پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی “پایه خنده”/برگزاری جشنواره “زندگی سرنخ دارد”/برگزاری جشنواره “زندگی سرنخ دارد”/برگزاری جشنواره “همبازی همشهری”

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دومین جشنواره استندآپ کمدی با عنوان “پایه خنده” با هدف کشف ‏استعدادها در این زمینه به میزبانی اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این جشنواره استعدادیابی بوده که در این راستا مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با ‏برنامه ریزی های صورت گرفته برآن شد تا با برگزاری این جشنواره برای دومین سال متوالی از بین افرادی که احساس می‌کنند ظرفیت اجرای ‏استندآپ کمدی دارند، بهترین‌ها را انتخاب کند‎.‎
معرفی افراد هنرمند و با استعداد در زمینه استندآپ و بهره مندی از آن ها در برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از دیگر اهداف ‏برگزاری این جشنواره بوده است‎.
پس از برگزاری مرحله اجرای عمومی این جشنواره با حضور ۷۰ نفر، اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی “پایه خنده” با حضور ۱۵ نفر از برگزیدگان شامل جلال مشتاقیان، سلیمان سلطانی، مهسا آقادادی، پوریا رحیمی، سید محسن هاشمی، ابوالفضل قبادی نژاد، مهران دموری، توماج دشتی، تارا علی اکبری، علی رحمانی، سامان اسماعیل زاده، فاطمه امید اله، امید امامی فرد، مهران کشاورز و نیلوفر ناظری برگزار می شود.
اختتامیه جشنواره استعدادیابی “پایه خنده” با حضور الیکا عبدالرزاقی، امیر کربلایی زاده، رضا ساکی و اسماعیل امینی، ۱۸ و ۱۹ خردادماه بعداز نماز مغرب و عشاء در محل ورزشگاه پیروزی واقع در خیابان جی برگزار می شود.

** برگزاری جشنواره “زندگی سرنخ دارد” در بانوسرای آفتاب
جشنواره “زندگی سرنخ دارد” از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس بانوسرای آفتاب با بیان این مطلب گفت: بانوسرای آفتاب در خردادماه جاری متولی اجرای برنامه‌ای با عنوان جشنواره “زندگی سرنخ دارد” با محوریت پذیرش نقش مادری و معرفی پنج مولفه عشق شده که این جشنواره در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ویژه مخاطبان برگزار می شود.
لیلا لندی اظهار داشت: جشنواره “زندگی سرنخ دارد” به دنبال برنامه‌های گذشته پنج مولفه عشق شامل وقت گذاشتن، کلام تائیدآمیز، هدیه دادن، خدمت کردن و در آغوش گرفتن را بیان می کند که با تحقیقات انجام گرفته، بنا داریم در تمامی مناطق شهرداری اصفهان اجرایی شود.
وی افزود: اولین جلسه از این جشنواره با محوریت “وقت گذاشتن” همراه با اجرای یک پرفورمنس محیطی و اجرای یک تئاتر خانوادگی با موضوع عدم وقت گذاشتن و صحبت های کارشناس برگزار شد.
وی ادامه داد: مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در همین راستا جشنواره “زندگی سرنخ دارد” را با موضوع “یک مادر یک افطار” ویژه عموم شهروندان به همراه خانواده، روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار می کند.
رییس بانوسرای آفتاب تصریح کرد: اجرای تئاتر، سخنرانی کارشناس، برگزاری مسابقه “حلوای رمضان” و امتیاز دهی به حلوای مادران به عنوان دسر افطاری، اهدای جوایز از جمله برنامه های این جشنواره است.
لندی خاطرنشان کرد: هر یک از مادران با به همراه داشتن یک افطاری پس از اتمام برنامه در کنار خانواده خود لحظات افطار را در فضایی دوستانه سپری می کنند.

** همایش “اصفهان مهد صنایع دستی ایران” برگزار می شود
همایش “اصفهان مهد صنایع دستی ایران” از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ۲۰ خردادماه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این همایش با حضور دکتر “محمدحسن سمسار” مشاور عالی بخش هنر و معماری و عضو هیئت عالی علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می شود.
دکتر محمد حسن سمسار متولد ۱۳ مهر ۱۳۱۳ شهر شیراز و دانش آموخته باستان شناسی، هنر و تحقیقات تاریخی است که در حال حاضر کارشناس آثار تاریخی، هنری و نسخه های خطی سازمان میراث فرهنگی و عضو کمیته ثبت جهانی یونسکو می باشد.
ایشان دارای سوابق دانشگاهی و پست های اداری متعددی بوده و از جمله کتاب های اشان می توان از جغرافیای تاریخی سیراف، آثار هنری ایران( با همکاری یحیی ذکاء ) نام برد.
همایش “اصفهان مهد صنایع دستی ایران” از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که همراه با رونمایی کتاب های تازه منتشر شده این مرکز برگزار خواهد شد.
این همایش روز شنبه ۲۰ خردادماه از ساعت ۱۸ در محل سالن همایش های کتابخانه مرکزی برگزار می شود که شامل بخش های سخنرانی، اجرای موسیقی، پخش کلیپ صوتی تصویری از کتاب های پیوند هنر و هویت، هنرمندان و صنعتگران دوره تیموری، قواره بری در بناهای تاریخی ایران، نقش های هندسی در هنرو معماری، فراز و فرود صنعت نساجی و سفالینه های ایران و همچنین رونمایی کتاب های تازه منتشرشده مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این همایش می توانند با شماره ۳۲۲۴۵۱۸۴ تماس حاصل کرده و یا به سایت www.cois.ir مراجعه کنند.

** برگزاری سومین جشنواره “همبازی همشهری” در سطح شهر اصفهان
سومین جشنواره “همبازی همشهری” در شب های ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف شهر اصفهان از جمله باغ غدیر، پل خواجو، پارک بهشت، پارک گل محمدی و … در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان،به منظور پرکردن اوقات فراغت خانواده ها و داشتن روزهای شاد و با نشاط برنامه “همبازی همشهری” در مناطق پانزدگانه شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در راستای اهداف تعریف شده و بسترسازی بازی توسط اعضای خانواده در نیمه دوم خردادماه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ میزبان خانواده ها است.
این جشنواره شامل بازی های گروهی همچون جنگا، اعصاب سنج، فوتبال دستی و … بوده که در فضایی شاد و در قالب یک بسته تفریحی ویژه عموم شهروندان تدارک دیده شده است.
سومین دوره جشنواره “همبازی همشهری” در تاریخ های ۱۶ و ۱۷ خرداد در پارک بهشت و ۱۸ و ۱۹ خرداد در پارک گل محمدی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار می شود.
این جشنواره ۲۰ خرداد در ورزشگاه شهید نریمانی، ۲۱ و ۲۲ خرداد در پارک گلستان، ۲۹ خرداد در فرهنگسرای باران، ۳۰ خرداد در پارک ترافیک و ۳۱ خرداد در پارک مجاور مسجد جامع بابوکان برگزار خواهد شد.

۱۶ تا ۱۹ خرداد:
** افطاری به صرف خنده در ویژه برنامه “شب زولبیایی
ویژه برنامه “شب زولبیایی” از سوی مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی تفریحی با برنامه های متنوع در شب های ماه رمضان در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایش طنز با حضور پنج گروه نمایشی، اجرای استندآپ کمدی توسط سید محسن هاشمی، اجرای موسیقی پاپ و سنتی، شعبده و تردستی، حرکت سایه با دست، آیتم کودکانه، اجرای مسابقه و … از جمله بخش های این ویژه برنامه است.
ویژه برنامه “شب زولبیایی” با محوریت خنده و ایجاد اوقات فراغت و سرگرمی برای شهروندان از سوی مدیریت ویژه برنامه های شهری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
اجرای گروه سرود ناشنوایان و معلولین، آکروبات و اجرای استندآپ کمدی با حضور هنرمندان این عرصه از دیگر برنامه های شب زولبیایی می باشد.
این برنامه در بخش دوم از ۱۶ تا ۱۹ خردادماه هر شب ساعت ۲۱ در محل باغ نور واقع در بلوار ملت، حدفاصل پل ابوذر و سی و سه پل میزبان عموم شهروندان است.
ویژه برنامه ” شب زولبیایی” ویژه ماه مبارک رمضان با حضور هنرمندان مطرح کشور ویژه عموم شهروندان به صورت آزاد و رایگان در حال برگزاری است که بخش اول آن از ۹ تا ۱۲ خرداد برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا