پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سرقت ۵ میلیاردی فروشنده سیار از حساب مشتریان/چاه آب مرگ ۲برادر و یک آتش نشان را رقم زد/توقیف بیش از ۶۶ کیلو گرم تریاک در نائین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان،سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی”  اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد  که آنان در یک روز مشخص از یک نفر فروشنده دوره گرد که دارای دستگاه پوز بی سیم بوده اقدام به خریداری کرده اند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: این شخص نوع کوچکی از دستگاه اسکیمر را در دستگاه پوز خود نصب کرده بود به طوری که قابل مشاهده توسط مشتریان نبود و به این طریق اطلاعات کارت های بانکی را کپی کرده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه آنان می کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات ویژه و تخصصی کارشناسان این پلیس سرانجام هویت اصلی این سارق شناسائی و مشخص شد که وی در شهر تهران سکونت دارد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسائی محل سکونت متهم، ماموران با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی ویژه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم بیش از ۱۰۰ کارت بانکی کپی شده کشف شد گفت: وی تنها از حساب ۱۰ نفر از مشتریان توانسته بود مبلغ پنج میلیارد ریال سرقت نماید که با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتای استان فرصت سرقت از حساب های بانکی دیگر مشتریان خود را به دست نیاورد.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به مسدود شدن حساب متهم و استرداد وجوه مسروقه به مالباختگان خاطر نشان کرد: متهم که جوانی ۳۲ ساله است با اعتراف صریح به بزه انتسابی خود همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه رمز ورود کارت های بانکی یکی از اطلاعات محرمانه هر شخص محسوب می شود گفت: شهروندان نباید رمز های عبور کارت های بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

مرتضوی اظهار داشت: شهروندان می بایست در خصوص استفاده از دستگاه پوز در هنگام خرید مراقب باشند و از پایانه های فروشگاهی معتبر اقدام به خرید نمایند.

وی همچنین گفت: توصیه ما به شهروندان این است که رمز های عبور کارت های بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهند و با مجهز کردن تلفن همراه خود به سیستم پیامک بانک خود از برداشت های صورت گرفته از حساب بانکی خود مطلع و در صورت مشکوک شدن بلافاصله به بانک مورد نظر و یا پلیس فتا مراجعه و موضوع را اطلاع دهند.

مرتضوی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان آماده پاسخگوئی به هرگونه مشکل و سوالی در خصوص وقوع حوادثی نظیر، سرقت، اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می توانند با شماره تلفن ۲۱۸۴۳۵۵ تماس حاصل کرده و از مشاوره و راهنمائی های این کارشناسان بهره مند شوند.

**سواری جنسیس با ۲۴۶ کیلومتر سرعت متوقف شد

* یک دستگاه سواری جنسیس که در آزاد راه امیرکبیر با سرعت غیر مجاز ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه استان گفت: تیم گشت پلیس راه اتوبان معلم حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری در آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه سواری هیوندای جنسیس را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۲۴۶ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

سرهنگ پورقیصری  بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

**کشف ۸۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف ۸۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران گشت یکی از کلانتری های شهر خمینی شهر حین گشت زنی موفق به شناسایی ودستگیری سارق شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با انتقال متهم به کلانتری و انجام تحقیات گسترده ، وی به ۸۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده نمایید و قفل هایی که کلید یدکی آن ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است را تعویض کنید

**توقیف بیش از ۶۶ کیلو گرم تریاک در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۶۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری سمند و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودرهای عبوری به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۶۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : دراین زمینه دو سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فر مانده انتظامی شهرستان نائین در پایان افزود: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**توقیف محموله میلیاردی اسباب بازی در سمیرم

محموله اسباب بازی قاچاق توسط ماموران ایستگاه شهید رئیسیان به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی”  گفت : ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی بعمل آمده مشخص شد این خودرو حامل یک محموله اسباب بازی خارجی می باشد و فاقد مدارک مثبته گمرکی است .

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است .

سرهنگ براتی اظهار داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود، نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**عدم توجه به جلو بازهم قربانی گرفت

رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور سمیرم به شهرضا و فوت سرنشین خودرو و مجروحیت فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور سمیرم به شهرضا مطلع و به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین خودرو فوت و راننده آن به شدت مجروح شد .

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم توجه به جلو اعلام شده است .

سرهنگ حسین پورقیصری در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند بپرهیزید.

**چاه آب مرگ ۲برادر و یک آتش نشان را رقم زد

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از مرگ دو برادر و یک آتش نشان به علت سقوط در چاه آب خبر داد.

سرهنگ “رضا عرب عامری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : صبح روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان لنجان از سقوط سه نفر به چاه آبی مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: این دو برادر حین کار در یک چاه عمیق سقوط و محبوس شده بودند که یک آتش نشان برای نجات آنها درون چاه رفته بود که متاسفانه او نیز جان خود را از دست داد.

سرهنگ عرب عامری با اشاره به اینکه اجساد این سه نفر توسط نیروهای امدادی به بیرون از چاه کشیده شدند خاطر نشان کرد: علت وقوع این حادثه تلخ و ناگوار رعایت نکردن نکات ایمنی و ایمن نکردن کامل محل و دهانه چاه می باشد .

**دستگیری سارق داخل خودرو با ۵۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۵۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر سرقت از داخل خودرو در محدوده پایگاه شرق پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و یک سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به ۵۹۰ میلیون ریال سرقت از داخل خودروی شهروندان در حوزه شرق شهر اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: هیچ گاه مدارک مالکیت خودرو را داخل آن نگذارید. در زمان پارک کردن خودرو برای مدتی برای مدتی طولانی، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید. بی احتیاطی و سهل انگاری، نظیر بازگذاشتن در و شیشه خودرو یعنی سرقت داخل خودرو. قرار دادن وسایل بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی خودرو یعنی تحریک سارقان به سرقت داخل خودرو

 **توصیه ی مهم که کودکان آنلاین نباید انجام بدهند؟

والدین و مربیان بعنوان هادیان کودکان و نوجوانان می بایستی باید ها و نبایدهای حضور در فضای مجازی را برای ایشان معین نمایند تا آسیب ها را به حداقل رسانده و یا به فرصت تبدیل نمایند

۱- صحبت کردن با غریبه ها در فضای مجازی

امروزه با رشد ارتباطات و انقلاب و تحول در رسانه های جدید غریبه ها فقط در خیابان ها نیستند و خطر غریبه ها حتی فرزندان ما را در رختخواب آن ها هم ایشان را تهدید می کند.

۲- اشتراک اطلاعات شخصی در اینترنت

بزرگسالان و والدین بیشتر از کودکان و نوجوانان می دانند که نشر اطلاعات شخصی و دسترسی دیگران به آن چه میزان می تواند دردسر آفرین باشد، حال با این نکته که هرآنچه در اینترنت منتشر شود حتی قابلیت حذف را هم ندارد، حال باید به فرزندان آموزش دهید که اشتراک اطلاعات شخصی در اینترنت خطرآفرین است.

۳- انجام بازی های دیجیتال بدون محدویت زمانی

بدون شک کودکی نیست که بازی را دوست نداشته باشد، بالاخص اگر این بازی روی موبایل و تبلت باشد و اساس روحیه کشف و چالش برانگیز کودکان فوق العاده میل به این موضوع دارد، امام خطر وقتی بزرگ تر می شود که در استفاده از بازی ها محدویت زمانی معین نگردد یعنی یکی از اصول رژیم مصرف رسانه “مدیریت زمان” که در نتیجه می تواند به روابط واقعی با دیگران و برنامه های دیگر زندگی لطمه بزرگی بزند.

۴- داشتن پروفایل در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام ، فیس بوک، تلگرام و … شبکه هایی هستند که بچه ها دوست دارند تا در آن پروفایل داشته باشند و خودشان را معرفی کرده و با دیگران ارتباط بگیرند،اما آیا این کار توصیه نمی شود.

طبیعی است این کار مثل خیلی از کارهای دیگر نیازمند حداقل سن ۱۶ سال و ملاحظات آموزشی همچون آموزش های حفظ حریم خصوصی و …  است که باید کودک و نوجوان پیش از ایجاد آن، اخد کرده باشد.

۵-  دانلود هربرنامه ای از سایت های معتبر

در صورت نیاز به نرم افزاری از سایت های معتبر دانلود کنیم اما این را باید بدانیم همه برنامه ها مناسب ما نیستند  و حتی ممکن است با بدافزارهایی همراه باشند،حتی برنامه هایی هستند که بدون اجازه شما می توانند پیام ها و تماس ها و صوت و فیلم شما را بدون اجازه خودتان به اشتراک بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا