شهر و جامعهعناوین اخبار

رکود مانعی برای توقف پروژه های عمرانی شهر نشده است/ پارکینگ محتشم سومین پارکینگ هوشمند اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پروژه های منطقه ۵ شهرداری گفت: امروز در قالب ایستگاه پنجاه و نهم هر هفته چند افتتاح، پروژه های منطقه ۵ به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح سومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان افزود: پارکینگ محتشم کاشانی با زیربنای ۸ هزار و ۶۹۰متر در ۷ طبقه احداث شده و ظرفیت پارک ۲۶۰ خودرو را دارد.

شهردار اصفهان به هزینه های اجرایی این طرح اشاره کرد و ادامه داد: برای آزادسازی این طرح ۳۲ میلیارد تومان، برای اجرا ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز و هوشمند سازی پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده است.

جمالی نژاد تاکید کرد: بعد از پارکینگ های بزرگمهر و آیت الله خراسانی، پارکینگ محتشم کاشانی سومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان است که البته به ایستگاه دوچرخه نیز مجهز است.

وی در ادامه به احداث مجموعه تجاری و اداری بلوار کشاورز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در ۸ طبقه با هزینه ای در حدود ۶ میلیارد تومان احداث شده است.

شهردار اصفهان همچنین به احداث خیابان ۱۱ محرم اشاره کرد و گفت: خیابان ۱۱ محرم خیابان محتشم کاشانی را به محله حسین آباد متصل می کند.

جمالی نژاد ادامه داد: محله حسین آباد بافت متراکم و ترافیک فشرده ای دارد که نیاز است عملیات عمرانی خاصی در این محدوده انجام شود تا محله متحول شود.

وی اضافه کرد: پیاده روسازی خیابان های رودکی، وحید، ملت و بوستان ملت و همچنین ساماندهی گذرهای منطقه همچون گذرهای بهار، کاویان، سنگ تراشها، کلیسای وانک و پاچنار از دیگر طرح های آماده افتتاح این منطقه بود.

 شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه های امروز منطقه ۵ با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، تاکیدکرد: افتتاح ۴۰ میلیارد تومان پروژه به صورت هفتگی کار ساده ای نیست چرا که هنوز رکود ساخت و ساز برطرف نشده است اما با این حال هیچ مانعی باعث توقف پروژه های عمرانی در شهر اصفهان نمی شود.

جمالی نژاد در بخش دیگر سخنان خود به ساماندهی مشاغل شهری اشاره کرد و گفت: شاید بعد از انقلاب ساماندهی مشاغل شهری با این حجم و سرعت کار نشده بود اما اکنون طی دو سال اخیر ساماندهی مشاغلی همچون گل و گیاه، خشکبار، موتورسیکلت، مبلمان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بازار گل و گیاه و خشکبار اصفهان اکنون در دست اجراست، گفت: احداث بازار فروش موتورسیکلت و دوچرخه و مبلمان نیز به زودی کلنگ زنی می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت مشاغل تجهیزات خودرویی در خیابان حکیم نظامی گفت: ساماندهی این مشاغل نیز می تواند جز برنامه های آتی شهرداری باشد.

جمالی نژاد اظهارکرد: در آینده بیشتر پروژه های منطقه ۵ حول ایجاد شبکه های شاهراهی است.

وی با اشاره به احداث مجموعه گل نرگس گفت: نقشه نهایی مجموعه گل نرگس تأیید و از تهران به مسکن شهرسازی ابلاغ شد و قرار است به زودی به شهرداری نیز ابلاغ شود اما توافقات آن را با ارتش شروع کرده ایم.

شهردار اصفهان در پایان به احداث ادامه خیابان توحید اشاره کرد و افزود: برای احداث ادامه خیابان توحید نیز با ارتش، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی در حال توافق هستیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: در نظر داریم طی جلساتی شبکه های اصلی شهررا با ارتش توافق کنیم و دسترسی مناطق ۵ و ۱۳ را به سپاهان شهر ایجاد کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا