پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مراسم تجلیل از جانبازان /حضور سرکنسول ایران در خانه نوزادان و نونهالان نرجس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،در این مراسم دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه بویژه تبریک روز جانباز، در سخنانی فداکاری و ایثار جانبازان را ستودنی دانست و افزود: فداکاری و ایثار این عزیزان هرگز نباید فراموش شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه در خصوص جایگاه جانباز ابرازداشت: در نظام و حکومتی که بالاترین مقام مسئول آن یک جانباز است، مقام و مرتبه جانباز دوچندان خواهد بود و تکریم و احترام این عزیزان بر فرد فرد افراد جامعه یک تکلیف است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه افزود: جانبازی بالاترین ارزش جهان هستی است زیرا کسی که جانباز است، قسمتی از وجودش را به بهشت فرستاده است و این رسالت این عزیزان را در جامعه چند برابر می نماید.

وی در پایان خطاب به کارکنان جانباز بهزیستی، گفت: بنده مقام و موقعیت شما را که ایثارگر، جانباز و آزاده هستید ارج می نهم و ضمن تبریک مجدد این اعیاد به شما از تمامی کسانی که در دفاع از جان، مال و ناموس و خاک این مرز و بوم دفاع کردند، تقدیر و تشکر می نمایم.

**حضور سرکنسول ایران  در خانه نوزادان و نونهالان نرجس 

 صبح امروز حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدر آباد هند به اتفاق نرگس کلباسی خیر و فعال اجتماعی، مدیر کل و معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مدیریت بهزیستی شهرستان اصفهان از خانه نوزادان و نونهالان نرجس بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، دکتر صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بهزیستی در سطح کشور یک سازمان مدرن و تخصصی است و برنامه های توانبخشی، حمایتی و پیشگیرانه تخصصی و کاربردی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

دکتر صادقی گفت: در دفتر شبه خانواده استان حدود ۵۵۰ کودک و نوجوان بد سرپرست با حمایت سازمان نزد بستگان خود زندگی می کنند. علاوه بر آن حدود ۴۵۰ کودک و نوجوان در ۴۰ خانه کودک و نوجوان در سطح استان از خدمات آموزشی، فرهنگی، تخصصی و مراقبتی بهره مند می گردند و این شیرخوارگاه تنها مرکز دولتی سطح استان برای کودکان زیر ۶ سال است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان گفت: به همت خیرین گرانقدر، مدرن ترین شیرخوارگاه خاورمیانه با استاندارها و امکانات تخصصی تا چند ماه آینده در شهر اصفهان به بهره برداری می رسد.

**بررسی شاخص مناسب سازی ساختمان ۸۰ دستگاه اداری استان اصفهان آغاز شد

با همکاری اداره کل بهزیستی و مجمع تشکل های معلولین استان اصفهان، بررسی شاخص مناسب سازی ساختمان ۸۰ دستگاه اداری استان اصفهان آغاز شد.

 دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی و دبیر ستاد مناسب سازی استان اصفهان، از آغاز بررسی شاخص مناسب سازی ساختمان ۸۰ دستگاه اداری استان اصفهان به منظور لحاظ نمودن شاخص مناسب سازی ساختمان های اداری در ارزیابی عملکرد دستگاه های استان (جشنواره شهید رجایی) خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: بهزیستی با همکاری مجمع تشکلهای معلولین استان اصفهان، اقدام به تشکیل تیم های تخصصی ارزیابی در این زمینه نمود که جهت راست آزمایی اطلاعات مناسب سازی ادارات به ۸۰ ساختمان اداری استان اعزام و در خصوص بررسی چهار شاخص مناسب سازی در ادارات به ارزیابی، مستند سازی و ارائه گزارش خواهند پرداخت.

وی افزود: تیم های ارزیابی کننده شامل ۳ گروه تخصصی بوده که اعضاء آن کارشناسان ارشد معماری، مستند ساز و … از گروه های معلولین ضایعه نخاعی، جسمی حرکتی و نابینایان می باشند.

وی گفت: این تیم ها پس از ابلاغ شاخص ها به کلیه ادارات مشمول طرح، به این ادارات مراجعه و بعد از بررسی و ارزیابی شاخص ها، نتایج این بررسی ها را به دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان اعلام می نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در نهایت دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان، پس از بررسی نهایی و جمع بندی اطلاعات تیم های ارزیابی کننده، نتایج را به منظور لحاظ نمودن در ارزیابی عملکرد دستگاه های استان در جشنواره شهید رجایی به دبیرخانه این جشنواره ارسال خواهد کرد.

دکتر صادقی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تلاش متعهدانه مسئولین استانی بتوانیم استان اصفهان و بویژه شهر اصفهان را به عنوان الگوی مناسب سازی شهری برای معلولان و سالمندان معرفی نماییم و فضای عمومی برای حضور هر چه بیشتر این عزیزان در جامعه را فراهم سازیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا