اقتصاد پرداخت و بانکعناوین اخبار

ناگفته های پسابرجام از زبان یک مدیر آلمانی:پس از لغو تحریم ها در صدد احیای دوباره روابط با ایران هستیم

«اولریخ فون زانتیر» روز شنبه در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در مرکز همایش های صدا و سیما گفت:مشکلات وجود دارد اما بانک هایی هم هستند که تلاش می کنند شیوه تعامل با ایران و محدودیت ها را بشناسند و با رعایت آنها، با ایران تعامل داشته باشند
این مدیر آلمانی گفت: هدف این همایش توسعه روابط بانکی بعنوان پیش درآمد توسعه تجاری است ، این همایش ارتباط میان ایران و اروپا به ویژه آلمان را تقویت می کند.
رییس خدمات شرکت «کی پی ام جی» با بیان اینکه باید پس از شناسایی مشکلات، اهداف را تعریف و روابط بانکی را ایجاد کنیم، افزود: آلمان علاقه مند به ایجاد روابط تجاری با ایران و ارتقای آن است و برای عملیاتی شدن آن، تاکنون هیات هایی از آلمان به ایران آمده اند.
وی تاکید کرد: تاکنون پیشرفت های چشمگیری داشته ایم اما هنوز روابط به سطح مورد نظر سیاست گذاران و تجار نرسیده است.
فون زانتیر، این مشکلات را ناشی از نبود شفافیت، رعایت نشدن استانداردهای بین المللی، قوانین بانکداری و مشکلات ناشی از فقدان مدیریت ریسک در نظام بانکی ایران و نیز تعامل با باقیمانده تحریم ها برشمرد.
این مدیر آلمانی گفت: بانک های بزرگ بین المللی مرتب سیستم های خود را بروز رسانی می کنند اما ایران بسیار از این تحولات و تطبیق با مقررات بین المللی عقب است.
وی به شرایط ایران در گروه ویژه اقدام مالی «اف ای تی اف» اشاره کرد و گفت: این نهاد می گوید ایران دارای ریسک بالاست و نمی توان با آن ارتباط داشت.
فون زانتیر یادآور شد: هنوز تحریم هایی وجود دارد که باید بانک ها آنها را رعایت کنند، از این رو بسیاری از نهادها و اشخاص قابل ارتباط نیستند که این امر مساله را پیچیده تر و احتیاط ها را در تعامل با ایران بیشتر کرده است.
وی تاکید کرد: این شیوه می تواند به سایر بانک ها کمک کند که بشناسند چه کسی یا چه گروهی قابل ارتباط نیست و کدام یک مشکلی برای ارتباط ندارند که در مجموع این کار به توسعه روابط بانکی با ایران کمک می کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ما در تلگرام همراه شوید:

sarmayehgostaran@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا