پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان کمبود تعرفه و ابطال صندوق های رای در اصفهان را به شدت تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، دکتر رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به بیان آخرین آمار و گزارشات انتخابات و تشریح برخی از مشکلات استان و اقدامات صورت گرفته پرداخت.
**کل بدهی صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان و دامداران پرداخت شده است
دکتر رسول زرگرپور با بیان اینکه همه ساله با توجه به خشکسالی، سرما زدگی، آفات و … به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که محصولات خود را بیمه نمایند و از صندوق بیمه کشاروزی حداکثر استفاده را ببرند، اظهارداشت: صندوق بیمه ی کشاورزی ، ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی به کشاورزان و دامداران داشت که پرداخت نشده بود.
زرگرپور پرداخت بدهی را از مطالبات جدی دامداران و کشاورزان عنوان کرد و اظهارداشت: ۱۵۰ میلیارد ریال از این بدهی تا پایان سال ۹۵ پرداخت گردید و با منابعی که دولت در اختیار قرار داد ۴۵۰ میلیارد ریال از مابقی بدهی صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان و دامداران پرداخت گردید و طی دو هفته ی گذشته کل بدهی ها تسویه شده است.
**بسته حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط در سال جاری ادامه خواهد داشت
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بسته ی حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط در اصفهان عملکرد خوبی داشت، اظهارداشت: بیش از ۱۱۵۰ واحد که مشکلات تسهیلاتی، بیمه ای و مالیاتی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این واحدها قرار گرفت و با ارائه ی این تسهیلات ۷۷ هزار فرصت شغلی تثبیت گردید.
رسول زرگرپور افزود: با ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه ی تسهیلات به ۱۰ هزار واحد جدید با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته که سهم هر استان هنوز ابلاغ نشده است و امیدواریم فرایندی که برای اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در سال گذشته داشتیم امسال نیز ادامه یابد.
وی خاطر نشان کرد: با تجربه ای که از سال گذشته بدست آورده ایم می توانیم این طرح را با قوت، سرعت و صحت بیشتری ادامه دهیم.
**پیش بینی برداشت ۵۰۰ هزار تن گندم و جو در کشت بهاره ی امسال
استاندار اصفهان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای کشت بهاره و پاییزه ی کشاورزان استان، پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم و جو برداشت شود.
رسول زرگرپور میزان خرید گندم و جو از کشاورزان را کمتر از سال گذشته اعلام کرد و افزود: بخشی از گندم و جو تولیدی به نیاز کشاورزان اختصاص می یابد و بخشی نیز توسط دولت خریداری می شود.
**بازسازی و بهسازی سیستم فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس مصوب شده است
وی سیستم فرسوده ی فاضلاب شهر اصفهان را از معضلات این شهر برشمرد و افزود: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، بازسازی و بهسازی شبکه فاضلاب از طریق فاینانس مصوب شده است و امیدواریم که بتوانیم این طرح بزرگ را به انجام رسانیم.
استاندار اصفهان افزود: در مصوبه ی جدید ابلاغی، اعلام شده که هرچه سرانه ی مسافرین مترو بیشتر شود می توانیم سوبسید بیشتری را از وزارت نفت دریافت نماییم که می تواند در جهت کمک به مترو موثر باشد.
* در انتخابات ۲۹ اردیبهشت یک صندوق رای و حتی یک رای نیز باطل نشد
زرگرپور در ادامه به برگزاری باشکوه و با ابهت انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در امنیت و سلامت صد در صد برگزار گردید و خوشبختانه در استان اصفهان هم به دلیل امنیت کامل کشور و هم تمهیداتی که از ۳ ماه قبل در قالب ستاد امنیت انتخابات برنامه ریزی شده بود کوچکترین موضوع امنیتی صورت نگرفت.
رسول زرگرپور به حاشیه سازی ها در خصوص ابطال برخی از صندوق ها و رای ها اشاره کرد و افزود: در انتخابات گذشته یک صندوق رای و حتی یک رای نیز باطل نشد و حاشیه سازی ها کذب محض است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان به هیچ وجه کمبود تعرفه در شعب صورت نگرفت، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته به شعب ابلاغ شده بود که اگر ۷۰ درصد تعرفه ها به اتمام رسید اعلام نیاز نمایند.
استاندار اصفهان افزود: کل تعرفه هایی که برای شهرستان ها نیز فرستاده شده بود ۲۰-۲۵ درصد از واجدین شرایط بیشتر بود و به همین دلیل کمبود تعرفه به هیچ عنوان صحت ندارد و چه از لحاظ فرایندی و چه حجم تعرفه ها هیچگونه کمبود تعرفه ای وجود نداشت.
وی تشریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تعرفه به فرمانداری ها ارسال شد که ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تعرفه مصرف شد و ۱میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه نیز مصرف نشده است و احتمال کمبود تعرفه وجود نداشت.
وی یادآور شد: برای کل استان در هر سه انتخابات ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تعرفه تحویل گرفته شد که ۷ میلیون ۷۸۰ هزار تعرفه معادل ۷۷ درصد تعرفه های ریاست جمهوری، ۷۵.۵ درصد تعرفه های شوراها و ۵۲ درصد تعرفه های میان دوره ای مجلس جمعا ۷۲.۵ درصد تعرفه ها مصرف شد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه سه شعبه در استان اصفهان با تراکم بالای رای دهندگان مواجه بود، افزود: از ساعت ۳ بعد از ظهر با اطلاع رسانی شعب خلوت از مردم درخواست کردیم که به این شعب مراجعه نمایند و لذا تعداد کسانی که نتوانستند در استان اصفهان رای دهند در حداقل ممکن بود.
وی افزود: براساس قانون بعد از ساعت ۲۴ امکان اخذ رای در شعب وجود نداشت و با توجه به تذکر شورای نگهبان ، وزیر کشور ابلاغ نموده بودند که بعد از این ساعت به هیچ عنوان رای گیری نخواهد شد.
رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل در شعب شلوغ تمهیداتی اندیشیده شده بود که از صندوق های سیار اخذ رای استفاده شود که به دلیل عدم همکاری هیئت نظارت این کار امکانپذیر نشد.
استاندار اصفهان افزود: آمار نهایی مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۴ درصد بود که ۵۴.۱۵ درصد به دکتر روحانی و ۴۰.۴۲ درصد به دکتر رئیسی رای داده شده بود.
وی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۱۰۷ شهر استان، ۸۹ درصد منتخبین را مردان و ۱۱ درصد را زنان تشکیل می دهند که ۷۰ درصد منتخبین جدید و ۳۰ درصد از اعضا شوراهای قبلی بوده اند و ۷۴ درصد منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر ها را منتخبین با تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند.
رسول زرگرپور اضافه کرد: ۹۷ درصد منتخبین مردم در روستاها را مردان و ۳ درصد را زنان تشکیل می دهند و کمتر از ۱۵ درصد این افراد دارای تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا