پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری باید استفاده کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پای اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به حضور پررنگ ایرانیان مقیم سایر کشور در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از علاقه‌مند بودن آنان نسبت به سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشورشان دانست و گفت: اکنون فرصت مناسبی برای دعوت آنان به ایران سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی کشور است .
وی اضافه کرد:جذب سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است که از طریق ایرانیان مقیم خارج به‌راحتی می‌تواند جذب شود.
کامران پورجوهری نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در ماده ۲۸۲ قانون مدنی برای ایرانیان تابع کشور دیگر موانعی ایجاد کرده است که با اصلاح قانون می‌توان زمینه سرمایه‌گذاریآنان را به‌آسانی فراهم ساخت.
علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار دعوت از ایرانیان مقیم خارج برای بازدید و معرفی فرصت‌هایسرمایه‌گذاری شد و افزود:در یک دهه گذشته تورهایی بازدید ایرانیان نخبه مقیم خارج از کشور برگزار شد و بایستی زمینه سرمایه‌گذاریآنانبه‌صورت ویژه فراهم شود.
وی سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را ۴ هزار میلیارد دلار برآورد کرد و گفت:جذب ۱۰ درصد این سرمایه می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند.
علی صفر نورالله مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شناسایی موانع کسب‌وکار از سوی اتاق شد و گفت:تا زمانی که این موانع وجود دارد نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری خارجی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا