بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

رشد شاخص بورس و فرابورس

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران ،در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال در ۷۳ هزار و ۳۵۳ نوبت داد و ستد شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز، اندکی رشد کردند، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۴ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۵ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۰ واحد و شاخص بازار اول ۸۴ واحد افزایش یافت.
اما، شاخص های آزاد شناور ۶۰ واحد و بازار دوم ۲۲۳ واحد کاهش یافت.
نمادهای رانفور (انفورماتیک)، وبملت (بانک ملت)، همراه (همراه اول) و تجارت (بانک تجارت) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را اندکی بالا کشیدند، در مقابل، مبین (پتروشیمی مبین)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و خساپا (سایپا) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشتند.
شهد ایران، قند نیشابور، مهندسی نصیر ماشین، حق تقدم فولاد آلیاژی ایران و صنایع کاغذسازی کاوه از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سایپا آذین، لامپ پارس شهاب، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سایپا دیزل و کارخانجات تولیدی شهید قندی تعلق داشت.

شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با رشد حدود ۸ واحدی پشت سر گذاشت و با عبور از مرز ۹۳۰ واحد در ارتفاع ۹۳۲ واحدی ایستاد.
صعود شاخص فرابورس در حالی رخ داد که با تاثیر مثبت از جانب گروه‌ های محصولات شیمیایی و فلزات اساسی مواجه شد.
نماد ذوب(ذوب آهن) نیز با جابه‌جایی بیش از ۷۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۶۶ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بازارهای اول و دوم را به خود اختصاص داد. در این ۲ بازار در مجموع بیش از ۱۶۵ میلیون سهم به ارزش ۴۲۷ میلیارد ریال دست به دست شد.
امتیاز تسهیلات مسکن (تسه) فروردین‌ماه ۹۶ در معاملات امروز، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان این اوراق به دست آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا