تيتر يكعناوین اخبار

لیست افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی تحت تحریم ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، در پی اقدام آمریکا مبنی بر افزودن تعدادی از افراد و شرکت های ایرانی به لیست تحریم های این کشور، وزارت خارجه کشورمان در اقدامی متقابل تعدادی از شرکت های آمریکایی را تحریم کرد. در بیانیه تکمیلی این وزارت خانه لیست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است:

‌به دنبال بیانیه صبح امروز مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ وزارت امور خارجه در خصوص اقدام متقابل علیه برخی افراد و نهادهای آمریکایی، بدینوسیله فهرست بروز شده “افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران” که سابقه اثبات شده ای در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی از طریق مشارکت و معاونت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتکاب جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی یا اقدامات تروریستی این رژیم، مشارکت و معاونت در حمایت از تروریزم تکفیری و سرکوب مردم منطقه و یا مشارکت موثر در اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران داشته اند، پس از طی مراحل تصویب توسط مراجع ذیصلاح داخلی به شرح ذیل اعلام می گردد. فهرست جدید، جایگزین فهرست مندرج در بیانیه مورخ ١۵/ ١١/ ۱۳٩۵ می باشد.

‏‏۱. Huntington Ingalls Industries: بدلیل مشارکت در تولید رزمناوهای ساعر ۵ که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در جنایات جنگی علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان و اشغالگری دولت غاصب در خاورمیانه بکار گرفته شده است.

۲. شرکت Booz Allen Hamilton: شرکت پیمانکاری امنیتی وابسته به سازمان اطلاعاتی “سیا” که در منطقه خاورمیانه فعال است. مدیریت تمام بخش های این شرکت برعهده نیروهای امنیتی آمریکا است (این شرکت همچنین مسئولیت جمع آوری اطلاعات علیه نهادهای ایرانی و انجام عملیات امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد).

۳. Horacio D.Rozanski: مدیر اجرایی شرکت بوزآلن همیلتون

۴. شرکتKingFisher Systems: این شرکت که در سال ۲۰۰۵ تشکیل شده است، به دولت آمریکا و سرویس های اطلاعاتی این کشور در زمینه خدمات امنیتی مشاوره می دهد که عمدتاً در حوزه سایبری است. یکی از عملیات های این شرکت رصد تحرکات دریانوردی ایران بوده است.

۵. Roy L. Reed, Jr: مدیر اجرایی شرکت کینگ فیشر، که به مدت ۳۵ سال در خدمت نهادهای امنیتی وابسته به وزارت دفاع آمریکا بوده است.

۶. شرکت DynCorp International: این شرکت امنیتی جایگزین شرکت بلک واتر در یمن شده است. براساس یک قرارداد ۳ میلیارد دلاری، پس از عقب نشینی نیروهای بلک واتر از باب المندب، نیروهای این شرکت جایگزین شده اند.

۷. شرکت McAlester Army Ammunition Plant: شرکت تسلیحات سازی آمریکایی که در شهر مک آلستر مستقر است. این شرکت با تامین بخشی از تسلیحات سنگین ارتش آمریکا، در اقدامات مخرب علیه صلح، ثبات و امنیت بین المللی از سوی آمریکا مشارکت دارد.

 ۸. بنیاد The BIRD Foundation: این بنیاد مبادرت به حمایت از سرمایه گذاری مشترک شرکت های اسرائیلی و آمریکایی در حوزه صنایع “های تک” به نفع رژیم صهیونیستی میکند.

٩. بنیاد The BSF Foundation: بنیاد مشترک علوم که به ارتقاء همکاری در حوزه علوم و تکنولوژی بین رژیم صهیونیستی و شرکت های آمریکایی کمک کرده است.

١٠. شرکت BENI Tal

۱۱. شرکت تسلیحاتی RAYTHEON

۱۲. شرکت ITT Corporation
۱۳. شرکت Re/Max Real Estate
۱۴. شرکت Oshkosh Corporation
۱۵. شرکت تسلیحاتی Magnum Research Inc
۱۶. شرکت تسلیحاتی Kahr Arms
۱۷. شرکت M7 Aerospace
۱۸. شرکت Military Armament Corporation
۱۹. شرکت تسلیحاتی Lewis Machine and Tool Company
۲۰. شرکت تسلیحاتی Daniel Defense
۲۱. شرکت تسلیحاتی Bushmaster Firearms International
۲۲. شرکت اسلحه O.F. Mossberg & Sons
۲۳. شرکت تسلیحاتی  .H-S Precision, Inc

 موارد شماره ١٠ الی ٢٣، به شرح ذکر شده در بیانیه ١۵/ ١١/ ۱۳٩۵ می باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا