پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شش هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه بهداشت و در مان در روستاهای کشور اجرا شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح ساختمان المهدی مجتمع بیمارستانی خورشید، ضمن ابراز خرسندی از تکمیل این مجموعه با کمک خیرین اظهارداشت: به طور قطع خیران و دست اندرکاران علوم پزشکی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کنند.
وی افزود: از اینکه خیران خودشان نیز در اداره آن به ما کمک کنند،استقبال می کنیم چرا که این مسئله سبب می‌شود مراقبت بیشتری از نظر واقف صورت گیرد، در مجموع هم این سیاست وزارت بهداشت است.
وی بحث سلامت را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و اظهارداشت: خیران در طول سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده‌اند.
وزیر بهداشت از بهره برداری بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی المهدی در اصفهان خبر داد و گفت: این مرکز تا ۲۰ روز دیگر به مردم خدمات رسانی خواهد کرد.
وی با اشاره به اجرای شش هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه بهداشت و در مان در روستاهای کشور، افزود: تا قبل از دولت یازدهم برای مثال در سیستان و بلوچستان تنها ۴۵ درصد مراکز دارای پزشک بودند.
هاشمی به بهره برداری از ۱۵۰۰ مرکز بهداشتی در روستاها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرداختی از جیب مردم در روستاها در حوزه بهداشت و درمان به سه درصد رسیده است.
گفتنی است ساخت پژوهشی ۱۵۰ تختخوابی المهدی در مجتمع بیمارستانی خورشید از سال ۸۲ آغاز شده بود که تا سال ۹۲ تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بخشی از هزینه آن توسط یک خیر اصفهانی تامین شده است.
همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی در سفر خود به استان اصفهان، ۲۰ طرح مهم بهداشتی و درمانی و آموزشی را افتتاح می کند که مجتمع بیمارستانی خورشید اصفهان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان و بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی المهدی و ۱۲ پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سراسر استان اصفهان از طرح‌های هستند که امروز افتتاح شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا