پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق و دستگیری سارق تاواژگونی اتوبوس در شاهین شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران وبه نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “رجبعلی مختاری” گفت : ماموران گشت انتظامی شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در شهر مشاهده کردند یک دستگاه کامیون باری در حال تخلیه بار می باشد که به آن مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه محموله این خودرو لوازم خانگی خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی بود افزود: پس از هماهنگی قضائی از انبار تخلیه بار بازدید به عمل آمد که تعداد زیادی انواع کالای قاچاق خارجی شامل انواع ظروف آشپزخانه ، پتو و لوازم خانگی و لوازم آرایشی بهداشتی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : کالاهای کشف شده شامل ۵۰ عدد ترازوی دیجیتال ، ۵۰ بسته ال ای دی ، ۱۱ بسته انواع لوازم آرایشی بهداشتی ، ۲۰ عدد چادر مسافرتی ،۳۵ بسته وسایل آشپزخانه ،۹ بسته رول کاغذ دیواری و ۵۰ عدد دریل برقی می باشد .

سرهنگ مختاری اظهار داشت : ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد خاطر نشان کرد: قاچاق کالا خسارات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور می زند و موجبات رکود و بیکاری جوانان را فراهم می کند که از همه مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. #

**واژگونی اتوبوس در شاهین شهر

رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا در اتوبان معلم و فوت یک نفر و مجروحیت پنج فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: عصر روز گذشته ماموران پلیس راه شاهین شهر از واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا در اتوبان “معلم” زیر پل “هسا” مطلع وبه محل اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی یک نفر از مسافران اتوبوس جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه و لغزندگی جاده به علت بارش باران اعلام شده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از کلیه رانندگان مخصوصا رانندگانی که در زمینه حمل بار و جا به جایی مسافر فعالیت می کنند خواست ، با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند  از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند پرهیزکنند و در شب و مواقعی که جاده لغزنده است بیشتر احتیاط کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوداث جاده ای نباشیم .#

**جلوگیری از تردد ۹۰۲ دستگاه خودروی دودزا در اصفهان

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در فروردین ماه امسال تعداد ۹۰۲ دستگاه خودروی دودزا متوقف و به تعمیرگاه اعزام شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری تعداد ۹۰۲ دستگاه خودرو بعلت وجود نقص فنی در سیستم خودرو و دودزا بودن متوقف و پلاک آنان تا زمان تعمیر خودرو اخذ شد.

وی افزود: براساس بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات چنانچه وسیله نقلیه ای دارای عیب ونقص فنی موثر بوده واحتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف باشد،پس از اخذ پلاک وی و اختصاص پلاک اعزام به تعمیرگاه، به تعمیرگاه اعزام تا پس از رفع عیب وسیله و اعمال قانون پلاک اخذ شده مسترد گردد.

این مقام مسئول عنوان داشت: پلیس خودروهای دود زا دارای نقص فنی را مورد اعمال قانون قرار می دهد و از آلودگی هوا جلوگیری می کند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: به رانندگانی که وسایل نقلیه آنان دارای عیب و نقص فنی است توصیه می کنیم هرچه زودتر با مراجعه به تعمیرگاه های مجاز و یا نمایندگی های مجاز نسبت به رفع عیب خودروی خود اقدام و از تردد با آن در سطح شهر خودداری کنند.

**۳۲۰ میلیون ریال سرقت در پرونده سارق داخل خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۳۲۰ میلیون ریال سرقت خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شرق شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود:کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات پلیسی سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۳۲۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان اعتراف کرد از شهروندان خواست، خودروی خود را در مکان های تاریک و کم رفت و آمد رها نکنید ، از تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت استفاده کنید و از رها کردن اموال با ارزش در داخل خودرو و در معرض دید اجتناب کنید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا