پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

وین آماده همکاری با اصفهان در زمینه های مختلف/ محیط زیست، آلودگی هوا و گردشگری محورهای همکاری دو شهر

به گزارش یرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دکتر والتر روک رئیس اتاق بازرگی وین اتریش، نایب رئیس و معاونین اتاق بازرگانی وین، رئیس نظام پزشکی وین، مسئول اتاق بازرگانی ایران و وین در تهران و جمعی از سرمایه گذاران این شهر ضمن حضور در اصفهان با مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرده و راه های همکاری میان اصفهان و وین را در زمینه های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند.

اصفهان شهری با روایت های ناگفته

شهردار اصفهان در این دیدار ضمن معرفی کاملی از ویژگی های شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان علاوه بر وجود آثار تاریخی متعدد عضو سازمان بین المللی مهم بسیاری است که می تواند زمینه را برای برقراری یک دیپلماسی فعال فراهم کند.

وی با بیان اینکه اصفهان ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی، عضو شبکه شهرهای خلاق جهانی و عضو شهرهای دوستدار کودک جهان است، تصریح کرد: اصفهان همچنین به عنوان مرکز منطقه ای شهرهای دانش محور نیز شناخته شده که تمام این ظرفیت ها بستری را برای تعامل اصفهان با شهرهای جهانی فراهم می کند چراکه این شهر تنها مختص به ایران نبوده و متعلق به کل جهان است.

جمالی نژاد برند اصفهان را شهری با روایت های ناگفته دانست و افزود: نصف جهان ناگفته های بسیاری درون خود دارد. در دیداری که با شهردار وین طی ماه های گذشته داشتیم قرار شد تفاهمنامه های بسیار خوبی را میان دو شهر وین و اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به طور قطع وین ظرفیت های بسیار خوب در زمینه های گوناگون برای کمک به اصفهان دارد، اضافه کرد: اصفهان قرار است به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده و حضور شهرها و کشورهایی که در این عرصه کار کرده اند می تواند کمک بسیار خوبی به اصفهان باشد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان به دلیل اینکه شهری تاریخی است در حوزه توسعه باید بسیار محتاط عمل کرده و با حفظ میراث گذشته خود در این زمینه اقدام کند، در این زمینه باید فناوری های نرم را به شهر اصفهان آورده تا میراث گذشته ما دستخوش تغییرات نشود.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی، آلودگی هوا و ترافیک از موضوعاتی است که علاقه داریم با شهر وین همکاری کنیم، تاکید کرد: هم اکنون سه محور توسعه را در زمینه های گردشگری، دانش و فناوری های نوین و هنر در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه ها آماده همکاری و بستن تفاهمنامه های میان شهر اصفهان و وین و شرکت های این دو شهر هستیم.

جمالی نژاد افزایش توریسم را یکی از اهداف شهر اصفهان ذکر کرد و گفت: فراهم آوری زیرساخت های گردشگری یکی دیگر از موضوعاتی است که می توانیم با شهر وین همکاری کنیم.

وین آماده همکاری با اصفهان در زمینه های مختلف

در ادامه دکتر هافمن رئیس دانشگاه مدول اتریش وین با بیان اینکه  تحتتاثیرمکانهاییکهدراصفهانبازدیدکردیمقرارگرفتیم،اظهارکرد: دردانشگاههایاتریشدرحالتحقیقرویموضوعتوسعهپایدارگردشگریهستیمودراینحوزهروی مسائل زیست محیطی و ترافیک تاکید داریم.

وی تصریح کرد: کارآفرینی و استارتاپ ها از موضوعات دیگری هستند که در حال کار روی آنها هستیم و در همین راستا اقدامات خود را به سمت کارآفرینی مهمانپذیر شهری که یکی از محورهای توسعه است پیش برده ایم.

رئیس دانشگاه مدول اتریش وین ادامه داد: بر اساس پیشنهادات و مشکلات مطرح شده در خصوص شهر اصفهان می توانیم با این شهر روی پروژه های تحقیقاتی همکاری مشترک داشته باشیم. همچنین با وجود دانشگاه های معتبر در اتریش می توانیم به کمک شهرداری اصفهان این شهر را به شهرهای تاب آور و انعطاف پذیر برسانیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا