شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش اطفا حریق به اعضای هیئت امنا و کارکنان امامزاده زینب /آمادگی امامزادگان تیران و کرون برای پذیرایی از ضیافت الهی //

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: کارگاه آموزشی ایمنی و آتش نشانی با هدف ارتقاء سطح آگاهی کارکنان در ایمنی، آتش نشانی و اطفاء حریق در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی که صبح چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور پرسنل حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار شد، شرکت کنندگان با مهارتهای ایمنی و اطفاء حریق، انواع حریق و نحوه مواجهه باآن، انواع خاموش کننده ها و روش استفاده از آنها و نیز کاربرد انواع کپسول های اطفاء حریق آشنا شدند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب آتش نشانی و با همکاری آتش نشانی اصفهان برگزار شد.

**امامزادگان تیران و کرون برای پذیرایی از ضیافت الهی آماده شدند

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: در جوار حرم مطهر ۴ امامزاده جلیل القدر تیران و کرون ویژه برنامه های ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان جهت پذیرایی از زائران و روزه داران اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و اموئر خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده جهت پذیرایی از زائران و روزه داران عزیز در ایام ماه مبارک رمضان کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان شهرستان تیران و کرون آماده شده اند.

وی در ادامه افزود: همچنین همزمان با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا ویژه برنامه ضیافت الهی نیز در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین ایجاد فضای معنوی در بقاع متبرکه شهرستان در جوار ۴ امامزاده جلیل القدر این شهرستان برگزار می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: این ویژه برنامه همراه با برپایی خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نمازهای جماعت، برپایی جشن میلاد امام حسن(ع) و همچنین شب های قدر در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار می شود.

**اجرای طرح ضیافت الهی در۱۰ امامزاده شهرستان نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی نیز در جوار حرم مطهر ۱۰ امامزاده جلیل القدر شهرستان نطز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ویژه برنامه ضیافت الهی نیز در ماه مبارک رمضان در جوار حرم مطهر ۱۰ امامزاده جلیل القدر شهرستان نطنز برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: این ویژه برنامه شامل برنامه هایی همچون؛ برپایی جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، برپایی مراسم شب های قدر، جزء جوانی قرآن کریم که هر روز از ساعت ۱۹ در جوار ۶ امامزاده عظیم الشان شهرستان انجام می شود، برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید برجسته و همچنین استفاده از سخنرانان مطرح استانی در این ایام مبارک در جوار بقاع متبرکه است که این برنامه ها با مشارکت و همکاری ۹ مبلغ بومی و یک مبلغ اعزامی از شهر قم انجام می شوند.

**ضبط مراسم جزءخوانی قرآن کریم در آقاعلی عباس (ع) بادرود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امام زادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع)بادرود هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، هر روز از شبکه‌های سراسری سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی از ادامه برنامه ضبط جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس آقا علی عباس (ع) خبرداد و گفت: با همکاری مسؤولان شبکه‌های سراسری سازمان صدا و سیما، مراسم ترتیل جزء خوانی قرآن کریم از آستان مقدس امام زادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، هر روز از شبکه‌های سراسری سیما پخش می شود.

وی در ادامه افزود: تلاوت ترتیل جزء خوانی قرآن کریم توسط قاریان جوان و برتر کشور مورد تأیید شورای عالی قرآن خواهد بود و اساتید برجسته و قاریان بین‌المللی نیز بر این تلاوت ها نظارت می کنند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود در ادامه اظهار کرد: تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه انجام می دهیم تا کاری فاخر و شایسته در شأن و منزلت آستان مقدس این امامزادگان جلیل القدر و شهرستان صورت گیرد و پایه‌گذار کاری ماندگار شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی در خصوص تهیه و تولید این برنامه گفت: ضبط و تولید برنامه جزء خوانی قرآن کریم از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت در ۳ فاصله زمانی ۹ صبح، ۵ عصر و ۹ شب شروع و به مدت دو هفته در صحن و حرم مطهر این امام زادگان ادامه دارد.

وی همچنین از عموم مردم، نهادها و ادارات شهرستان خواست که در این مراسم معنوی، پرشور و با طراوت شرکت کنند و تمام توان خود را جهت هرچه باشکوه برگزار شدن این مهم درخور بارگاه مطهر این امامزادگان واجب التعظیم و شهرستان به کار گیرند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود از راه‌اندازی سرویس رفت‌ و برگشت برای ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی خبر داد و افزود: با مساعدت شهرداری‌های بادرود و خالدآباد، سپاه و اداره آموزش‌ و پرورش بادرود ۴ دستگاه مینی‌بوس برای این کار اختصاص داده‌ شده که نیم ساعت قبل از اجرای برنامه‌ها در میدان‌های اصلی شهر مستقر خواهند شد و علاقمندان به شرکت در این مراسم را به محل این امامزاده واجب التکریم حمل می کنند و پس از پایان این برنامه نیز افراد شرکت کننده را به شهرهای خود برمی گردانند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا