پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از بسته شدن پرونده سارق میلیاردی تا کشف قاچاق و تصادف مرگ بار در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت خودرو و قطعات آن در یکی از مناطق شمالی شهر اصفهان بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی یکی از کلانتری های این منطقه قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هنگامی که با یک خودروی سرقتی قصد ورود به مخفیگاه اش را داشت دستگیر کردند.

 این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه این سارق یک دستگاه سمند سرقتی ،یک سواری هیوندای، ۱۲ دستگاه ضبط و پخش خودرو ،۲۰ عدد باند ،ساب و آمپلی فایر ، دو دستگاه لپ تاپ سرقتی ، ۱۰ عدد جک خودروی سنگین و دیگر لوازم داخل خودرو کشف شد .

 

 یاردوستی از تشکیل پرونده و تحویل سارق به مراجع قضائی خبر داد و اظهار داشت : ارزش اموال سرقتی کشف شده ازاین سارق توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده است.

 سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه یکی از مالباختگان این پرونده یک پزشک متخصص معروف در اصفهان می باشد ادامه داد: این پزشک متخصص از پلیس به خاطر ذکاوت و سرعت عمل و برگرداندن آرامش به زندگی او تقدیر و تشکر کرد .

 فرمانده انتظامی شهر اصفهان در پایان از شناسایی ۱۰ نفر از مالباختگان این پرونده خبر داد و از شهروندان خواست : از گذاشتن وسایل ارزشمند و قیمتی در داخل خودرو اکیدا خودداری کنید ، خودروی خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر و دیگر وسایل مجهز کنید و در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف محل زندگی موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید .

**توقیف ۵۰ کیلو گرم مواد افیونی در شاهین شهر

گ حوادث -معاون اجتماعی پلیس استان از دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی و کشف ۵۰ کیلو گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” اظهار داشت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان شاهین شهر حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

 وی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار ۵۰ کیلو گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**تجاوز به چپ پژو ۳ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

گ حوادث – رئیس پلیس راه استان از برخورد جلو به جلوی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با یک وانت نیسان و فوت سه نفر و مجروحیت دو فرد دیگر خبر داد.

 سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : ماموران پلیس راه “قم-کاشان” از برخورد جلو به جلوی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با وانت نیسان مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه وحشتناک رانندگی راننده و دو نفر از سرنشینان پژو در دم جان باختند و دیگر سرنشین پژو و راننده وانت نیسان مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

 سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت وقوع این حادثه وحشتناک رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای تجاوز به چپ سواری پژو اعلام شده است .

این مقام انتظامی همچنین از واژگونی یک سواری سمند در محور “شهرضا –سمیرم” به علت عدم توجه به جلو خبر داد و گفت : متاسفانه در این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو فوت و راننده و دیگر سرنشین مجروح شدند .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**رشد ۵۰ درصدی رضایتمندی مردم از پلیس اصفهان

گ حوادث – رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس سازمانی انتقاد پذیر است و به نظرات مردم در جهت بهبود و ارتقای کیفیت خدمات خود اهمیت می دهد از افزایش ۵۰ درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد این فرماندهی خبر داد.

 سرهنگ “رحمت اله کرباسیون ” گفت: از آنجا که نیروی انتظامی سازمانی انتقاد پذیر است و به نظرات مردم در جهت بهبود و ارتقای کیفیت خدمات خود اهمیت می دهد به همین جهت سامانه ۱۹۷ را راه اندازی کرده تا بتواند از این طریق به نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان در سریع ترین زمان و بدون هیچ گونه واسطه ای دسترسی پیدا کند.

وی ارتباط مردم اصفهان با این سامانه را در سطح بسیار بالائی عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد تماس های برقرار شده با شماره ۱۹۷ در سه ماهه سال جاری ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته که نشان می دهد توانسته است سامانه مذکور اعتماد عمومی را به خود جلب کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در سه ماهه امسال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر با دفتر نظارت همگانی پلیس استان تماس گرفتند و مطالب خود را در قالب پیشنهاد، درخواست، دریافت راهنمائی، انتقاد و شکایت و تقدیر از عملکرد کارکنان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از پاسخگوئی اپراتوران سامانه ۱۹۷ مربوط به راهنمائی شهروندان می شود اظهار داشت: در مجموع ۳۰ درصد از تماس های برقرار شده مربوط به سایر سازمان ها و ارگانها است که توسط اپراتوران پلیس به مبادی مربوطه ارجاع داده می شوند.

سرهنگ کرباسیون همچنین از افزایش ۵۰ درصدی رضایتمندی و افزایش ۳۰ درصدی تماس های تقدیر مردم از عملکرد کارکنان پلیس در مدت سه ماهه اخیر خبر داد و گفت: در این مدت ۹۹۴ مورد پیشنهاد نیز به پلیس استان ارائه شده که موارد مذکور در جلسات و کمیسیون های این فرماندهی مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: هم اکنون کلیه خطوط سامانه ۱۹۷ از طریق اپراتوران تلفن همراه و خطوط شهری در سراسر استان به صورت شبانه روز فعال بوده است و شهروندان می توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و یا تقدیر خود از عملکرد کارکنان را با این سامانه در میان بگذارند.

کرباسیون گفت: تماس های مردمی در همان لحظه به صورت سیستمی ثبت شده و پس از بررسی به یگان مربوطه به منظور پاسخ دهی ارجاع می شود و بسته به نوع شرایط درخواست شهروندان ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز نتیجه اقدامات صورت گرفته از طریق تماس کارشناسان ۱۹۷ با شهروندان تماس گیرنده به آنها اعلام می شود.

*محموله میلیاردی اسباب بازی قاچاق به مقصد نرسید

گ حوادث -فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله اسباب بازی خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد ” گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آنها را متوقف کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی بعمل آمده مشخص شد این کامیون حامل ۲۸۰ کارتن اسباب بازی خارجی بدون مدارک لازم گمرکی می باشد که خودرو توقیف شد. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت : در این خصوص راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

*پیام  های ترافیکی وی‍ژه موتورسیکلت سواران

گ حوادث :کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان اقدام به تهیه پیام های ترافیکی ویژه موتورسواران کرده اند.

۱- بهترین سرمایه آدمی سلامت است آن را حفظ کنیم

۲- آرامش عابرین پیاده را با حضور در پیاده رو به اضطراب تبدیل نکنید.

۳- استفاده از کلاه ایمنی نشانه درک مسئولیت اجتماعی

۴- استفاده از کلاه ایمنی نشانگر پرهیز از حوادث تلخ و ناگوار

۵- علائم راهنمایی و رانندگی برای تمامی وسایط نقلیه

۶- کلاه ایمنی ضامن سلامتی

۷- استفاده از کلاه ایمنی حافظ جان شما

۸- رانندگی شما همانقدر ایمن است که خود بخواهید

۹- هرگز از گذرگاه های عابر پیاده برای فرار از ترافیک استفاده نکنید.

۱۰- هرگز کمبود وقت را با سرعت زیاد جبران نکنید.

۱۱- ایمنی در موتور سواری فقط و فقط با استفاده از کلاه ایمنی

۱۲- همه با هم ایمنی را جدی بگیریم، ایمنی مسئله ای است مربوط به همه

۱۳- همه با هم از خودمان شروع کنیم

۱۴- با کلاه ایمنی در شهر ایمن

۱۵- نگذارید تصادف در نتیجه انتخاب نادرست شما به وقوع پیوندد.

۱۶- رانندگی بهتر، ایمنی بیشتر، آرامش سفر

۱۷- آنچه که در ۲۰ سال رخ نداده می تواند در ۲۰ ثانیه به وقوع بپیوندد.

۱۸- همه با هم هوای اصفهان را داریم

۱۹- تشویق برای سریعتر راندن مساوی است با، بازماندن از کار برای همیشه

۲۰- عبور از چراغ قرمز خروج از محدوده ای چراغ سبز زندگی است

۲۱- استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی خطرات جدی را برای شما و دیگران به همراه دارد.

۲۲- یک لحظه غفلت برابر است با حادثه ای ناگوار و دلخراش

۲۳- یک تصادف نتیجه یک لحظه غفلت

۲۴- عاقل را اشارتی کافیست

۲۵- خطر خبر نمی کند مراقب باشید

۲۶- وقوع بزرگترین حوادث رانندگی بر اثر کوچکترین بی احتیاطی

۲۷- حادثه فقط برای دیگران نیست همه باید با یکدیگر احتیاط کنیم

۲۸- موتورسواران عزیز قوانین راهنمایی و رانندگی برای تمامی وسایل نقلیه است.

خروج از جاده اتوبوس مسافربری، ۲۴ مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ معاون اجتماعی پلیس استان از خارج شدن یک دستگاه اتوبوس مسافربری از جاده در آزاد راه “نطنز-اصفهان” و مجروحیت ۲۴ تن از مسافران آن خبر داد.

 

سرهنگ”جهانگیرکریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: صبح امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به مقصد اصفهان حرکت می کرد در آزاده راه “نطنز-اصفهان” از جاده خارج شد که ماموران پلیس راه”بادرود-نطنز” بلافاصله به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این حادثه رانندگی ۲۴ تن از مسافران اتوبوس مجروح شدند افزود: از این تعداد، هفت نفر بستری و دیگر مسافران نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم توجه به جلو توسط راننده اتوبوس ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام شده است .

معاون اجتماعی پلیس اصفهان از رانندگان مخصوصا رانندگانی که در عرصه حمل و نقل بار و مسافر خدمت رسانی می کنند خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا