پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از هزار بیمار آسیب دیده نخاعی در اصفهان زندگی می کنند

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران آسیب دیده نخاعی استان اصفهان ،با بیان این مطلب افزود:یکی از مشکلات بیماران آسیب دیده نخاعی،مشکل ایاب و ذهاب آن هاست .

وی تصریح کرد :چندسالی است که با کمک شهرداری اصفهان برای رفع این مشکل تلاش کرده ایم و بودجه ای نیز برای مناسب سازی رفت و آمد بیماران آسیب  دیده نخاعی و معلولان شهر اختصاص دادیم .

علی رضا نصر افزود :بیماران آسیب دیده نخاعی امروز با حضور در مجموعه سیتی سنتر متوجه شدند که به راحتی می توانند به مجموعه سیتی سنتر بیایند و در این مجموعه رفت و آمد کنند واگر این حس به آن ها دست دهد که رفت و آمد آن ها در شهر نیز به راحتی امکان پذیر است ،میل خروج از خانه تا حدود زیادی در این افراد ایجاد می شود .

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: من معتقدم که همه مسئولین باید تلاش کنند تا شرایط رفت و آمد و حمل و نقل این افرادتسهیل شود ،من امیدوارم با راه اندازی قطار شهری تا حدود زیادی مشکل رفع و آمد این بیماران در شهر اصفهان رفع شود .

نصر از مردم خواست که وقتی با این بیماران برخورد می کنند با دید ترحم به آن ها نگاه نکنند ،چون این بیماران توانایی های خوبی دارند و این بی هنری ماست که نتوانستیم از توانایی های آنها  استفاده کنیم.

 مدیر عامل انجمن بیماران آسیب دیده نخاعی به تاریخچه انجمن اشاره کرد و گفت :انجمن در سال ۸۵تشکیل شد ودر سال ۹۵ مجوز گرفته و الحمدلله تاکنون رشد خوبی داشتند .در حال حاضر این انجمن با کمک وهمت خیرین ساختمانی بالغ بر ۱۴۰۰متر برای استفاده از بیماران و متناسب با نیاز های آن ها بهره برداری و تاسیس کرده است .

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: بیش از هزار و ۱۶۰ بیمار آسیب‌دیده نخاعی در استان اصفهان شناسایی شده اند.

علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه مجموعه سیتی سنتر جزو دارایی ها و ارزش های فاخر اصفهان است ، گفت: این مجموعه باعث آبرو داری این شهر برای توریست و گردشگران می شود.به طوری که امروز اگر بخواهیم یک مکانی را به کشور معرفی کنیم که به ارزش‌های فاخر اصفهان افزوده‌ شده، مجموعه بزرگ سیتی‌سنتر اصفهان است که لازم است از مدیریت این مجموعه به خاطر زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تقدیر شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه ضیافت افطار ویژه اعضا انجمن گفت: امروز گرد هم آمدیم تا ثابت کنیم همه جامعه به فکر بیماران نخاعی هستند و حضور آسیب‌دیدگان نخاعی در چنین مکان‌هایی باعث خیر و برکت خواهد شد.

وی افزود: همه کسانی که در این شهر مسؤولیت دارند و مأمور هستند باید به فکر همه شهروندان باشند، در این بین بیماران نخاعی نیز بخشی از جامعه ۲ میلیون نفری شهر اصفهان هستند که همه مسؤولان در قبال این بیماران وظیفه خدمت‌گذاری دارند.

وی تاکید کرد:  در این انجمن درصدد هستیم به کمک خیرین شرایطی را فراهم اوریم که معلولین کمتر دغدغه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن آسیب‌دیدگان نخاعی در تلاش است تا روز به روز مشکلات این آسیب‌دیدگان را رفع کرده و خدمات و تسهیلات بیشتری را به آنان ارائه دهند؛ امسال به عنوان چهارمین سال میزبان آسیب‌دیدگان نخاعی در ضیافت همدلی هستیم تا با نگاهی نو شرایطی جدید برای این عزیزان فراهم آوریم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه این انجمن متعلق به همه کسانی است که ما توفیق خدمت به آنان را داریم، تصریح کرد: بیش از هزار و ۱۶۰ آسیب‌دیده نخاعی در استان اصفهان شناسایی شده که برای ۴۲۰ نفر از آنان در انجمن حمایت از آسیب‌دیدگان نخاعی استان اصفهان پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم تا شرایطی فراهم شود که به کمک همه خیرین بتوانیم همه هزار و ۲۰۰ آسیب‌دیدگان نخاعی را تحت پوشش این انجمن قرار دهیم.

وی گفت:در تلاش هستیم با کار اقتصادی و وسعت دید و به کمک خیرین شرایط بهتری را برای انها فراهم اوریم و حتی به شناسایی و تحت درمان قرار دادن افراد بیشتری از اسیب دیدگان نخاعی بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی مساجد برای معلولان در شهر اصفهان یادآور شد: به دلیل عدم مناسب‌سازی در بسیاری از مساجد شهر اصفهان، انجمن حمایت از آسیب‌دیدگان نخاعی استان اصفهان طبق سال‌های گذشته امسال نیز مراسم احیای شب‌های قدر را در ۲ شب قدر ماه مبارک رمضان در محل انجمن آسیب‌دیدگان نخاعی به همراه ضیافت سحری برگزار خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا