حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انبار میلیاردی کالای قاچاق در نجف آباد/توقیف هندوانه های تریاکی/

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان ،سرهنگ “محمد رضا خدادوست ” گفت : در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی به صورت عمده اقدام به دپو و توزیع انواع کالای خارجی قاچاق در شهرستان نجف آباد می کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی بعمل‌ آمد که تعداد ۳۲ دستگاه یخچال ، ۲۳ دستگاه ماشین ظرف شویی،سه هزار و ۵۳۷ دستگاه انواع ظروف خارجی و یک تلویزیون ال ای دی خارجی فاقد مدارک گمرکی لازم کشف شد.

سرهنگ خدادوست بیان داشت : در این خصوص یک نفر شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد، اطلاع رسانی به مردم در خصوص آثار منفی کالاهای قاچاق و خارجی را موجب کاهش تقاضا برای مصرف این گونه کالاها دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز لازمه تحقق حماسه اقتصادی می باشد و برای رفع مشکلات اقتصادی باید با پدیده شوم قاچاق، مبارزه ریشه ای صورت پذیرد.

**توقیف ۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بوئین و میاندشت

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۸۰ میلیون ریال در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ”علیرضا طاهری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی شهرستان بوئین ومیاندشت حین کنترل خودروهای عبوری از محور اصلی این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله کفش ، تجهیزات پزشکی و کولر گازی خارجی فاقد مدارک گمرکی لازم کشف شد.

سرهنگ طاهری اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۸۰ میلیون ریال اعلام شده است .

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص راننده وانت نیسان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

**توقیف هندوانه های تریاکی در شهرضا

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که در بار هندوانه یک کامیون بنز جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو که حامل بار قانونی هندوانه بود مقدار ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که زیر بار جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : دراین خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**انبار پتو و پارچه های قاچاق لو رفت

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف دپوی یک محموله بزرگ پتو و پارچه خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال توسط کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی یک محموله بزرگ پتو و پارچه خارجی در یکی از مناطق شهر اصفهان موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در بازرسی انجام شده تعداد ۲۷ کیسه بزرگ حاوی پتو و تعداد ۲۴۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ خسروی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده اند.

این مقام مسئول از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

رعایت سرعت مطمئنه بهترین روش برای کاهش خطرات رانندگی

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد:رانندگان وسایل نقلیه موظفند در تقاطع هایی که نه چراغ راهنمایی و یا مامور راهنمایی و رانندگی یا تابلوی ایست نداشته باشد،سر پیچ ها ،جاده های تنگ و ماشین ها و بطور کلی در محل هایی که موانعی در مسیرحرکت آنان قرار داشته باشدو همچنین هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آنها ،از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد ،بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت نمایند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت:زمانیکه شما در حال رانندگی هستید وظیفه دارید تمام حواس خود را متوجه راه و سایر استفاده کنندگان از راه نموده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشید.

وی افزود: آگاهی از خطرات می تواند کمک موثری در تصمیم گیری به موقع شما داشته باشد ،همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر براحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی در پایان خاطر نشان کرد :همیشه در هنگام رانندگی سرعت مناسب اتخاذ کنید و فاصله کافی را با وسیله نقلیه جلویی در نظر بگیرید.اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد ،با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنید در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد.بنابراین بارعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می توان از بروز تصادف جلوگیری نموده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار جاده ای نباشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا