پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای برنامه زمزمه معرفت در امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا/اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۷ امامزاده کاشان/چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان خمینی شهر برگزار شد/برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی آران و بیدگل

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت های با برنامه هایی همچون زمزمه معرفت، بنای بندگی، خلوت دل و زمزمه خدایی در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در برنامه زمزمه معرفت تفسیر سوره کهف توسط خطیب توانا حجت‌الاسلام والمسلمین صالح انجام می شود همچنین شرح خطبه «همّام» نهج البلاغه نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین فاتحی هر روز بعد از نماز ظهر در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: برنامه بنای بندگی نیز همراه با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و افتتاح و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در ۱۵ شب اول ماه مبارک رمضان انجام می شود و در ۱۵ شب دوم ماه رمضان نیز این برنامه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین فاتحی هر شب ساعت ٢١:٣٠ اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی در ادامه گفت: برنامه خلوت دل نیز به منظور احیاء لیالی قدر و در شب های قدر از ساعت ٢١:٣٠ لغایت ۲ و ۴۵ بامداد برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم (ویژه خواهران) نیز هر روز ساعت ٩:٣٠ صبح در مرکز تخصصی حفظ قرآن آستان مقدس امامزاده شاهرضا (علیه‌السلام) واقع در خیابان بهشتی فرعی ٢١ در قالب برنامه زمزمه خدایی در طول ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

**اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۷ امامزاده کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر ۲۷ امامزاده عظیم الشان کاشان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم(دامت برکات) جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی همزمان با فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان همچون سال های گذشته طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر ۲۷ امامزاده عظیم الشان کاشان اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: در این طرح ۳ خیمه معرفت و ۷ غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی نیز در جوار امامزادگان این شهرستان برپا می شود و همچنین ۲ مبلغ اعزامی از قم و ۲۳ مبلغ بومی در اجرای این طرح با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: در طول ایام ماه مبارک در جوار حرم مطهر ۱۶ امامزاده نیز محافل جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برتر استان و کشور برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه های دیگر در طول ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر ۲۲ امامزاده عظیم الشان شهرستان نیز با برپایی جشن های کریم اهل بیت(ع) میزبان عاشقان اهل بیت(ع) هستند همچنین مراسم احیای شب های قدر نیز در جوار حرم مطهر ۲۱ امامزاده جلیل القدر شهرستان برگزار می شود و با برنامه ریزی های به عمل آمده نیز مراسم سوگواری حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیز در آستان مقدس ۱۹ امامزاده بزرگوار شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظ الله) مبنی بر پهن کردن سفره های افطاری ساده نیز با کمک خیرین در جوار حرم مطهر ۲ امامزاده عظیم الشان نیز سفره های افطاری ساده گسترده و این امامزادگان میزبان زائران و روزه داران خواهند بود.

**برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی آران و بیدگل معرفی شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: اسامی نفرات برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم و معارف اسلامی شهرستان آران و بیدگل اعلام شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه در رشته های حفظ، قرائت (تحقیق و ترتیل)، اذان، دعا خوانی، همسرایی و هم خوانی، معارف قرآن و عترت با حضور ۱۳۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران در مرحله شهرستانی در این شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در رشته حفظ کل در بخش خواهران، «نرگس مبین زاده» رتبه نخست را به خود اختصاص داد و «محبوبه سعیدی» و «محدثه دشتی» حائز رتبه های دوم و سوم این رشته شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، «اسما قربانپور نصرآبادی»، «الهام گیاهدوست» و «اکرم گویا» رتبه های برتر را کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه افزود: در رشته حفظ ده جزء بخش خواهران «زهرا ستاری»، «زینب مهرابی فرد» و «فاطمه مرنجابیان» رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند و در رشته ۵ جزء «رقیه سادات موسوی»، «طیبه خدمتکار» و «نجمه احمدآبادی» حائز رتبه های برتر شدند.

به گفته وی، در رشته قرائت ترتیل قرآن کریم «زینب خدمتی نژاد» مقام نخست را به دست آورد و «زینب احمدآبادی» و «مهین خانی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: در بخش قرائت تحقیق خواهران «زهرا دشتی نوش آبادی» رتبه نخست را به دست آورد، «الهام بوجار» دوم شد و «عذرا راحتی» به مقام سوم دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه بیان داشت: در بخش برادران و در رشته حفظ کل قرآن کریم «روح اله رعیت مقدم» موفق به کسب رتبه نخست شد و در رشته حفظ ۲۰ جزء «هادی حیدری»، «سید علی موسوی» و «علیرضا دولت آبادی» به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم بخش برادران «احسان نوروزیان» موفق به کسب رتبه اول شد و «مجتبی وشادی» و «سجاد کمال» به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: رتبه نخست رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم به «مجتبی جنتی نژاد» رسید و «قدرت الله مؤمن» و «احمدرضا ناظمی» به ترتیب رتبه های دوم و سوم این رشته را از آن خود کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: هیئت داوران این مسابقات در رشته قرائت قرآن کریم بخش برادران «محمد جواد نصیری» را حائز رتبه نخست دانست و سید «مهدی خاتمی» و «سید قدرت الله حسینی» را به عنوان رتبه های دوم و سوم این رشته معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه افزود: «مهدی رحمتی»، «ابوالفضل نعمتی» و «رحیم جابری» به ترتیب رتبه های اول تا سوم رشته قرائت ترتیل بخش برادران این مسابقات را به دست آوردند.

وی در خاطر نشان کرد: در رشته دعاخوانی این مسابقات هم «مرتضی اهلی» اول شد، «مجتبی سمیعی نژاد» رتبه دوم را به خود اختصاص داد و «محمد جواد خدامیان» به مقام سوم رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در رشته اذان این مسابقات«وحیدرضا انتظاریان» و «علیرضا رئوفی» رتبه های برتر را کسب کردند و به مسابقات استانی این رشته راه یافتند.

**چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان خمینی شهر برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان خمینی شهر  با حضور ۳۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان خمینی شهر  با حضور ۳۰۰ نفر شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و همخوانی قرآن کریم باحضور سه تیم داوری متشکل از داوران کشوری و بین المللی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: این مسابقات روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه ساعت ۸ صبح در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(علیه السلام) خمینی شهر برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا