پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

فاز اول پردیس شرق تا چند هفته آینده افتتاح می شود/ شهر در حال پیشرفت است

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ،مهدی جمالی نژاد با حضور در برنامه «صدای شهر» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مناسبت های فرخنده ای طی دو هفته اخیر سپری شدند که از جمله آنها هفته سلامت، هفته شوراها، روز معلم، هفته آموزش، هفته نکوداشت اصفهان و روز جهانی کارگر بود.

وی با تسلیت به خانواده حادثه دیدگان اخیر معدن ذغال سنگ، غم از دست دادن این عزیزان آن هم به فاصله کمی از روز کارگر را بسیار دردناک دانست.

شهردار اصفهان به برنامه های اجرا شده در هفته نکوداشت اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته نکوداشت اصفهان علاوه بر اینکه برنامه ها در قالب کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها بود، برنامه های فرهنگی متنوع وجشن های باشکوهی با توجه به فرارسیدن ماه شعبان در سطح شهر اصفهان اجرا شد.

وی یادآور شد: در هفته نکوداشت «خانه شعر و فرهنگ اصفهان» و «خانه حکمت و فلسفه» برای اولین بار در کشور افتتاح و بازسازی آرامگاه صائب در قالب طرح صائبیه آغازشد تا به زودی طرح جامع آن آماده شود.

**۶۰ دستگاه اتوبوس در خط سوم  اتوبوسهای تندروفعال است

جمالی نژاد در ادامه به افتتاح خط سوم اتوبوس های تندرو (حدفاصل میدان ارغوانیه تا میدان امام علی(ع)) اشارهکردوگفت: ایناولینخطهوشمندتندرو در شهر اصفهان محسوب می شود که با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی و ۶۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان اصفهانی به خصوص شهروندان مناطق ۳، ۴، ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان سرویس دهی می کند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: ۱۹ ایستگاه در فاز اول این خط از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم خط سامانه تندرو نیز از میدان امام علی(ع) آغاز و با عبور از خیابان های عبدالرزاق، مسجدسید، صمدیه به دانشگاه پیام نور ختم می شود.

جمالی نژاد تاکید کرد: در سال گذشته به شهروندان قول دادیم که ناوگان اتوبوسرانی را جوان تر کنیم و از متوسط عمر ۸ سال به ۴ الی ۵ سال برسانیم، همچنین تعهد کردیم که ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می شود که ۲۰۰ دستگاه آن در سال گذشته وارد ناوگان شد و مابقی قرار است امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی شود.

وی ادامه داد: اتوبوس های خریداری شده دارای استاندارد یورو ۴ است که مجهز به فیلتر محیط زیستی است که در کاهش آلودگی هوای شهر بسیار تاثیر گذار است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است اتوبوس های خریداری شده در مناطق محروم شروع به کار کند چرا که همیشه این گلایه وجود داشت که اتوبوس نو در هسته مرکزی شهر فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به تحقق تسریع در عملیات عمرانی پروژه های بزرگ شهری همچون پردیسهنر،میداناستقلال،نمایشگاه،پروژهشهیدبالاییوسالنهمایشهایبینالمللیامامخامنهای(مدظلهالعالی) گفت: تلاشهابرایراهاندازیفازسوم قطارشهرینیزدرحال انجام است.

جمالی نژاد در ادامه این نوید را به شهروندان اصفهانی داد که تا چند هفته آینده فاز اول پردیس شرق اصفهان افتتاح می شود.

**فاز اول پردیس شرق اصفهان آماده بهره برداری است

وی با اشاره به اینکه به پردیس شرق اصفهان با مساحت ۳۰۰ هکتار، کوه نخودی را نیز در برخواهد گرفت، افزود: با توجه به استقبال زیاد شهروندان از کوه صفه، نیاز بود جایگزینی برای آن تعریف شود.

شهردار اصفهان اظهارکرد: فاز اول پردیس شرق اصفهان شامل: درختکاری، فضای سبز، تأسیسات زیربنایی آماده شده و تا چند هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و سیستم مکانیزه جمع آوری پسماندها اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدید پذیر کرده است، گفت: در حال حاضر۳۰۰ کیلووات ساعت برق مورد نیاز شهرداری اصفهان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می شود که ۱۰۰ کیلو وات آن از طریق نیروگاه خورشیدی سالن همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) و مابقی از ساختمان های شهرداری که در سطح شهر واقع شده، استحصال می شود.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در رابطه با نیروگاه بادی در محل گردنه باد کوه صفه یک نیروگاه بادی نصب کرده که ماهانه ۱۰۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می کند، اضافه کرد: برق حاصل شده از نیروگاه بادی صفه در تله کابین و دیگر بخش های این پارک کوهستانی استفاده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا