پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجتماع بزرگ منتظران در امامزاده شاهزاده حسن(ع)اصفهان/نشست تخصصی مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم شهرستان خمینی شهر/نشست کارگروه ثبتی و حقوقی موقوفات و بقاع متبرکه در برخوار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ارواح نافدا) ویژه برنامه ای همراه با برنامه های شاد و فرهنگی در جوار حرم مطهر امامزاده شاهزاده حسن(ع) کیجعلی اصفهان برپا می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه با عنوان اجتماع بزرگ منتظران و همراه با برپایی احیای شب نیمه شعبان، قرائت دعای کمیل، مراسم ختم صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های شاد و متنوع و اطعام زائران و مجاوران در شب پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: همچنین در این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین قاسمی امام جمعه قهجاورستان به ایراد سخن می پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار طبق تأییدیه جناب آقای فلسفی از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به حضرت موسی کاظم (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده حسن کیجعلی (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، در روستای زمان آباد واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان و در مسیر اتوبان اصفهان به طرف نایین، واقع شده است.

**نشست تخصصی مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم شهرستان خمینی شهر برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: نشست تخصصی مربیان طرح ملی حفظ قرآن در آستان مقدس امام زاده سیدابراهیم (ع) درب سیدخمینی شهر با حضور کارشناسان فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر و ۳۰نفراز مربیان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: در روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت ماه نشست تخصصی مربیان طرح ملی حفظ قرآن در آستان مقدس امام زاده سیدابراهیم (ع) درب سیدخمینی شهر با حضور کارشناسان فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر و ۳۰نفراز مربیان قرآنی برگزار شد

وی در ادامه افزود: همچنین در این نشست حجت الاسلام نیکو کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهربه تشریح و تبیین نحوی اجرای دستورالعمل مرحله ششم طرح ملی حفظ قرآن کریم در شهرستان پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: در ادامه این نشست برنامه مدون کلاس ها و دستورالعمل های ابلاغی طرح حفظ شهرستان به مربیان ارائه شد همچنین درپایان این نشست نیز هدایایی به رسم یادبود از آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) درب سید به مربیان شرکت کننده دراین نشست تقدیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی در ادامه گفت: سهمیه شهرستان که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در جهت اجرای مرحله ششم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ابلاغ شده است امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که باظرفیت موجود قرآنی در شهرستان خمینی شهر به لطف الهی این سهمیه تکمیل می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد زیادی از مربیان طرح حفظ شهرستان به دوره های تخصصی مربیگری که در شهر قم برگزار شد اعزام شده اند و بقیه مربیان نیز امسال  در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه خاطر نشان شد: جهت تکمیل سهمیه قرآنی شهرستان با مراکزی همچون زندان خمینی شهر، دانشگاه ها، مراکز قرآنی، حوزه های علمیه و مدارس شهرستان تعامل خوبی صورت گرفته است.

**نشست کارگروه ثبتی و حقوقی موقوفات و بقاع متبرکه در برخوار برگزار شد

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: نشست کارگروه ثبتی و حقوقی با حضور معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نماینده اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان برخوار و نماینده اداره بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: در راستای حراست و صیانت از حقوق موقوفات و واقفین نیک اندیش و با هدف تعامل و برنامه ریزی جهت اخذ اسناد برای موقوفات و رقبات شهرستان برخوار نشست کارگروه حقوقی و ثبتی در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین نصر معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نماینده اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان برخوار و نماینده اداره بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: این نشست در جهت اجرای مصوبات تفاهم نامه ای که در سال گذشته بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به امضا رسید تا موقوفات روستاهای زیر ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان اصفهان ساماندهی شوند برگزار شد

**همایش مشاوره خانواده در امامزاده شاهزاده حسین(ع) تیران و کرون برگزار می شود

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: با حضور حجت الاسلام و المسلمین دهنوی همایش مشاوره خانواده در جوار حرم مطهر امامزاده شاهزاده حسین(ع) تیران و کرون برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در ایام خجسته و فرخنده شعبان و با هدف ترویج زندگی به سبک اسلام با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان همایش مشاوره خانواده در جوار حرم مطهر امامزاده شاهزاده حسین(ع) تیران و کرون برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این همایش روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دهنوی مشاور و کارشناس امور خانواده ویژه خواهران و همراه با جلسه پرسش و پاسخ در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه گفت: آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسین (علیه السلام) در شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، دهستان اشن و در روستای خیرآباد واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا