پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) درامامزاده های استان اصفهان/طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: امام خمینی(ره) ابرمرد تاریخ و بیدارگر جهان بود که با افشاگری باعث بیداری اسلامی در جهان شدند و انقلاب تاریخی را بنیان گذاری کردند که زمینه موج بیداری اسلامی در جهان شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) حماسه ای فراموش نشدنی در قلب تاریخ بشریت برجا گذاشت که می توان گفت امام خمینی(ره) بت شکن زمان و عصر حاضر محسوب می شود که با قیامی که برپا کرد باعث پیروزی حق بر باطل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای برنامه هایی در سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) که در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود اشاره کرد و گفت: امسال اداره اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا ویژه برنامه ای را در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در جوار حرم مطهر بیش از ۵۰ امامزاده شاخص اجرا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: همچنین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ویژه برنامه ای در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در جوار گلزار شهدای هشت دفاع مقدس اصفهان برگزار می شود که از کلیه خادمان و اعضای هیئت امنا بقاع متبرکه اصفهان نیز برای شرکت در این مراسم دعوت می کنم.

**برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ١۵ خرداد درامامزاده شاهرضا(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ١۵ خرداد یکشنبه ١۴ خرداد ماه همراه با سخنرانی رئیس بنیاد بین‌المللی اخوه در پاریس در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: به مناسبت ارتحال ملکوتی امام راحل و همچنین در سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه برنامه ای در همین راستا در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه روز چهارده و پانزدهم خردادماه ١٣٩۶ ساعت ٢١:٣٠ همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی رئیس بنیاد بین‌المللی اخوه در پاریس و عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا (علیه‌السلام) برگزار می شود.

**امامزادگان شهرستان فریدن میزبان روزه داران هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان از با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان در جوار امامزادگان شهرستان فریدن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح ضیافت الهی امامزادگان شهرستان فریدن با برگزاری مراسم های ویژه ای میزبان مردم مومن و ولایتمدار شهرستان بودند.

وی در ادامه افزود: همچنین در همین راستا نیز امامزادگان عبدالله و ابراهیم(ع) شهر دامنه با برپایی دعای پرفیض سمات که توسط حجت الاسلام و المسلمین طاهری قرائت شد میزبان مردم مومن شهر دامنه بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین داودوندی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و نماز مغرب و عشا نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین طاهری امام جمعه شهر دامنه اقامه شد و در پایان نیز کلیه زائران و مجاوران این امامزادگان عظیم الشان میهمان سفره کریمانه این امامزادگان بزرگوار بودند.

**طرح ضیافت الهی در ۱۰ بقعه متبرکه بُرخوار برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بُرخوار گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در۱۰ بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلی  اظهار داشت: محافل انس با قرآن با همکاری موسسات قرآنی و حضور نیروهای سپاه پاسداران در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع)، امامزاده سلطان حضرت خورزوق و امامزاده ادهم دستگرد به صورت ویژه برگزار می شود.
وی با اشاره به تلاوت ترتیل جزء خوانی قرآن توسط قاریان برتر کشور در آستان امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) گفت: برنامه ضبط جزء‌خوانی قرآن کریم نیز در امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) در ایام مبارک رمضان از شبکه سراسری صداوسیما پخش می شود.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه برخوار با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص برخوار افزود: خیمه های معرفت در امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع)، امامزاده ادهم(ع) دستگرد و امامزاده سلطان حضرت(ع) خورزوق برپا شده است و در ایام ماه رمضان آئین غبارروبی و عطر افشانی امامزادگان شهرستان نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی گفت: همزمان با روز ولادت امام حسن(ع)، طرح افطاری از محل موقوفات و همچنین در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص شهرستان برپا است و همزمان با ایام رحلت حضرت خدیجه طاهره (س) نیز به صورت ویژه برنامه عزاداری در پنج بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برپایی محافل سخنرانی، قرائت ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان در امامزادگان دارای ظرفیت، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، محافل انس با قرآن کریم، مراسم شب های قدر و شب شهادت و شام غریبان حضرت امیرالمومنین(ع)، چاپ پوستر و بروشور به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه برخوار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا