عناوین اخبار

استفاده زائران از مچ بند‌های الکترونیک در حج امسال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با استفاده زائران حج تمتع از دستبند های الکترونیکی اظهار داشت: در مذاکرات سال گذشته با مسئولان حج کشور عربستان مطرح شد که این کشور طرحی برای استفاده زائران از دستبندهای الکترونیکی دارد.

 وی افزود: بعد از فاجعه منا کارشناسان سازمان حج و زیارت به این فکر افتادن که امکاناتی را فراهم کنند تا بتوانیم هویت زائران را راحت تر تشخیص دهیم زیرا عمده زائران کشور ما را افراد با میانگین سنی ۶۵ سال به بالا تشکیل می دهند و سن زیادی دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: در زمان شروع سفر حج تمام اطلاعاتی هویتی زائران قالب کارت هایی در اختیار آنها قرار می گیرد که باید در طول سفر همیشه همراه داشته باشند اما بیشتر زائران فراموش می کنند کارت ها را با خود بیرون ببرند و اگر این زائران در طول سفر مسیر را گم کنند و یا در طول مسیر دچار گرما زدگی شده و بی هوش شوند راهی برای شناسایی آنها وجود ندارد.

محمدی افزود: کارشناسان سازمان حج و زیارت به این نتیجه رسیده اند که تمام اطلاعات روی کارت ها را در قالب مچ بند هایی در اختیار زائران قرار دهند و این مچ بند ها هیچ گونه مشکلی را برای زایران ایجاد نمی کند و این طرح هم ارتباطی با کشور عربستان ندارد.

وی ادامه داد: طرح دیگری هم در سازمان حج و زیارت در دست بررسی است که در آن از  GPS برای مسیر یابی زائران استفاده می شود.

 رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طرح استفاده از مچ بند ها قطعا در حج امسال مورد استفاده قرار می گیرد و این طرح کاملا داخلی است و کشور عربستان در آن دخالتی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا