پیشخوانعناوین اخبار

طرح تفصیلی فولاد شهر اولین سری نسل جدید طرح های تفصیلی با رویکرد طراحی در حوزه طراحی شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته استان که به ریاست محمد علی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۷۳ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهرهای اژیه ۲ مورد ، سجزی ۱ مورد،  پیربکران  ۳۶ مورد، کلیشاد و سودرجان ۱۴ مورد  ، شهرضا ۷ مورد ، زواره  ۱۲ مورد، قمصر ۱ مورد و بازنگری وضع موجود فولاد شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در رابطه با فولاد شهر گفت : با توجه به افزایش جمعیت و کارکرد فرا شهری فولاد شهر  در بحث مسافر و حمل و نقل بار ،  در طرح تفصیلی لازم است تا پیشنهادی ارائه شود که پاسخگوی نیاز ها و انتظارات شهر باشد .

وی در ادامه افزود: در بحث خدمات فرهنگی و با توجه به موقعیت فولادشهر، چند مجموعه خدماتی ، ورزشی و فرهنگی بزرگ در این شهر مورد نیاز است و این شهر قابلیت توسعه در زمینه ورزشی و فرهنگی را دارد و شاید لازم باشد برای آینده این منطقه یک مجموعه ورزشی متناسب با کارکرد منطقه ای دیده شود و لازم است که به پهنه و کاربری آن در طرح تفصیلی پیشنهادی توجه شود و توسعه آن را برای افق طرح تعیین کنیم .

 وی با تاکید بر ایمنی ساختمانها در شهر فولادشهر اظهار داشت: از دیگر ویژگی های فولاد شهر وجود ساختمان های بلند مرتبه قدیمی در آن است که باید بر ایمنی این ساختمان ها در طرح های آتی دقت نظر داشت.

طرفه در رابطه با ۲۹۰ هکتار از اراضی فولاد شهر با کاربری خدماتی گفت : این زمین به علت ویژگی و وسعتی که دارد  باید به صورت جداگانه از طرح تفصیلی بررسی شود و طرح تفصیلی طبق سرانه های پیش بینی شده به صورت جداگانه عمل کند و برای این زمین کارکرد های فرا منطقه ای و فرا شهری در نظر گرفته شود.

حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در رابطه با این اراضی گفت : این ۲۹۰ هکتار زمین که به صورت یک فضای خدماتی وسیع در داخل محدوده شهر قرار دارد به شدت بر روی سرانه های طرح تفصیلی تاثیر خواهد گذاشت و سرانه های طرح تفصیلی به صورت غیر واقعی در خواهند آمد زیرا این زمین با این وسعت و با کاربری خدماتی فرا منطقه ای همچون میدان میوه و تره بار ، پارکینگ ، و ترمینال مسافر بری از سرانه خدماتی شهر می کاهد.

لهون اسدی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان در خصوص طرح تفصیلی فولاد شهر گفت : طرح تفصیلی فولاد شهر اولین سری نسل جدید طرح های تفصیلی است که علاوه بر شرح خدمات جدید، رویکرد حوزه طراحی شهری در آن دخالت دارد در حالی که در طرح حای تفصیلی معمولا به این بخش پرداخته نمی شود.

در ادامه  مطالعات ارائه شده توسط شرکت مهندسین مشاور در زمینه مطالعات وضع موجود فولاد شهر مورد تایید قرار گرفت ، و در اثناء طرح تفصیلی پیشنهادی ، محدوده بافت فرسوده ، محلات مستعد در جهت ثبت تاریخی با لحاظ کمبود های موجود پس از هماهنگی با شهرداری و کمیته کارشناسی در جلسه کمیسون ماده ۵ آتی برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا