پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بهره مندی بیش از ۱۷ هزار مددجوی اصفهانی از بیمه تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اصفهان ، جلال یزدانی معاون حمایت و سلامت خانواده ، کمیته امداد استان اصفهان گفت: در راستای توانمندسازی مددجویان و به منظور برخورداری ازمزایای بازنشستگی و خروج آنها از حمایت ، کمیته امداد اقدام به پرداخت حق بیمه ی تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال می کند.

وی تعداد افراد بهره مند از خدمات بیمه های اجتماعی در سال ۹۵ را ۱۷ هزار و ۲۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۴ ، حدود ۴ در صد افزایش داشته است .

یزدانی در خصوص آماربیمه شدگان در سال ۹۵ گفت: بر اساس آمار ارائه شده تعداد زنان سرپرست خانوار بهره مند از بیمه تامین اجتماعی ۱۴ هزار و ۶۱ نفر و آقایان ۳ هزار و ۲۲۱ نفر بوده اند .

معاون حمایت و سلامت خانواده ، کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بیمه مددجویان یکی از خدمات قابل ارائه کمیته امداد می باشد اظهار کرد: یکی از شرایط بیمه شدن متقاضیان، مستمری بگیر بودن آنها است و مجریان طرح‌های اشتغال موفق و همچنین زنان سرپرست خانوار از جمله افرادی هستند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

یزدانی در پایان اذعان داشت: با تعامل موجود میان بیمه تامین اجتماعی و کمیته امداد حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد به این بیمه پرداخت می‌شود تا این مددجویان بعد از سن بازنشستگی به عنوان مستمری‌بگیران تامین اجتماعی لحاظ شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا