پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سنگ پرس های میلیاردی درشهرضا/دستگیری سارقان درون خودرو /دستگیری سارقان طلای کودکان /عامل انتشار تصاویر خصوصی در دام پلیس اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون رنو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۷۶۲ کارتن سنگ پرس خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.//

**سارقان داخل خودرو با ۷۲۰ میلیون ریال سرقت در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سه سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۷۲۰ میلیون ریال سرقت خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در پی اعلام چندین شکایت به پلیس مبنی بر سرقت داخل خودرو ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات پلیسی یکی از سارقان را در حالی که قصد سرقت از یک دستگاه خودروی سواری را داشت شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : این سارق به سرقت ۷۲۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان با همدستی دو فرد دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه هر سه سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند به همشهریان توصیه کرد، سارقان در اکثر موارد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر را شناسایی و اقدام به سرقت می کنند که در این زمینه به شهروندان توصیه می کنیم هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.

**توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف دو محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۲۲ میلیون ریال و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی”گفت : ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی به دو دستگاه سواری پژو و سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از سواری پژو ۷۲ تخته پتو به ارزش ۷۲ میلیون ریال و سواری سمند تعداد ۷۸ عدد روغن زیتون ،۴۰۸ عدد آبمیوه ،۷۲ عدد کمپوت آناناس و ۷۲ عدد آبمیوه خارجی به ارزش ۵۰ میلیون ریال فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی در این زمینه و تحویل آنها به مراجع قضائی افزود: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی می کند و از شهروندان خواست تا هر گونه مورد مشکوک را با تماس ۱۱۰ اعلام نمایند.

**سارقان طلاهای اطفال دستگیر شدند

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری دو خانم که طلاهای اطفال را سرقت می کردند خبر داد .

سرهنگ “علی جعفری نژاد” گفت :ماموران یکی از کلانتری های شهرستان خمینی شهر از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از سرقت طلاهای یک کودک ۶ ساله در پارکی مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص سارقان دو خانم می باشند که پس از اغفال کودکان در فرصتی مناسب و با اعمال خشونت طلاهای اطفال را سرقت و متواری می شوند.

این مقام انتظامی بیان داشت: تیم گشت انتظامی وارد عمل شد و موفق شدند هر دو خانم سارق را در اطراف یکی از پارک های شهرستان خمینی شهر شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به شناسایی سارقان توسط مالباختگان تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو متهمه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به خانواده ها توصیه کرد: هنگام پارک رفتن از فرزندان خود غافل نشده و آنها را تنها نگذارید و حتی الامکان زیورآلات و طلاهای فرزندانتان در معرض دید عموم قرار نگیرد و هرگونه موارد مشکوک را به ۱۱۰ اعلام کنید.

**معلمان زمینه ساز امنیت روانی دانش آموزان هستند

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در جمع معلمان مدرسه شمس آبادی اصفهان گفت: معلمان زمینه ساز امنیت روانی دانش آموزان هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسن یاردوستی” ، ضمن حضور در مدرسه نمونه شمس آبادی فرارسیدن روز معلم را به مجاهدان عرصه علم و دانش که با کلام و قلم خود، زمینه شکوفایی علمی و بالندگی اخلاقی جامعه و آینده سازان میهن اسلامی مان را فراهم می‌سازند، تبریک گفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به این نکته که پلیس به عنوان معلم اجتماعی است افزود: پلیس با ارائه هشدارها و دانش انتظامی مورد نیاز دانش آموزان، معلم اجتماعی آنان است .

وی با تاکید بر اهمیت حضور کارشناسان پلیس در مدارس تصریح کرد: برنامه های پلیس با رویکرد تقدم و اولویت پیشگیری اجتماعی و پیشگیری انتظامی از وقوع معضلات و مشکلات اجتماعی است و این امر جز با آموزش نسل دانش آموزی امکان پذیر نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه گفت :مدرسه مهم ترین نهاد اجتماعی ، تربیتی و آموزشی و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی ، اخلافی ، علمی ، آموزشی ، اجتماعی و کشف استعدادها و هدایت و رشد متوازن روحی و معنوی و جسمانی اداره می شود .

وی ادامه داد : پیشبرد این برنامه ها بدون همکاری با سایر نهاد ها و سازمان ها امکان پذیر نیست و نقش آموزش و پرورش در ارتقای سطح قانون مندی دانش آموزان ، نقش پر رنگی است که می تواند بر روی آینده آنان تاثیر گذار باشد .

سلطانی مدیر مدرسه نمونه شمس آبادی نیز در سخنانی با بیان اینکه ارتقاء همکاری ها فی مابین پلیس و مدارس در سطح بالایی قرار دارد، گفت: هر طرح و برنامه ای که نیروی انتظامی در سطح مدارس اجرا می کند، باعث افتخار مجموعه ماست و بسیار ارزشمند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است، آموزش دانش آموزان را نوعی سرمایه گذاری دانست و افزود:آموزش و پرورش یعنی همه مردم جامعه که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباطند.

وی با اشاره به برنامه هدفمند که در جهت اعتماد سازی و جلب مشارکت مردمی در تامین امنیت اجرا شد و بسیار هوشمندانه و مبتکرانه تلقی گردید ،افزود: از زحمات و تلاش های فرهنگی پلیس اصفهان که بر استمرار جلسات آموزشی در سطح مدارس برنامه ریزی شده بود قدردانی کرد .

مدیر مدرسه نمونه شمس آبادی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس ، امروزه در نقش یک معلم انجام وظیفه می کنند و امیدواریم با مشارکت و همکاری و بهره گیری از تجربیات مشترک زمینه ساز، برداشتن گام های مؤثری، در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برقراری نظم و امنیت پایدار در سطح جامعه باشیم .

گفتنی است در پایان این دیدار رئیس پلیس مرکز استان با اهداءشاخه گل و لوح تقدیر از مقام معلم تجلیل به عمل آوردند.

**عامل انتشار تصاویر خصوصی افراد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری فردی که تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد را در فضای مجازی منتشر می کرد خبر داد.

سرهنگ “علی پور کاوه ” بیان داشت : درپی شکایت یکی ازشهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی او در فضای مجازی کرده اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان کاشان قرارگرفت.

وی افزود:ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ پورکاوه در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به مردم توصیه کرد، اطلاعات شخصی و عکس های خانوادگی خود را جهت پیشگیری از سرقت و سوء استفاده، در شبکه های اجتماعی تبادل نکنند، شبکه های اجتماعی حریم امن و خصوصی شما نیستند ، در فضای سایبر مزاحم دیگران نشوید و حریم خصوصی آنها را زیر پا نگذارید ، با نقض ایمنی در دنیای مجازی، دنیای وافعی شما به خطر می افتد، در دنیای مجازی ایمنی خود را حفظ کنید، سعی نکنید به مزاحمین اینترنتی پاسخ دهید،آنها شخصیت ضد اجتماعی دارند ، به دوستان شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید،ممکن است با یک مجرم اینترنتی دوست شده باشید ، کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان گذارید ، به ایمیل های ناشناس هیچگونه پاسخی ندهید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا