پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی پس از دو روز به  پایان یافت

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران ، این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی طراحان ایده و فن آفرینان به مدت ۲ روز طی روزهای هفتم تا هشتم اردیبهشت امسال در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره در بخش های طراحان کسب و کار (بخش المپیاد دانشجویی و بخش آزاد)، فن آفرینان (شرکت های نوپا)، فن آفرینان (شرکت های رشد یافته) و فن آفرینان (شرکت های تاثیرات اجتماعی) و بهترین ارایه در بخش فرصت های سرمایه گذاری و فن آفرینی معرفی شدند.
در بخش فن آفرینان (شرکت های نوپا) به ترتیب شرکت های هوداک طب، فناوران سبز دریا، ایده پروران مشرق غزال و پیشران زمهریر آسمان موفق به دریافت لوح زرین جشنواره، تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمک هزینه شرکت در جشنواره اسلاش کشور فنلاند شدند.
رویداد اسلاش هر سال در کشور فنلاند برگزار می‌شود و در آن صحنه رقابت و تعامل میان صاحبان ایده با شرکت های دانش بنیان ایجاد خواهد شد.
در بخش فن آفرینان (شرکت های رشد یافته) نیز به ترتیب شرکت های اتوماسیون اداری حسیب و شرکت سپاهان پارسیان موفق به دریافت لوح زرین جشنواره و تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند.
همچنین در بخش فن آفرینان (شرکت های تاثیرات اجتماعی) نیز شرکت های فناوران زیست کره و کشاورزی و خدمات بین الملل هامون موفق به دریافت لوح زرین جشنواره، تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمک هزینه شرکت در جشنواره اسلاش کشور فنلاند شدند.
در بخش طراحان کسب و کار (المپیاد دانشجویی) نیز به نفرات برتر شامل امین اسرافیلی، احسان قربانی و زهرا هاشمی فر، لوح زرین جشنواره ، کمک هزینه شرکت در جشنواره اسلاش فنلاند و سکه بهار آزادی اهدا شد.
در بخش طراحان کسب و کار (بخش آزاد) نیز علی داوری دولت آبادی، حدیث سلطانی و علیرضا قنبری نیز لوح زرین جشنواره ، کمک هزینه شرکت در جشنواره اسلاش فنلاند و سکه بهار آزادی دریافت کردند.
همچنین در بخش فرصت های سرمایه گذاری و فن آفرینی نیز به حامد شاهمیرزایی لوح زرین جشنواره به همراه سکه بهار آزادی اهدا شد.
در این بخش همچنین احمد محسنی سرشت و حمیدرضا پروازی شندی شایسته تقدیر و دریافت لوح تقدیر جشنواره شدند.

 سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از روز گذشته تا امروز (جمعه) در اصفهان برگزار شد.

این جشنواره همه ساله به همت  شهرک علمی، صنعتی و تحقیقاتی اصفهان  در دو بخش مسابقه ای و غیرمسابقه ای و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
این جشنواره در ۲ بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار شد که بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری بود.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی بود و امسال ۹۰ فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.

در بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان این جشنواره، ۶۶۵ طرح کسب و کار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۴۰۲ طرح از بخش طرح کسب و کار دانشجویی و ۲۶۳ طرح از بخش آزاد است. ۱۵۹ طرح نیز به بخش فن‌آفرینان ارسال شده است.
برگزیدگان نهایی جشنواره از میان ۲۶ نامزد بخش فرصت های سرمایه گذاری، ۱۴ نامزد بخش طراحان کسب و کار، ۱۹ نامزد بخش المپیاد دانشجویی و ۱۸ نامزد بخش فن آفرینان، انتخاب و تقدیر شدند.
بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی است و امسال ۹۰ فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود. این فرصت های سرمایه گذاری توسط هیات های کارشناسی ارزیابی و داوری شده و اکنون آماده جذب سرمایه گذار برای ایجاد کسب و کار هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا