پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای نمایش/شناخت دف و جایگاه آن در موسیقی/نشست های علمی “رپرتوار تئاتر تجربه”

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایش “چه روزهایخوشی” به نویسندگی احسان فلاحت پیشه و کارگردانی افروز عیدی در کارگاه آموزش بازیگری و کارگردانی تولید شده است.

این نمایش ۳۱ اردیبهشماه ساعت ۲۰ و سوم خردادماه ساعت ۲۰ در سالن کوچک تالار هنر به اجرا در خواهد آمد که محمد رادمهر، بهاره خیری و احمدرضا حیدری در آن به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه این داستان آمده که دو پیرمرد هستند که در دوران جوانی عاشق دختری شده و نتوانسته اند عشقشان را ابراز کنند، بعد از سال ها همدیگر را می بینند و تصمیم جدیدی می گیرند.
نمایش “خواستگاری” به کارگردانی محمدرضابیگدلی و نویسندگی آنتوان چخوف نیز یکی دیگر از تولیدات کارگاه آموزش بازیگری و کارگردانی است که یکم خردادماه ساعت ۱۸ و پنجم خردادماه ساعت ۱۷ در سالن کوچک به اجرا در خواهد آمد.
ایوان واسیلی همسایه آقای استپان برای خواستگاری از دختر استپانملاک به خانه آنها می آید اما سوء تفاهم بر سر مسایل کوچک باعث می شود مساله اصلی به فراموشی سپرده شود.
مونا ابو شهاب، احسان زارعی و عباس آصفی از جمله بازیگرانی هستند که به ایفای نقش در این نمایش می پردازند.

 ** شناخت دف و جایگاه آن در موسیقی” موضوع هفتمین نشست آلاچیق
هفتمین نشست تخصصی پژوهشی “آلاچیق” با محوریت شناخت دف و جایگاه آن در موسیقی امروز ایران، سوم خردادماه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آلاچیق از سلسله نشست های تخصصی موسیقی است که در خردادماه به موضوع “درآمدی بر شناخت دف و جایگاه آن در موسیقی امروز ایران” اختصاص دارد.
نبیل یوسف شریداوی، محقق موسیقی و دف نواز و محمدحسین پورعبائیان محقق موسیقی و موسیقی درمانگر از جمله اساتید هنرمندی هستند که در این نشست حضور خواهند داشت.
هفتمین برنامه از سلسله نشست های تخصصی پژوهشی “آلاچیق” از سوی دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده و روز چهارشنبه سوم خردادماه ساعت ۲۰:۳۰ در محل هنرسرای خورشید برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت و حضور در این برنامه می توانند به محل هنرسرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل شهید چمران، جنب شهرداری منطقه هفت مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس حاصل کنند.

** اعلام جدول زمانبندی کارگاه و نشست های علمی “رپرتوار تئاتر تجربه
جدول زمانبندی کارگاه و نشست های علمی “رپرتوار تئاتر تجربه” از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کارگاه رپرتوار تجربه متکی برمنابع علمی در دو رشته بازیگری و کارگردانی در سال ۹۵ با حضور حبیب اله دانش جهت کارگردانی و محمدرضا ترابی جهت بازیگری برگزار شد.
محصول این کارگاه پس از تمرین و بازبینی، تولید ۹ نمایشنامه بود که از ۳۱ اردیبهشت تا ۵ خرداد به همت تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به نمایش در خواهد آمد.
کارگاه و نشست های علمی “رپرتوار تئاتر تجربه” از یکم تا پنجم خردادماه با حضور هنرمندانی همچون امید نیاز، لیلا پرویزی، سعید محسنی، محسن رهنما و محمدرضا ترابی از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
روز دوشنبه یکم خردادماه کارگاه “هرمنوتیک در بازیگری و کارگردانی چیست؟” با حضور امید نیاز و روز سه شنبه دوم خردادماه کارگاه “تخیل و تجسم در نمایش چه کاربردی دارد؟” با حضور لیلا پرویزی از ساعت ۱۶ در تالار هنر برگزار می شود.
سعید محسنی با موضوع “ضرورت کارگردانی و مفهوم کنش دراماتیک در چیست؟”، محسن رهنما با موضوع “طرح و داستان در نمایشنامه” و محمدرضا ترابی با موضوع “نقش نهادهای حمایتی و قانون گزار در توسعه تئاتر” از سوم تا پنجم خردادماه در کارگاه رپرتوار تجربه حضور خواهند داشت.
اسداله اسدی، احمد رضایی و مریم موحدیان نیز از دیگر اساتیدی هستند که از دوم تا چهارم خردادماه ساعت ۱۷ به ترتیب به بیان موضوعاتی شامل تجربه گرایی در تئاتر، چگونه می توان یک بازی نمایشی با کودکان اجرا کرد؟ و کارکرد زبان در نمایشنامه چیست؟ می پردازند.
هریک از نمایش های اجرایی همراه با کارگاه “رپرتوار تئاتر تجربه” از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به اجرا در می آیند که علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به محل تالار هنر واقع میدان لاله، پشت فروشگاه رفاه مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۵۶۶۰۹۶۶ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا