تيتر يكعناوین اخبار

حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش سرمایه گستران به نقل از ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون نتایج ۹۹٫۷ درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ۱۳۱ رای است.
وی ادامه داد: حسن روحانی با ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای اکثریت آرا را کسب کرده و پیروز انتخابات است و ۵۷ درصد آرا را کسب کرده است.
وزیر کشور یادآور شد: ابراهیم رئیسی نیز ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رای – (۳۸٫۵ درصد آرا ) را کسب کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: سید مصطفی میرسلیم ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رای و سید مصطفی هاشمی طبا ۲۱۵ هزار و ۴۵۰ رای را کسب کردند.
وی همچنین گفت: به خاطر داشتن نعمت جمهوی اسلامی ایران و مردم سالاری حاکم بر آن خدا را شاکر هستیم که مردم عزیز در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران توفیق مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان را پیدا کردند و در انتخاب های انجام شده تا کنون همواره با خلق حماسه ها و حضور پرشکوهشان صفحات زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
وزیر کشور افزود: امروز نیز یکی از صفحات پرافتخار تاریخ مردم سالاری ایران رقم خورد و حماسه مردم ثبت شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند، برگزار کردیم. دیروز در پای صندوق های رای به همه جهانیان نشان دادیم و یکبار دیگر اثبات کردیم که ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی، متحد و منسجم و مصمم هستیم انقلاب اسلامی را در جهت اهداف آن که تقویت دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم شریف ایران است ادامه دهیم.
وی از تمامی دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، انتظامات و امنیت، تبلیغات، حوزه قضایی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سپاه و بسیج تشکر کرد.
وزیر کشور تاکید کرد: توانستیم به کمک همه نیروها، پیروزی مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در برابر این اراده و حضور پرشکوه مردم، مطالبات، خواست آنها به اهدافی که مردم خوب ما دارند در حوزه اجرایی دوش به دوش یکدیگر و با پایان رقابت و شروع رفاقت ها همه هم وغم خود را برای حل مسایل مردم قرار دهیم.
وی افزود: لازم است به صورت ویژه از رهبر معظم انقلاب که در تمام مراحل انتخابات و ماه ها قبل از انتخابات همواره بر افزایش مشارکت، سلامت، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند و تمام این مراحل ما را مورد لطف و حمایت خود قرار دادند، تشکر کنم.
وزیر کشور اظهار داشت: امیدوارم به لطف خداوند، توفیق لطف خود را مرهون درگاهش قرار دهد.
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آرا در حال شمارش است و نتایج آن از طریف استانداری ها و فرمانداری ها اعلام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا