پیشخوانعناوین اخبار

فرایند صدور ضمانتنامه برای صنایع کوچک الکترونیکی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، «سیدمهدی نیازی» امروز (دوشنبه) افزود: سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه پس از طراحی و رونمایی در نمایشگاه الکامپ سال۹۵ و طی شدن مراحل آزمایشی و ارایه آموزش های لازم به نمایندگان استانی صندوق، برای کل کشور فعال شد.
عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: متقاضیان می توانند به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه مزبور از این خدمات بهره مند شوند.
وی گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده که مراحل بررسی درخواست در بخش های مختلف صندوق برای متقاضی قابل رصد و رهگیری است.
نیازی تصریح کرد: این سامانه، امکان نظارت و پایش همه مراحل صدور ضمانت نامه را برای عوامل اجرایی، نظارتی و مدیران ارشد صندوق نیز فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: الکترونیکی شدن این فرایند، مرحله مقدماتی برای تسهیل سازی و سرعت بخشیدن به خدمات رسانی به صنایع کوچک است و در مراحل بعدی تبادل اطلاعات با سامانه های مورد نیاز، اصلاح و یا بازنگری فرایندها و کاهش مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور ضمانت در دستور کار است.
مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده ها وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: توسعه دولت الکترونیک در این وزارتخانه برای حوزه های مختلف همچون صدور مجوزها، موضوع های تامین مالی، مشوق ها و معافیت ها و… اجرایی شده است.
نیازی همچنین درباره فعالیت این صندوق، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به موجب قانون وظیفه دارد تا امکان توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک را فراهم کند و علاوه بر آن، پذیرش ریسک در حوزه خرید، فروش، پیمانکاری و سرمایه گذاری را برعهده دارد.
وی گفت: سقف هر ضمانتنامه حداکثر به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال است و ارایه این خدمات فقط در برابر دریافت حداقل کارمزد (بین یک تا ۲ درصد سالیانه) صورت می گیرد.
نیازی توضیح داد: صندوق در حوزه پیمانکاری نیز ضمانتنامه های مورد نیاز پیمانکاران از قبیل شرکت در مزایده و مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه الضمان را صادر می‌کند.
عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، تخفیف ۵۰ درصدی کارمزد صدور ضمانتنامه نسبت به بانک ها، سهولت در اخذ وثیقه ها نسبت به سیستم بانکی و به عنوان تنها ارایه دهنده ضمانتنامه تعهد خدمت، از جمله مزایای استفاده از خدمات این صندوق است .
برای مراجعه به این سامانه می توان از طریق پورتال وزارت صنعت،معدن وتجارت و سایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به آدرس www.sif.ir اقدام کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا