پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری مدعیان دروغین درمان “ام اس” //اجرای طرح نظارت بر قرض الحسنه ها و موسسات مالی در برخوار/سرقت ۱٫۵میلیاردریالی سایت همسریابی/کشف ۱۲ میلیارد ریال اموال مسروقه منزل در اصفهان

دو نفر که با تبلیغ دوره های فرادرمانی و توزیع داروهای غیر بهداشتی ساخت خود با ادعای درمان بیماری “ام اس” ظرف ۶ روز اقدام به کلاهبرداری می کردند در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسائی و دستگیر شدند.

سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصهفان با اعلام این خبر  اظهار داشت: در راستای بر خورد با فعالان و مروجان عرفان های کاذب و نوظهور ماموران این پلیس در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی ساکن در یکی از محله های شهر اصفهان اقدام به برگزاری جلسات و کلاسهای انحرافی مربوط به عرفان های کاذب می نماید موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد این فرد به همراه خواهر زاده خود اقدام به برگزاری دوره های فرادرمانی می کند و با پخش تراکت مدعی است قادر به درمان بیماری ام اس ظرف مدت شش روز است!

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان علاوه بر آن اقدام به توزیع نوعی دارو غیر بهداشتی ساخت خود جهت درمان بیماری ام اس می کردند بیان داشت: ماموران این پلیس پس از محرز شدن عمل مجرمانه این افراد طی دستور مقام قضایی وی را به همراه همدستش دستگیر کردند.

وی عنوان داشت: در این عملیات طی بازرسی از منزل متهم اصلی پرونده اقلامی شامل دستگاه تهیه داروی غیر مجاز به همراه کلیه متعلقات ، تعداد ۳ عدد ظرف غیر پلمپ حاوی مواد مشکوک ، تعداد ۱۲ برگ فرم ثبت نام ویژه کلاس های شعور کیهانی ، تعداد ۲۴ عدد نمونه محصولات تولید شده ، تعداد ۹۰۰ عدد پک خالی جهت بسته بندی دارو ، بیش از ۵۰۰ عدد تراکت نحوه مصرف دارو ، تعداد بیش از ۵۰ برگ تراکت رنگی با عنوان درمان ام اس ، مقدار هزارگرم گوگرد خام ، تعداد هزار عدد برچسب داروهای مخصوص درد های عصبی و یک دستگاه پرس برقی برای بسته بندی پلمپ محصولات کشف شد.

سرهنگ عاصمی تصریح کرد: متهمان به هنگام پخش پماد های تولیدی خود که بدون رعایت مسائل بهداشتی و بصورت غیر قانونی توسط آنان تولید و با قیمت بالایی به فروش می رسید خریداران را جهت شرکت در کلاس های فرا درمانی خود نیز ترغیب می کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: دستگیر شدگان به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند اما تحقیقات در خصوص ابعاد بیشتری از فعالیت های انحرافی متهمان این پرونده کماکان ادامه دارد.

*اجرای طرح نظارت بر قرض الحسنه ها و موسسات مالی در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از اجرای طرح مشترک پلیس و دستگاه قضائی برای نظارت بر قرض الحسنه ها و موسسات مالی خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گویی اظهار داشت: برابر تاکید بانک مرکزی مبنی بر کنترل و نظارت بر مجوز فعالیت قرض الحسنه ها و موسسات مالی، طرح کنترلی مشترک توسط فرمانده انتظامی و دادستانی شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح که با شرکت تیم هایی از نیروهای انتظامی و کارشناسان دستگاه قضائی انجام گرفت هیئت کنترلی در دفاتر موسسات حضور یافته و ضمن بررسی مجوزها، موارد ابلاغی ،تذکرات و هشدارهای لازم نیز به مسئولان و متصدیان آنان ارائه کردند.

سرهنگ صادقی اجرای مشترک این طرح را به فال نیک گرفته و اظهار داشت: اجرای سراسری این طرح یک اقدام جهادی و مناسب در راستای اصلاح مقررات پولی و اقتصادی کشور و حفظ و صیانت از سرمایه های مردم و رفع دغدغه های اقتصادی آنان است.

**سرقت ۱٫۵میلیاردریالی سایت همسریابی از ۱۵ نفر

دو نفر که با راه اندازی سایتی تحت عنوان همسریابی موقت در فضای مجازی بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال از ۱۵ نفر کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شدند

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها بصورت اینترنتی مبالغی به سرقت رفته است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با انجام تحقیقات لازم از شکات مشخص گردید که آنها عضو سایتی با موضوع همسریابی موقت شده اند و بابت عضویت نیز مبلغی را پرداخت نموده اند لذا بررسی های اولیه از سایت مذبور نشان داد که درگاه بانکی سایت، فیشینگ و جعلی بوده و اطلاعات حساب کاربران را به سرقت می برده است.

سرهنگ مرتضوی افزود:با وجود اینکه سارق یا سارقین با مهارت بالا پول را با روش های پول شویی از حساب کاربران خارج می نمودند اما با تلاش کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهمین که دو جوان ۲۰ و ۲۵ ساله و ساکن در یکی از استان های کشور بودند مورد شناسایی قرار گرفت.

وی بیان داشت: با مشخص شدن هویت متهمان اکیپی از ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و هر دو نفر در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات صریح پلیس به بزه انتسابی خود اقرار و به سرقت از حساب تعداد ۱۵ نفر از شهروندان استان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هیچ کدام از سایت های همسریابی داری مجوز قانونی نمی باشند لذا می توانند مرتکب تخلفات متعددی گردند به همین جهت توصیه می شود کاربران از عضویت و فعالیت در این گونه سایت ها اجتناب نمایند.

رئیس پلیس فتای استان متذکر شد :همچنین لازم است برای شناسایی درگاه اصلی بانک از جعلی به آدرس آن دقت شود تا مطابق آدرس درگاه اصلی بوده و ابتدای آن عبارت https قید شده باشد .

**کشف ۱۲ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان منزل

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت منزل و کشف ۱۲ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ” ستار خسروی”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شرق اصفهان و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه دریافتند که این سرقت ها توسط یک باند سه نفره از سارقان سابقه دار غیر بومی که مدت یک ماه است که در یکی از محله های شهرستان اصفهان سکونت دارند صورت گرفته است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه، کارآگاهان مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه به منظور دستگیری آنان وارد محل شدند که سارقان با حمله به سمت ماموران سوار بر خودروی خود شده و از صحنه متواری شدند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: با فرار متهمان ماموران به تعقیب آنان پرداخته و یکی از ماموران با استفاده از قانون بکارگیری سلاح به سمت آنان تیراندازی کرده که در این عملیات یکی از سارقان از ناحیه کتف مجروح و هر سه نفر دستگیر می شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: از این افراد سه دستگاه خودرو به همراه دو کیلو ۴۰۰ گرم طلا و  یک هزار و ۹۰۰ گرم نقره و مقادیری وجه نقد کشف شده است.

این مقام انتظامی ارزش کل اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه سارقان را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در ادامه این عملیات مالخر اموال مسروقه که با اعضای باند مذکور همدست بود نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در این زمینه تمامی مالباختگان شناسایی و شکایت علیه متهمان تنظیم شده و هر چهار نفر پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان همگی اعتیاد به مواد مخدر داشته و دارای سوابق متعدد کیفری هستند گفت: سارقان تا کنون به ده ها فقره سرقت اعتراف کردند اما تحقیقات در خصوص سرقت های احتمالی دیگر توسط آنان همچنان ادامه دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا