم) کارآفرینی در کشور است و در بسیاری از حرکت ها و اقدام ها فناورانه در کشور پیشتاز می باشد.
وی با بیان اینکه پارک های فناوری و مراکز رشد برای نخستین بار در کشور در اصفهان در حدود ۲ دهه گذشته ایجاد شد، افزود: اصفهان یکی از بهترین محیط ها برای رشد کارآفرینی است.
خسروی خاطرنشان کرد: این جشنواره جهت گیری خود را از سال گذشته به سمت اقتصاد مقاومتی برده و یکی از اهداف جشنواره، برقراری عدالت و برابری در فرصت های اقتصادی و کارآفرینی است.
وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره چگونگی تحقق اهداف جشنواره شیخ بهایی در سال های اخیر، گفت: ما در سه سال اخیر با روند صعودی تعداد و تنوع فرصت های سرمایه گذاری و استقبال سرمایه گذاران مواجه شدیم.
دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی توضیح داد: در جشنواره یازدهم حدود ۴۰ فرصت سرمایه گذاری ( بدون داوری) در حدود ۲ ساعت معرفی شد اما این تعداد در جشنواره دوازدهم به حدود یکصد طرح ( بدون داوری) افزایش یافت و ۱۴ سرمایه گذار بزرگ در طول ۲ روز به بررسی آنها پرداختند.
خسروی ادامه داد: امسال نیز نزدیک به یکصو طرح سرمایه گذاری داوری شده در نمایشگاه معرفی و پیش بینی می شود که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرمایه گذار برای بررسی آنها حضور یابند.
خسروی با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی هر ساله در ماه اردیبهشت برگزار می شود، تصریح کرد: اردیبهشت یکی از ماه های گردش پذیر اصفهان است و مشکل هایی مانند پر بودن هتل ها را داریم به همین دلیل ممکن است در دوره های بعد، جشنواره در ماه های دیگر سال مانند مهر یا آبان برگزار شود.
وی همچنین پخش بر خط (آنلاین) را یکی از برنامه های امسال جشنواره شیخ بهایی عنوان کرد.
جشنواره ملی شیخ بهایی از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین و تنها شهرک تحقیقاتی کشور از حدود ۲۰ سال گذشته فعالیت خود را با ایجاد نخستین پارک فناوری و مرکز رشد فناوری کشور آغاز کرد و اکنون بیش از ۴۸۰ شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر است.

گفتنی است این جشنواره در روز های ۷و۸اردیبهشت ماه در سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا