پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری شب شعر آیینی در ماه مهمانی خدا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این مراسم کتاب “در محضر ماه مبارک رمضان ” نوشته ابوالفضل شیخی معرفی شد، در این کتاب به مفهوم رمضان که در زبان عربی باران ابتدای پاییز را گویند پرداخته شده است و این ماه چون انسان را از آلودگی و گناه پاک می کند رمضان نامیده می شود. احادیث و روایات این کتاب به فضایل این ماه می پردازد و نام های مختلف این ماه را بیان می کند .

مجری این برنامه سعید بیابانکی بود که با اشاره به جلسه دیدار مقام معظم رهبری با شعرا و اهالی فرهنگ و هنر گفت: دایر بودن این جلسات اهمیت شعر در فرهنگ ما را نشان می دهد و اینکه مقام معظم رهبری جلسه ای را هر ساله به شعر و شعرا اختصاص می دهند نشانه دهنده تأثیرگذاری شعر در فرهنگ ما است.

وی شعر را یک رسانه کامل خواند که در تبلیغ و ترویج معنویات ، فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی همواره موثر بوده است.

حسن افتتاح شب شعر آیینی شعرخوانی استاد فضل الله شیرانی معروف به سخا بود که شعر خود را با این مطلع ” در پرتو روح پرور ماه صیام/ساقی می عشق و معرفت ریز به جام/ کز نور امام مجتبی پیداشد / در نیمه ماه جلوه ی ماه تمام” خواند.

علی فرودسی شاعر جوان و مطرح اصفهانی غزل خود را با مطلع ” سکوت بارگرانی است برزبان علی/ چه امتحان غریبی است امتحان علی” به آستان امام علی (ع) تقدیم کرد.

شاعر بعدی پانته آصفایی پور بود که شعر خود را به فضه تقدیم کرد و میلاد عرفان پور مهمان این برنامه از تهران بود که شعری با این مطلع خواند” مران ما را اگرچه جان بدنامی است با ماهم/ به خود پی برده ایم ای دوست پیغامی است با ماهم”.

سپس محمد حسین صفاریان غزلی در خصوص ماه مبارک رمضان با مطلع “از عشق تو لبریزم، از مهر توسرشارم/ هم با تو و هم بی تو، آیینه دیدارم” برای حضار خواند.

در ادامه مطهره عباسیان شاعره ای از خمینی شهر اصفهان غزل توحیدی با مطلع “دوری اما چقدر نزدیکی/می شود مثل آب نوشیدت/ می شود دست برد مثل گلی/ از سرشاخه بی هوا چیدت” را قرائت کرد.

سعید ایران نژاد و زهرا صرامی شاعران بعدی بودند که به شعرخوانی پرداختند. پریشانی نیز شاعر نوجوانی بود که آخرین شعر را برای حضار خواند تا نوبت به شعرخوانی مجری برنامه سعید بیابانکی برسد.

سعید بیابانکی با صدای رسا حسن ختام این شب شعر را با شعری که به حضرت امیرالمومنین علی (ع) تقدیم کرد با این ابیات آغاز کرد، “چاه تنها محرم اندوه پنهان علی /ماه تنها شاهد چشمان گریان علی/ ماه و خورشید این سخاوت پیشگان روز و شب/ سکه ناچیزی از کشکول احسان علی”.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا