حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

محموله میلیاردی پتو درشهرضا توقیف شد/توقیف کامیون یخچال دار با بیش از ۲۸ کیلو گرم تریاک/دستگیری سارقین در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو حامل ۴۰ کیسه انواع پتوی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی بود.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف موتورسیکلت مسروقه در سمیرم

 فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” اظهار داشت: ماموران گشت پاسگاه انتظامی سمیرم حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده کنار خیابان مشکوک ونسبت به بررسی واستعلام آن اقدام کردند.

سرهنگ براتی ادامه داد: در استعلام بعمل آمده مشخص شد این موتورسیکلت سال گذشته از یکی از شهرستان های اطراف سرقت شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این وسیله نقلیه به مالک آن تحویل داده شد از شهروندان خواست، خودرو و موتورسیکلت خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند تا از وقوع سرقت جلوگیری شود.

**توقیف کامیون یخچال دار با بیش از ۲۸ کیلو گرم تریاک

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۲۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون یخچال دار و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید امامی شهرضا و ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهار محال و بختیاری مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه ای قصد عبور مقداری مواد افیونی از این ایستگاه را دارد که وارد عمل شدند.

وی ادامه داد:کامیون یخچال دار فرد قاچاقچی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه و سنجیده متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که در یخچال کامیون جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی افزود: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**سرقت از دوست خود در فضای مجازی

 خانمی که از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب بانکی یکی از دوستان خود کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سیدمصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق فضای مجازی اقدام به سرقت از حساب وی کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با بررسی های تخصصی در فضای مجازی متهمه که یکی از دوستان صمیمی شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت:متهمه در مواجه با مدارک و مستندات موجود صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و علت ارتکاب عمل مجرمانه خود را وسوسه به علت داشتن اطلاعات بانکی شاکی عنوان داشت.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد:به هیچ عنوان کارت بانکی و اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید و در صورت انجام اینکار در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز آن اقدام نمایید و همچنین رمز بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

**سارق منزل حین فرار دستگیر شد

 رئیس پلیس مرکز استان از دستگیری یک سارق حرفه ای که از منزلی سرقت کرده بود و قصد فرار داشت خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  ضمن اشاره به دستگیری یک سارق منزل در یکی از خیابان های سطح شهر به تشریح اقدامات ماموران این یگان در شناسایی و دستگیری متهم این پرونده پرداخت.

این مقام انتظامی گفت: روز گذشته ماموران یکی از کلانتری های شهرستان اصفهان با دریافت خبری مبنی بر سرقت همراه با خشونت و اعمال زور در یکی از منازل فورا وارد عمل شدند.

سرهنگ یاردوستی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و یکی از شهروندان به آنان مراجعه واظهار داشت دو نفر با صورت پوشیده و با تهدید قداره دو دستگاه گوشی تلفن همراه وی را به سرقت برده و با یک دستگاه خودروی پراید متواری شدند.

رئیس پلیس مرکز استان اضافه کرد:ماموران پس از شنیدن اظهارات این شهروند با فعال کردن گشت های محسوس ونامحسوس خود به گشت زنی در سطح حوزه پرداخته که یکی از سارقان با خودرو مورد نظر شناسایی و توقیف شد.

این مقام مسئول افزود: در این راستا راننده دستگیر و ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود اموال مسروقه را به مالباخته تحویل داد.

سرهنگ یاردوستی در خاتمه خاطر نشان کرد: ماموران متهم را به همراه شاکی برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند وتلاش برای دستگیری همدست وی نیز ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا