شهر و جامعهعناوین اخبار

فیلم “شورزندگی” در خانه کاریکاتور اصفهان نقد و بررسی شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این جلسه فیلم «شور زندگی» محصول ۱۹۵۶ با بازی “کرک داگلاس” در نقش ونگوگ و آنتونی کوئین در نقش پل گوگن به نمایش درآمد.

این فیلم به روایت زندگی نقاش هلندی وینسنت ون گوگ به کارگردانی وینسنت مینلی می پردازد که بر اساس رمانی به همین نام اثر ایروینگ استون ساخته و توسط نورمن کوروین اقتباس شده است.

داستان این فیلم داستان وینسنت ونگوگ است که چندان در هماهنگ کردن خود با زندگی خانوادگی موفق نیست و با کمک مالی برادرش “تئو” به نقاشی به عنوان مشغله‌ی اصلی‌اش می پردازد.

ون گوگ به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن نوزدهم در جهان شناخته می‌شود. وَنسان وَن گوگ  در یک دهه بیش از۲٬۱۰۰ کار هنری تولید کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ و روغن و بیش از ۱٬۳۰۰ نقاشی با آب‌رنگ، طراحی و چاپ می‌شود.

ون گوگ شیفته نقاشی از مردم طبقه کارگر مانند تابلوی سیب‌زمینی‌خورها، کافه‌های شبانه مانند تراس کافه در شب، مناظر طبیعی فرانسه، گل‌های آفتابگردان، شب پرستاره و خودنگاره بود. وی در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد و به اعتقاد اکثریت همین موضوع به خودکشی او منجر شد. پس از نمایش فیلم حضار به نقد و بررسی فیلم و تفاوت‌های فیلم با زندگی، آثارش و بیماری ونگوک پرداختند.

**کاریکاتوریست اصفهانی جایزه ویژه جشنواره آیدین دوغان ترکیه را کسب کرد

دخشید قدرتی‌پور یکی از اعضای خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان است که موفق به کسب جایزه ویژه سی و چهارمین جشنواره آیدین دوغان ترکیه در سال ۲۰۱۷ شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این هنرمند کاریکاتوریست با اثری که تبعیض میان زن و مرد را نشان می‌داد در بخش ویژه این جشنواره که با موضوع ” بهبود دختران ، بهبود آینده ” برگزار شده بود شرکت کرد و موفق به کسب جایزه شد.

در جشنواره آیدین دوغان که یکی از معتبرترین جشنواره های جهانی کاریکاتور است که در کشور ترکیه برگزار می شود امسال سه نفر از ایران موفق به کسب جایزه شدند. شهرام رضایی نفر دوم بخش اصلی و دخشید قدرتی پور و احسان گنجی نفرات برگزیده بخش ویژه این جشنواره شدند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا