پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ویژه برنامه همسایه خورشید در امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل/واقفان اصفهانی در سال جدید ۵۰ وقف جدید به نام خود ثبت کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه هلالیه مراسم دعای پرفیض کمیل با نوای گرم مداح اهلبیت علیهم السلام؛ حاج رضا نبوی، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین پیش از این مراسم، نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل اقامه می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه بیان کرد: حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ قمری در مدینه منوره متولد شد امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: ˈهذا هلال وجهه؛ این نوزاد رویش چون ماه استˈ و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان ادامه داد: مادر او امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه (س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی (ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.

وی در پایان تصریح کرد: به همین اساس، ۲۰ شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک در آران و بیدگل، دهه هلالیه نامگذاری شده است و همه ساله در این ایام، برنامه های ویژه ای با حضور عاشقان و زائران آن حضرت در این مکان مقدس برگزار می شود.

**واقفان اصفهانی در سال جدید ۵۰ وقف جدید به نام خود ثبت کردند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جدید توسط وافقان نیک اندیش ۵۰ وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه های گوناگون و همچنین بهرمندی از مشاوران و مبلغان در جهت توسعه فرهنگ و سنت حسنه وقف از اول سال جاری تا کنون ۵۰ وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: که نیات این موقوفات براساس وقف نامه هایی که توسط واقفان نیک اندیش تنظیم شده است شامل؛ احداث مسجد، روضه خوانی حضرت سید الشهدا، روضه خوانی حضرت ابالفضل(ع)، احداث تکیه، احداث مرکز درمانی و بهداشتی، احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی، توسعه امامزادگان جلیل القدر و تبلیغ و ترویج قرآن کریم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای نیات واقفان نیک اندیش در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال جدید طرح زائران حرم حسینی از محل موقوفات مرتبط در استان اجرا شد که در این طرح افرادی که بالای ۴۰ سال سن داشتند و تا کنون توفیق مشرف شدن به عتبات عالیات را نیز نداشته اند به زیارت حرم مطهر امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع)، امام موسی کاظم(ع) و امام حسن عسگری(ع) اعزام شدند که در این راستا ۱۳ نفر از جمله همسر محمد مرادی شهید مدافع حرم به همراه فرزندانش به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق اعزام شدند همچنین طرح سرور معنوی نیز در ایام شعبانیه از محل موقوفات مرتبط در سطح بقاع متبرکه استان اجرا شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: امسال نیز ششمین دوره از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم نیز توسط ادارات اوقاف و امور خیریه استان اجرا می شود که تا کنون بیش از ۱۶۵۹ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که برای اجرای این طرح تا کنون ۸۰ مربی قرآنی جهت گذراندن دوره تربیت مربی به شهر قم و مرکز تربیت ملی نربیان قرآنی اعزام شده اند، همچنین مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۰ اردیبهشت ماه در ۱۱ رشته حفظ، قرائت، معارف، اذان و همخوانی آغاز شده است که این مسابقات تا ۲۲ تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان و در قالب اجرای طرح ضیافت الهی نیز محافل جز خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اجرا می شود که محفل جز خوانی امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد نیز به صورت ویژه از شبکه های سراسری پوشش داده می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به پی گیری تثبیت مالکیت موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش و حراست از موقوفات و رقبات با پی گیری های به عمل آمده توسط معاونت حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان از اول سال جاری تاکنون ۲۴۰ رقبه از رقبات استان به مساحت ۲ میلیون ۳۱۴ هزار و ۹۶ متر مربع سند دار شده اند که بیشترین این رقبات در شهرستان های نطنز، ناحیه یک شهرستان اصفهان و شهرضا واقع شده است.

**تقدیر از زحمات رئیس دادگستری شهرستان خمینی شهر در راستای احیای موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: نشستی با حضور رئیس دادگستری شهرستان خمینی شهر و قاضی شعبه پنجم دادگاه حقوقی خمینی شهر برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: در راستای احیای موقوفات و همچنین همکاری دادگستری شهرستان خمینی با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در جهت اخذ اسناد موقوفات و رقبات این شهرستان نشستی با حضور زیبافر رئیس دادگستری شهرستان خمینی شهر و قاضی شعبه پنجم دادگاه حقوقی خمینی شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این نشست در راستای تقدیر و تشکر از همکاری دادگستری شهرستان خمینی شهر در جهت اخذ سند مالکیت برای موقوفه ملک و شیخ مهدی ابوالفضل برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: همچنین در این نشست بر همکاری بیشتر بین دادگستری و اداره اوقاف براساس قوانین کشور در جهت احیای موقوفات و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش تاکید شد.

**اعزام ۴۰ مربی قرآن کریم شهرستان برخوار به اردوی یک روزه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: ۴۰ نفر مربی قرآنی شهرستان برخوار در اردوی یک روزه ای که در جوار حرم مطهر امامزاده پیر برحق(ع) حبیب آباد برگزار شد شرکت کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: ۴۰ نفر از مربیان قرآنی که در اجرای ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار همکاری دارند به اردوی یک روزه ای که در جوار حرم مطهر امامزاده پیر برحق(ع) حبیب آباد برگزار شد اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: این برنامه در راستای تشویق و تجلیل از مربیان قرآنی شهرستان که همگی از بانوان شهرستان بودند برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه بیان کرد: همچنین در این اردوی یک روزه کارگاه آموزشی نیز با موضوع مهدویت و با حضور کارشناسان و اساتید مهدویت از شهر قم برای مربیان قرآنی برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا